Tekeekö lähihoitaja kaikkein paskasimmat ja paskamaisimmat hommat?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä sen paskisimman homman tekee se pesulatyöntekijä kun hoitajat eivät ole osanneet pyykkiä lajitella kunnolla. Vaikea se on pussittaa ne paskaset kamppeet erilleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
lähis
kyllähän sitä tuli tänää potilaan persettä pyyhittyä, mut so what. kylhän sitä varmaan melkeen jokanen lapsiensa perseitäkin joutuu pyyhkimään... mutta mä saan palkkaa siitä! :D
 
"vieras"
Mitä tarkoittaa paskaisimmat hommat? en itse ainakaan ole lähihoitajana joutunut paljoakaan paskaa lapioimaan, eli riippuu ihan työnkuvasta. Lähihoitajan työ voi olla aika laaja-alaista.
 
virotar
Mitä sen tason koulutuksella muuta tekisi? Kyseessä on kuitenkin ammatti, johon ei koulutusta pahemmin tarvitse. Yleensä tälläiset ovat niitä "paskahommia". eli jos haluat rahaa ja paremman ammatin niin opiskele. Kuinka vaikea se on tajuta?
 
"vieras"
Mitä sen tason koulutuksella muuta tekisi? Kyseessä on kuitenkin ammatti, johon ei koulutusta pahemmin tarvitse. Yleensä tälläiset ovat niitä "paskahommia". eli jos haluat rahaa ja paremman ammatin niin opiskele. Kuinka vaikea se on tajuta?
Mutta sitä hommaa ei voi tehdä silti ilman koulutusta. Pientä kunnioitusta hei kummiskin. Ja alan ammattilaisista on mieletön pula suomessa.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";26421374]Lähihoitajat laittaa aamupuuroja, keittää kaffetta, auttaa pesulla käynnissä, auttaa vessahommissa, siivoaa... Kukin määritelköön itse, onko "paskasta hommaa".[/QUOTE]

Kyllä se on laitoshoitaja jok akeittää kahvia, laittaa aamupuuroja...ainakin laitoksissa. Kotihoidossa sitten lähärikin.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";26421384]Kyllä se on laitoshoitaja jok akeittää kahvia, laittaa aamupuuroja...ainakin laitoksissa. Kotihoidossa sitten lähärikin.[/QUOTE]

Tarkoitin kotihoitoa.
 
LLM
[QUOTE="Vieras";26421384]Kyllä se on laitoshoitaja jok akeittää kahvia, laittaa aamupuuroja...ainakin laitoksissa. Kotihoidossa sitten lähärikin.[/QUOTE]
Ei muuten keitetä aina. Mun työpaikalla puurot ym. ruoat tulevat keittiöstä. Vain kahvit keitetään osastolla.
 
ihan samaa paskaa
saa lapioida bisnesmaailmassa. Keittelet kahvit ja juokset tyhjänpäiväisillä asioilla. Ja siellä saa sen paskan nuolla kielellään pomojen persuksista....

Eli pakko se jokaisen on jostain alottaa.
 
virotar
[QUOTE="vieras";26421378]Lähihoitajilla on ainakin 3 vuoden koulutus ammattikoulussa. :)[/QUOTE]

Apua, ihanko ammattikoulusta! Se vaati todellisista paneutumista ja rankkaa opiskelua sen toosan jakamisen välissä. Nyt tytöt, pojat ja trollit vähän järkeä. Lähihoitajaksi hakeutuvat ne joilla ei pääkoppa riitä parempaan hoitoalan työhön. Turha siinä on TEHYläsiten itkeä.
 
"vieras"
Mitään ammattia ei pitäisi vähätellä, ja itse ainakin arvostan suuresti hoitoalan väkeä :) Harmi vaan että aina mukaan mahtuu noita tollukoita, joilla ei ole muuta elämää kun hankkia korkein mahdollinen koulutus.
 

Yhteistyössä