Teinpäs hyvää ja helppoa ja nopeaa ruokaa tänään :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokavinkki jos kiinnostaa :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mamma italiana";23003431]ihanainen, jopas oli hurja juttu. aika vaikeelta kuulostaa, mutta tuon kokemuksen jàlkeen ymmàrràn kyllà. minà kyllà sinuna menisin juttelemaan jollekin, jospa tuosakin vois jollain keinolla pààsàt irti. ruokailu ja ruonalaitto voi olla kivaa :)[/QUOTE]

Tykkään kyllä laittaa ruokaa, se ei tuota ongelmia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23003511:
Natriumglutamaatti sellaisenaan ei kyllä maistu oikeastaan yhtään millekään, joten tuskin maistui arominvahventeellekaan.

Minusta kaikki ruoka, johon sitä on lisätty, maistuu syystä tai toisesta samalle. Ja pahalle.

Minusta kaikki ruoka, johon sitä on lisätty, maistuu syystä tai toisesta samalle. Ja pahalle.
Natriumglutamaatti korostaa yleensä enemmän niiden mausteiden makua kuin itse ruuan makua. Siis esim marinoiduissa broiskusuikaleissa maistuu ne mausteet vahvemmin eikä suinkaan broileri. Mun mielestä ravintolan punaviinikastike maistuu kuitenkin erilaiselle kuin vaikkapa bearnaisekastike, vaikka molemmissa natriumglutamaattia olisikin.

Vähän off topic, mutta tiesittekös, kellä on paljon päänsärkyä, saattaa se johtua natriumglutamaatista jota ängetään vähän joka paikkaan...esim. leikkeleissähän lukee nykyään mukavasti, jos sitä ei ole tuotteessa.

Että eihän ne kaikille vaikuta mitään heti havaittavaa, mutta piilovaikutuksiakin voi olla.

Ei meillä itse asiassa ole perunamaata, perunat ostetaan ihan kaupasta.
Kasvihuone on ja puutarha, mutta niitä antimia ei saa kuin kesäkaudella nautittua. Harmi.
Nyt ei ole kyse täydellisyydestä. Ei siihen edes tarvitse pyrkiä. Mutta vaikka ei ole täydellinen, ei silti tarvitse ostaa moskaa ruuakseen.

(Ihan ot: Et sinä itse asiassa niiden pizzojen ja hampparien kohdalla antanut mitään aikamäärettä...)

Olen opiskeluaikana syönyt usein mäkissä, halpoja valmispizzoja ja kaupan lihapiirakat maistui, apua, kuolenko kohta? ja lapset varmaan saa traumoja. ihan varmasti. x)

E621:ta ihan kiva määrä. Varmaan sekä kanaliemikuutiossa, sipulikeitossa että marinoiduissa kanasuikaleissa.

Mistä niin päättelet, jos minä tekisin tuollaista niin ainoa missä olisi E621 olisi ehkä sipulikeitto, kun kanaliemikuutiot joita käytän eivät sisällä sitä, eikä marinoidut kanasuikaleet.

Miksi aina oletetaan että kaikki "einekset" sun muut sisältävät tuota E621, kun sitä nykyään ei enää monessakaan paikassa ole.

[QUOTE="Mamma italiana";23003152]minà haluaisin hieman provosoivastikin kysyà seuraavaa: jos ihminen tykkàà kokata, mità jàrkeà tehdà ruokaa jossa raaka-aineet muutenkin jo melkeinpà puolivalmisteita? miksei samalla ostaa jotain ihan valmista ja làmmittàà mikrossa? miksi ihmiselle luodaan illuusioita "kokkaamisesta". edelleenkin alleviivaan tàmàn olevan puoliprovo ;)[/QUOTE]

Mikä helvetti teitä ihmisiä oikein riivaa. Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi ihmeessä pitäisi aina sen vaikeimman kautta tehdä sitä ruokaa. TUon aloittajan ohjeella tulee varmasti paljon parempaa ruokaa, kun joku mikroateria olisi, joten ihan järkevä ja hyvä resepti oli.

[QUOTE="Yksvaan";23004394]Ikävä ketju. Ap ystävällisesti antoi kivan vinkin ja sai taas tuutin täydeltä paskaa niskaan.[/QUOTE]

Samaa mietin. Tällä palstalla roikkuu kyllä niin säälittävän katkeraa porukkaa, että joka asiaan pitää vain motkottaa.
Mitä tulee noihin lisäaineisiin ja muihin haitallisiin aineisiin, niin niiltä ei nyt yksinkertaisesti voi nykypäivänä välttyä, ellei itse aio kasvattaa ruokaansa.
Meidän kasvikset on niin täyteen myrkytetty erilaisilla suoja ja estoaineilla, että yhden tomatin mukana saa jo sellaisen määrän haitallisia aineita, että ihan turha itkeä jonkun e16:sta perään. Samoin liha jota kaupasta saa on niin täynnä eläinten elimistöön kertyneitä antibiootti ja muita lääkejäämiä, että siinä rinnalla parit lisäaineet eivät hetkauta suuntaan eikä toiseen.

:x minä teen 10minuutissa useastikkin ruokaa ja se on oikeasti syötävää. munakas, wokki, kanakeitto, pasta tomaattikastikkeella jne.

