teitkö jotain erikoista ennen kun synnytyksesi käynnistyi vai tuliko se aivan yllätäen ja millä viikoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähettii miehen kanssa Ikeaan ja kiersin sen jopa kaksi kertaa ku matkan varrelta unohtu ottaa pari juttuu :D Joten siinä tuli rehkittyä, himaan ku päästiin niin aloin kasaamaan pientä pöytää miehen kanssa ja järjesteltii tavaroita. Se sai aikaseks pienimuotoisia suppareita ja aamuyöstä sitten tuli lähtö Jorviin. Oli kaks päivää ennen LA:ta.. uskon kyllä että toi Ikeareissu vaikutti asiaan :D

LA:ta edeltävinä päivinä ajettiin autolla yli tuhat kilometriä ja yhtä päivää ennen laskettua aikaa keittelin ruokaa koko päivän isolle porukalle mökkiolosuhteissa. Ajeltiin vielä pitkin kuoppaisia teitä parisataa km ja kun olin nukkunut hetken kotonani aamuyöllä, lapsivesi meni. Tuskin olisi ilman reissaamisia mennyt, kun ei ollut paljon mitään supisteluja ollut, ja kohdunsuu ei ollut auennut paljon mitään ensimmäisessä tutkimuksessa synnärillä.

Rakas koiramme jouduttiin lopettamaan aamupäivällä ja heti, kun koira oli saatu haudattua meni vedet ja suoraan synnärille. Poika sitten syntyi 15 min siitä, kun sisäänkirjauduttiin synnärille. Viikot 40+0. Aamupäivällä oli supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti ja sitten siinä koirahässäkässä jotenkin unohtui tai en tuntenut tai koko shokki käynnisti/vauhditti pikasynnytyksen. Liikaa suuria tunteita samalle päivälle :(

Kävin miehen kanssa lenkillä, mies rullaluistimilla ja minä pyörällä. Semmoinen 10-15 kilometrin lenkki, mikä muuten olis ollut ihan pikkujuttu, mutta kun miehellä tuo luisteluvauhti on ihan älytön, niin aika haipakkaa sai polkea mahan kanssa. Tyttö syntyi sitten illalla.

Vaihdoin verhot, sen jälkeen olin kipeä ja seuraavana aamuna alko supparit. Ekasta supistuksesta meni vielä 1,5vuorokautta pojan syntymään (syntyi rv40+0).
Tokasta kävin vyöhyketerapiassa ja viikon päästä syntyi tyttö rv39+4

Ei ollut mitään merkkejä, mahakaan ei ollut mielestäni mitenkään laskeutunut tai pää kiinnittynyt, enkä tehnyt mitään erityistä kun synnytys viikoilla 39+5 alkoi. Itse asiassa katselin telkkaria varmaan koko illan kun alkoi kymmenen minuutin välein supisteleen. Seuraavana päivänä lapsi syntyi. Kävin kyllä siihen asti joka päivä kävelyllä tai kaupungilla tms ja olin muutenkin aktiivinen loppuun asti.

Yhteistyössä