Teinköhän nyt hölmösti? Ostin koiran, vaikka mies on allerginen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ähpuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa olla ap sellainen tapaus, joka ei muita ajattele kuin itseään. Tulee mieleen pikkulapsi "mutkun mä haluun"... Toivottavasti miehes tajuaa kuinka paljon häntä "arvostat". Etkä selvästi koiristakaan paljon tajua, kun kuvittelet että pentua voi heitellä kodista toiseen.

Mätkisin kuonoon, jos joku tois tänne koiran. Toivon, että luovut koirastasi yhtä liukkaasti, kun hankit sen. Tai perut kaupat jo nyt. Allergisten äitinä mua ottaa kyllä pannuun sinunlaltaiset ihmiset.

a) koira-allergia on yleensä psyykkistä, miehesi ei todennäköisesti ole "allerginen" omalle koirallenne

b) koira-allergiaa hoidetaan nykyään siedätyshoidolla

c) mies vaihtoon jos a) ja b) ei päde

Alkuperäinen kirjoittaja ähpuh;25867465:
Olen aina toivonut koiraa. Varasin itselleni koiranpennun ja maksoin sen jo. Nyt aloin pohtimaan, teinkö ihan tyhmästi...

Mies on allerginen eläimille ja koirista hänen silmänsä alkavat kutiamaan ja alkaa aivastuttamaan. NEtistä olen kuitenkin lukenut, että omaan koirana voi siedättyä ja olen lukenut paljon tarinoita siitä, kuinka alun perin allerginen onkin tottunut koiraan. sen takia ostin sen pennun...pentu haetaan 4 viikon päästä ja nyt alkaa vähän jännittää! Mies sanoi, että ok, jos saan koiran muualle sitten kun hän oireilee.

Eli mies ilmaisi jo kantansa, koira lähtee oireiden ilmaantuessa. Teit tosi tyhmästi. Itse koirille allergisena en todellakaa tykkäis moisesta tempusta. EI se siedättyminenkään ole taattu ja se että miehes edes jaksas. Kun ei se tapahdu hetkessä.

[QUOTE="koiruus";25868505]a) koira-allergia on yleensä psyykkistä, miehesi ei todennäköisesti ole "allerginen" omalle koirallenne

c) mies vaihtoon jos a) ja b) ei päde[/QUOTE]

yleensä psyykkistä? Oletko sä itse koiralle allerginen? Esim meillä ei enää koiraa voi olla ja testitkin näyttävät. Onko sekin psyykkistä että allergiakoe piippaa? Ja oireet tulevat aina jos olen koiratalossa.

[QUOTE="koiruus";25868505]a) koira-allergia on yleensä psyykkistä, miehesi ei todennäköisesti ole "allerginen" omalle koirallenne

c) mies vaihtoon jos a) ja b) ei päde[/QUOTE]

Toi on kyl täysin paskaa :D sekä a että b. Just tulin allergiatesteista, oli meinaan kaukana psyykkisestä ja sen lisäks siä kyl todettiin et siedätyshoidolla menis varmasti vaan pahemmaks allergian ja astman huomioon ottaen :D

uskotteko te oikeasti lääketieteellisin testeihin, ettekä kuuntele OMAA KEHOANNE ollenkaan?

aiempaan viestiini viitaten, kokemusta on!

moni allerginen (ruoka-aineelle, kissalle, koiralle tai muuten) kokee IHMEparantumisen....

:) ihan ystävällisesti sanon

[QUOTE="koiruus";25868692]uskotteko te oikeasti lääketieteellisin testeihin, ettekä kuuntele OMAA KEHOANNE ollenkaan?

moni allerginen (ruoka-aineelle, kissalle, koiralle tai muuten) kokee IHMEparantumisen....

:) ihan ystävällisesti sanon[/QUOTE]

Ei oo tullu koettua :D Saan allergiaa kaikesta mikä on ollut kosketuksissa eläimiin, ihan lampaantaljasta lähtien. Jos hississä on ollut koira, tiedän sen. Se siitä.

[QUOTE="koiruus";25868692]uskotteko te oikeasti lääketieteellisin testeihin, ettekä kuuntele OMAA KEHOANNE ollenkaan?

Kuuntele kehoaan? Niin mitä kokemusta sulla olikaan? Kerro toki enemmän. