Tekeekö muiden lapset tälläistä, ja minkä ikäisiä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä poika 7v kiukustuessaan huutaa: " mä kerron että sä lyöt mua, mä kerron koulussa". Siis vaikka häntä ei lyödä, ei anneta tukkapöllyä , tai muutenkaan satuteta. Jos esim käsken hänet yläkertaan miettimään kiukkutteluansa huutaa, "äiti äiti älä lyö!!" Hitto, kiva jos joskus joku kuulee, kun ikkuna auki vaikka. Kauhistuttaa jos jotkut sossuntädit kohta ovella kun toinen tollasta huutaa. Ollaan kyllä pojan kanssa juteltu asiasta ja sanoo vain että sanoo noin kun on suuttunut ja pyytää anteeksi.

Nyt myös pikkusisko 5v alkanut tekemään samaa. :(
 
meillä lapset kokeilivat tuota nuorempina.oiskohan ollut n.9v.tein selväksi ettei tuollaisia huudella ja mitä tarkoittaa oikeesti jos vanhemmat hakkaa.meillä meni sanoma onneksi perille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
meillä lapset kokeilivat tuota nuorempina.oiskohan ollut n.9v.tein selväksi ettei tuollaisia huudella ja mitä tarkoittaa oikeesti jos vanhemmat hakkaa.meillä meni sanoma onneksi perille.

Juu, mekin ollaan sanottu tuosta ja puhuttu paljon asiasta, mutta siltikin vaan välillä tekee tuota. :(

ap
 
Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
Kerro mitä tapahtuu jos huutelee. Tulee sossu ja hakee lapset pois. Mahtaa auttaa.

Olen tästäkin miehen kanssa hänelle puhuttu, alkoi hirmuisesti itkemään ja toivoin että vihdoin tajusi ettei tollasta huvikseen huudella.

ap
 
Meillä 6v poika sanoo että hän sanoo eskarissa että äiti/iskä löi jos meille tulee erimielisyyttä esim huoneen siivoamisesta. Kukaan ei ole häntä lyönyt ja olen tästä kertonut päiväkodissakin,sanoivat että on ihan tuttua heille tuo,ja että ei he ihan kaikkea usko mitä ne lapset sanovat,koska tuskin vanhemmatkaan uskovat kaiken mitä lapsi kertoo päiväkodista
Ja tottahan se on tuokin,poika on joskus nimittäin kertoillut kuinka päiväkodissa ei tarvitse syödä ollenkaan jos ei tykkää,ei tarvi edes maistaa,toisinaan kuuluu ihan hurjia tarionoita sieltäkin suunnasta.


Olen selittänyt joskus että tuollaista ei saa sanoa koska ei ole totta ja että siitä tulee sitten joku setä tai täti katsomaan ja vie pois. Katsottiin joskus ohjelmaa jossa lapsi oli lastenkodissa. Poika totesi ettei halua sellaiseen.
Tämä siis siinä vaiheessa kun tuntui ettei enää miikään konsti auta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
meillä lapset kokeilivat tuota nuorempina.oiskohan ollut n.9v.tein selväksi ettei tuollaisia huudella ja mitä tarkoittaa oikeesti jos vanhemmat hakkaa.meillä meni sanoma onneksi perille.

Juu, mekin ollaan sanottu tuosta ja puhuttu paljon asiasta, mutta siltikin vaan välillä tekee tuota. :(

ap

mulla kaveri jonka poika huusi tuollaisia turhaan(ei siis syystä).meni niin pitkälle ,että oli koulussakin puhunut ja sossu otti yhteyttä äitiin.oli siinä selvittäminen ettei asia ole totta. :/
 
Kysy lapselta haluaako hän mennä asumaan lastenkotiin vai asua perheen kanssa. Meinaan kohta on sekin edessä jos jatkaa valehtelua.
Lapsi on huomannu että saa sinut vaikeaksi huutelullaan, mitä jos seuraavalla kerralla huudatkin takaisin että vielä en ole lyönyt mutta taidankin tulla antamaan kunnon selkäsaunat kun kerran sitä siellä jo itketään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
meillä lapset kokeilivat tuota nuorempina.oiskohan ollut n.9v.tein selväksi ettei tuollaisia huudella ja mitä tarkoittaa oikeesti jos vanhemmat hakkaa.meillä meni sanoma onneksi perille.

Juu, mekin ollaan sanottu tuosta ja puhuttu paljon asiasta, mutta siltikin vaan välillä tekee tuota. :(

ap

mulla kaveri jonka poika huusi tuollaisia turhaan(ei siis syystä).meni niin pitkälle ,että oli koulussakin puhunut ja sossu otti yhteyttä äitiin.oli siinä selvittäminen ettei asia ole totta. :/

Niin juuri tätä pelkäänkin, että turhasta tulisi sitten hirveä halo.

ap
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kysy lapselta haluaako hän mennä asumaan lastenkotiin vai asua perheen kanssa. Meinaan kohta on sekin edessä jos jatkaa valehtelua.
Lapsi on huomannu että saa sinut vaikeaksi huutelullaan, mitä jos seuraavalla kerralla huudatkin takaisin että vielä en ole lyönyt mutta taidankin tulla antamaan kunnon selkäsaunat kun kerran sitä siellä jo itketään.

Tuota on kysytty , että haluaako hän joutua muualle asumaan , että vieraat ihmiset hakee hänet pois äidin ja isin luota, sanoi että ei ja itki. Toivottavasti meni perille.

Ja en kyllä lyö, vaikka välillä mielessäni kiroan lapset sinne missä pippuri kasvaa...

ap
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kysy lapselta haluaako hän mennä asumaan lastenkotiin vai asua perheen kanssa. Meinaan kohta on sekin edessä jos jatkaa valehtelua.
Lapsi on huomannu että saa sinut vaikeaksi huutelullaan, mitä jos seuraavalla kerralla huudatkin takaisin että vielä en ole lyönyt mutta taidankin tulla antamaan kunnon selkäsaunat kun kerran sitä siellä jo itketään.

Tuota on kysytty , että haluaako hän joutua muualle asumaan , että vieraat ihmiset hakee hänet pois äidin ja isin luota, sanoi että ei ja itki. Toivottavasti meni perille.

Ja en kyllä lyö, vaikka välillä mielessäni kiroan lapset sinne missä pippuri kasvaa...

ap

Juu tarkoitinkin että lupaat hälle sen mitä jo valmiiksi itketään.
 
Tuttu juttu, meillä tuo vaihe iski noin 7-vuotiaana.
Toinen hankala oli kun poika 5-6-vuotiaana alkoi puhua kuolemasta ja et haluaa kuolla yms. Tuon laukaisi vaarin kuolema jolloin lapsi tajusi senkin asian. Samaan rytinään muutto toiselle paikkakunnalle niin olihan siinä selittämistä päiväkodissa ym...
 

Yhteistyössä