Tekeekö parin kympin pallogrillillä mitään ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mom"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mom"

Vieras
Pitäisi hankkia grilli.
Sähkögrilleihin en oikein usko ja kaasugrilli on aika iso hökötys. Sinkkuäitinä jännitän myös kaasun kanssa pelaamista.
Tavallinen marketin pallogrilli voisi olla järkiratkaisu harvoin tapahtuvaan makkaran käristämiseen. Se olisi myös helppo säilyttää ja pitää puhtaana.
Mutta ovatko ne OK ? Kokemuksia kaipaan, kiitos !

meillä on tällanen pikku-pallogrilli(Lucifer)
picture-17.png

kiva ottaa esim. retkelle mukaan :D Muista parinkympin grilleistä ei oo kokemusta...

Jos sun tarkoitus on käristää makkaraa silloin tällöin, on parinkympin grilli enemmän kuin hyvä siihen. Mikä siinä olisi vikana? Nehän on nylyään kaikki jossain Kiinassa tehty, ei se halvempi oo oikeasti kummoisempi. Jos ei sateeseen ruostumaan jätä vuosikausiksi, niin kestää ihan siinä missä kalliimpikin. Me ollaan joskus jopa kahdenkymmenen hengen juhannussapuskat sellasella halpisgrillillä laitettu, kun silloin ei maalla muuta ollut. Hyvin pelasi.

siis kyllähän sit siinä saa makkarat paistettua :) itse halua sähkögrillin juurikin siksi ettei tarvi alkaa sotkemaan sytytysneteillä tai kaasulla, sen kaasun kanssa tulisin vainoharhaiseksi :D

Ihan käypiä ulkofilepihvejä olen grillannut kertakäyttö grillillä.
Pallogrilli on tosi hyvä. Meillä on sellanen iso kaasuhökötys mut pallogrilliä ikävä.

Ihan hyvin toimii sekin grilli. Meillä siinä paistuu lihat ja kasviksetkin foliossa ihan samalla tavalla kun muissakin grilleissä. Tosin pari vuotta on meillä käyttöikä sellaiselle, kun haluan sitten jo taas sellaisen missä ei ole mitään ruosteita kannessa tms. Mutteihän se grilli siltikään kalliiksi tule. Kovin ekologista ei kyllä ole ostella uutta grilliä parin vuoden välein.

...ainiin, meillä on tuo pieni pallogrilli ollut jo 5-vuotta ahkerassa käytössä, ei ruosteita tms. Ja vaikka tuo onkin aika pieni, niin mahtuu silti vartaita 10kpl grilliin kerralla :D seuraavakin grilli on tuollainen- parvekkeella on sähkögrilli, mut mä en tykkää siitä...

me ostettiin Lotus-grilli, prismasta 150e.

Kalliinpi toki kuin pallogrilli, mutta koska sähkögrilliä en halua (missä mun tunnelma?) ja hiili/kaasugrillit ovat olleet niiiin isoja ja kalliita.

Nyt sain ton ostettua ja oon kyllä hyvin tyytyväinen. Ei edes kuumene ulkopuolelta, niin ei haittaa vaikka lapset yrittää tökkiä grilliä (en tietenkään anna, mutta yritys on lapsilla kova)

http://store.polarmetalli.fi/product/list/15/lotus-grilli

Meillä on Anttilan halpa pallogrilli, makkarat saa hyvin grillattua ja vartaat, jos laittaa pienemmät palat lihaa. Mitään pidempään kypsyvää sillä ei mielestäni kannata tehdä, kuten kanaa. Meillä on lisäksi Lucifer-sähkögrilli ja se toimii kuin unelma, saa isolle porukalle grillattua, helppo puhdistaa, jne. Ei olla sen jälkeen viitsitty palloa käyttää, paitsi kun lähdetään ulos, se menee reppuun kätevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;26510352:
Kyllä sillä makkarat, nakit ja lihapullat saa kärtsättyä, muuhunpa se ei oikein sitte käy.

Meillä se kyllä paistaa kaikki ne mitä isompikin grilli. Kasvikset vaan foliovuokaan, ja kanat ja lihat kypsyy siinä myös ihan hyvin kunhan vaan malttaa odottaa sitä kunnon hiillosta ettei niillä ensimmäisillä liekeillä kärventele.