V
"Viola"
Vieras
Tuli vaan toisesta topikista mieleen, ettei minulle ole tullut edes mieleen pyytää miestä siivoamaan, käymään kaupassa, tekemään pihatöitä tai remonttihommia nyt kun itse olen äitiyslomalla. Tosin meillä tämä on esikoinen joten hänen nukkuessaan ehdin tehdä näitä hommia. Aikaisemmin jaettiin siivoukset puoliksi ja minä tein pihatyöt kun niistä tykkään ja mies inhoaa mutta nyt kun olen kotona niin mies ei ole kertaakaan näihin osallistunut. Viimeisiä aikoja kun olin töissä kolasi kyllä lumet pakollisista paikoista kun märkää lunta oli satanut ja satoi edelleen ihan älyttömästi ja minulla oli ollut raskas työpäivä + muutama tunti ylitöitä ja lisäksi olin tehnyt isot ruokaostokset ja rämpinyt lumessa ja kiirehtinyt bussiin ruokakassien kanssa. Silloin tuntui etten yksinkertaisesti jaksa kolata märkää lunta mutta aamulla ei olisi varmaan ovesta ulos päässyt jos ei olisi kolattu. Lisäksi manailin moneen kertasn, että joutuu kohta imuroimaan sängynalta kun alkoi olla hankalaa mutta onnistui minulta kuitenkin synnytykseenasti.