K
Keittiönoita
Vieras
Natriumglutamaatti sellaisenaan ei kyllä maistu oikeastaan yhtään millekään, joten tuskin maistui arominvahventeellekaan.aromivahventeelle...?
![]()
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Natriumglutamaatti sellaisenaan ei kyllä maistu oikeastaan yhtään millekään, joten tuskin maistui arominvahventeellekaan.aromivahventeelle...?
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23003511:Natriumglutamaatti sellaisenaan ei kyllä maistu oikeastaan yhtään millekään, joten tuskin maistui arominvahventeellekaan.
En huuda vaan KIRJOITAN ISOLLA,JOTTA SINÄKIN YMMÄRTÄISIT NIIN ON PAKKO VAHVISTAA.
.
jos et netikettiä tiedä niin isolla kirjaimilla kirjoittaminen = huutaminen![]()
Natriumglutamaatti korostaa yleensä enemmän niiden mausteiden makua kuin itse ruuan makua. Siis esim marinoiduissa broiskusuikaleissa maistuu ne mausteet vahvemmin eikä suinkaan broileri. Mun mielestä ravintolan punaviinikastike maistuu kuitenkin erilaiselle kuin vaikkapa bearnaisekastike, vaikka molemmissa natriumglutamaattia olisikin.Minusta kaikki ruoka, johon sitä on lisätty, maistuu syystä tai toisesta samalle. Ja pahalle.
Ei meillä itse asiassa ole perunamaata, perunat ostetaan ihan kaupasta.
Kasvihuone on ja puutarha, mutta niitä antimia ei saa kuin kesäkaudella nautittua. Harmi.
Nyt ei ole kyse täydellisyydestä. Ei siihen edes tarvitse pyrkiä. Mutta vaikka ei ole täydellinen, ei silti tarvitse ostaa moskaa ruuakseen.
(Ihan ot: Et sinä itse asiassa niiden pizzojen ja hampparien kohdalla antanut mitään aikamäärettä...)
E621:ta ihan kiva määrä. Varmaan sekä kanaliemikuutiossa, sipulikeitossa että marinoiduissa kanasuikaleissa.
:x minä teen 10minuutissa useastikkin ruokaa ja se on oikeasti syötävää. munakas, wokki, kanakeitto, pasta tomaattikastikkeella jne.
Löysin pakastealtaasta Apetitin Vihannes-riisi-sekoituksen kaupassa tänään![]()
Keitin sen parissa desissä vettä (johon olin lisännyt kanaliemikuution ja hieman Ranskalainen sipulikeitto-jauhetta)
Paistoin hunajamarinoituja kanasuikaleita ja lisäsin sinne kermaa 2dl. Lopuksi sekoitin kaikki keskenään ja annoin kiehahtaa.
Hyvää, helppoa, nopeaa eikä kovin kallistakaan![]()