Tekeekö kukaan niin, että on liiton rahoilla kotona lapsen kanssa?

Mä olin, mutta vasta sen jälkeen, kun kuopus oli täyttänyt 3v ja kotihoidontuen saaminen loppui. Onneksi oli ansiosidonnaisia jäljellä =) Toki hain samalla töitäkin, ja lopulta lähdin sitten koulutukseen, josta työllistyinkin onneksi =)
 
hoitovapaalla
Ei sinne töihin niin vaan "joudu". Työhaastattelussa kun kertoo miten vähän työnteko kiinnostaa, niin voi välttyä siltä, että tulisi valituksi. Luulen, että monikin tekee niin. Ja ei, minä en tee, vaan olen ihan kotihoidontuella tällä hetkellä. Vakituinen työ odottamassa, joten ei ole ollut edes mahdollisuutta moiseen tukien hyödyntämiseen.
 
Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Taikinainen:
Reropera
"Kyllä se saadaan pois heti, kun hoitotuet nostetaan järkevälle tasolle. Kuka sitten haluaa ottaa riskiä, että voi joutua töihin.. Kun tulot samat kotona hoitavalla vanhemmalla kuin työttömällä.."

PEESI!!! :attn: Ja kun täällä hiton Porvoossa ei ole edes kuntalisääkään! Pitää sossusta hakea avustusta joka kuukausi kun joutuu itelle tai lapselle hakemaan reseptilääkkeitä. Liiton rahoilla ei tarviis sossuun mennä!
On se kumma kun jotkut luulee olevansa niin erityisiä että muiden pitää maksaa kaikki.

Luoja että sininlaiset on kuvottavia.
 
vieras
Sääli on sairautta!
Mä ajattelin jäädä työttömäksi heti kun äraha loppuu ja siitä muutaman kuukauden päästä khtuelle kun tulee parin kuukauden tilanne, jolloin en halua vaivata päätäni työhön joutumisella. Tämän jälkeen taas työttömäksi jolloin oikeasti olisi tarkoitus mennäkin töihin.

Kieroa tai ei, enempi rahaa on aina parempi kuin vähempi rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liisa:
On se kumma kun jotkut luulee olevansa niin erityisiä että muiden pitää maksaa kaikki.
Siksihän me veroja maksamme, että voisimme elää tässä ja nyt. Rahat vain kiertää.. Luuletko että me tätä teemme loppuikämme. Kohta tienaamme hyvät rahat, maksamme siitä kunnon verot, että taas meitä nuoremmat voivat hoitaa lapsensa kotona kunnon kansalaisiksi. Ja sitten kunnon kansalaiset hoitaa meitä sitten vanhainkodissa. Sitähän tää elämä on!

Järki käteen hoi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoitovapaalla:
Ei sinne töihin niin vaan "joudu". Työhaastattelussa kun kertoo miten vähän työnteko kiinnostaa, niin voi välttyä siltä, että tulisi valituksi. Luulen, että monikin tekee niin. Ja ei, minä en tee, vaan olen ihan kotihoidontuella tällä hetkellä. Vakituinen työ odottamassa, joten ei ole ollut edes mahdollisuutta moiseen tukien hyödyntämiseen.
Ja sitten työnantaja voi ilmoittaa työkkäriin että hakija käytöksellään aiheutti ettei tullut valituksi niin karenssia napsahtaa. :whistle:
 

Yhteistyössä