Oikeasti syötävää? :D Hahahah :D kyllä tuo minun ruokani ihan syötävää oli :D Rouva on hyvä ja tulee vaikka itse maistamaan.. Kyllä sitä ihan oikiasti voi syödä :D

Olette te niin suloisia te mammat :D Minä tosiaan olin iloinen kun kerrankin keksin jonku nopean ruoan (huomioksi lisäisin, että normaalisti teen kyllä melkeinpä kaiken alusta loppuun itse :) ) Sitten ajattelin olla ystävällinen ja jakaa sen vinkin kanssanne niin tällainen vyöry haukkuja?? :D

Ja kyllä, mielestäni on jeesustelua tulla itkemään jostain lisäaineista. :) Asialliset kommentit ja mielipiteet ovat tervetulleita, mutta tällaiset ihme lynkkausketjut pistävät kyllä miettimään, että ovatko tällä palstalla kävijät lapsia vai aikuisia :)

Ihmeellisen suppea ajatusmaailma äiti-ihmisillä :)
Mutta kai nämä lisäainemorkkaajat ovat juuri niitä mammoja jotka elävät ruusunpunaista unelmaa. Odottavat miestä töistä kotiin ruutuinen esssu päällä, rullat tukassa ja pullat uunissa. Kaikki on ihanaa ja idyllistä :) ja ihanaa jos näin on. Mutta muistakaa toki, että on myös olemassa äitejä jotka ovat esim pienten lasten kanssa aivan yksin, eivätkä yksinkertaisesti aina ehdi tehdä sitä kunnon ruokaa.

[QUOTE="Yksvaan";23004394]Ikävä ketju. Ap ystävällisesti antoi kivan vinkin ja sai taas tuutin täydeltä paskaa niskaan.[/QUOTE]

Just näin. Mutta täällä kun on niin paljon TÄYDELLISIÄ ihmisiä...

No just tulin kaupasta ja ois tarkoituksena tehdä nopea,helppo ja ilmeisesti suoraan saatanasta oleva kanawokki,nimittäin wokkivihannekset ovat suoraan kaupan pakaste altaasta ja kana juurikin sitä saatanallista hunajamarinaadissa lilluvaa.....

Mutta kysymys,auttaako asiaa yhtään,jos ennen kanasuikaleiden paistoa huuhtelisin niistä enimmät marinaadit pois?

Ja kysyn tätä siis ihan tosissani.

Ja ens kerralla aion kyllä ostaa maustamatonta kanasuikaleita.
Kävi se tänääkin mielessä,mutta hitto menin sitten kuitenskin valkkaamaan sen pahiksen. :(

Löysin pakastealtaasta Apetitin Vihannes-riisi-sekoituksen kaupassa tänään :)

Keitin sen parissa desissä vettä (johon olin lisännyt kanaliemikuution ja hieman Ranskalainen sipulikeitto-jauhetta)

Paistoin hunajamarinoituja kanasuikaleita ja lisäsin sinne kermaa 2dl. Lopuksi sekoitin kaikki keskenään ja annoin kiehahtaa.

Hyvää, helppoa, nopeaa eikä kovin kallistakaan :)

Mä aika usein ruskistan ja kypsennän jauhelihan tai kanafileet pannulla ja heitän erilaiset pakastesekavihannekset joukkoon. Ruokaa ei tällöin tarvitsee jäähdyttääkään, vaan kun pakastevihannekset sen samantien jäähdyttävät, niin voi syödä heti. En koskaan pahemmin kypsyttele pakastevihanneksia.

Keckman hei, oon kuullut, että pakastevihannekset pitäis kuumentaa, jotta niissä mahd. oleva salmonellapöpö kuolisi. Voi olla perätön tieto, mutta itse olen tämän opin varassa elänyt.
Olihan hauska ketju tämä!!! Voi jestas mikä täällä on meininki vuodesta toiseen!
Ja sille suikaleiden huuhtojalle vastaan, että kyllä minä olen huuhtonut lihoja. Pikainen painelu sitten pyyhkeellä ja pannulle - suikaleiden kanssa voi olla hankalampaa. Meille on tullut joskus hyvin halvalla marinadissa olevia leikkeitä yms. ja kun en ole tottunut mitään ruokaa moskaksi ajattelemaan, olen nekin käyttänyt. Lihantuottajia ollaan, ja itsetuotettua, marinoimatonta lihaa pääasiassa käristellään - tänäänkin stroganovia:)

[QUOTE="venni";30675103]Keckman hei, oon kuullut, että pakastevihannekset pitäis kuumentaa, jotta niissä mahd. oleva salmonellapöpö kuolisi.[/QUOTE]

Kuumentaminen pienentää niiden ravintoarvoja, joten en sitä tee. Annan niiden siis vaan sulata kuuman ruoan joukossa. Joskus joku isompi parsanpalanen jää vähän sisältä kylmäksi, mutta ei se makua haittaa. Ja vihannekset ovat kivan rapeitakin ja niissä on enempi puresketavaa, kun niitä ei olla läpeensä pehmeiksi kypsytetty. Eipä ole koskaan mitään salmonellaperäisiä tauteja mulla ollut.

Yhteistyössä