teitkö jotain erikoista ennen kun synnytyksesi käynnistyi vai tuliko se aivan yllätäen ja millä viikoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokainen synnytys on käynnistynyt silloin kun vauva on siihen ollut valmis, riippumatta omasta käytöksestäni. Paitsi tietysti yksi, joka käynnistettiin kalvojen puhkaisulla la:n ollessa 16pv yli. Itsekseen käynistyneet on olleet 39+6 - 41+1 viikoilla käynnistyneet.

1. synnytys: Supistukset alkoivat aamuyöllä kello neljä, seuraavana yönä kello 2 vauva oli syntynyt. Sairaalassa oli tullut oltua 4h

2. synnytys: Supistuksia oli ollut viimeisten viikkojen aikana, eräänä iltana kävin yrittämään nukkumista mutta muuttuivat siinä sen verran kipeiksi, että tuli lähdettyä sairaalaan. Sinne saavuttua 2h päästä vauva oli syntynyt

3. synnytys: Supistuksia oli taas ollut viimeisten viikkojen aikana. Illalla oli tuntemuksia lähdöstä, mutta supistukset loppuivat. Kävin nukkumaan mutta heräsin yöllä taas supistuksiin, kuulostelin niitä tunnin ja lähdin sairaalaan. Siellä tuli oltua vajaa 3h ja vauva oli syntynyt.

itsekseen käynnistyi( rv 39+5) supistukset alkoi aamu 6 ja 17.10 tyttö oli maailmassa :) kyllähän mä kokeilin sauna,seksi ja siivous taktiikkaa rv 39,mutta eipä tuo auttanut.silloin ne syntyy ku ovat siihen valmiita :)

Erikoista en tehnyt kahdella ensimmäisellä kerralla, kolmannella kerralla olin sairaalassa raskausmyrkytyksen vuoksi.
Esikoisen synnytys alkoi niin "varkain", etten arvannut synnytyksen olevan käynnissä vaan luulin että kivut ja vaivat kuuluvat loppuraskauteen (ja olin luulossa, että vauva syntyy vasta kolmen viikon kuluttua). Lapset syntyivät 37+2, 37 & 39+1.

esikoisen kohdalla kävin edellisenä päivänä yliaikaistarkastuksessa ja lääkäri teki sen vähän roisimmin ja siitä se lähtikin, yöllä sitten lähdettiin synnärille. (rv41+6)
Kuopuksen kohdalla trimmasin pari kaverin koiraa päivällä ja totesin sen jälkeen, että nyt olisi seuraavat 1,5 viikkoa hyvää aikaa synnyttää ja seuraavana aamuna tuli lähtö (rv39+4)

Yhteistyössä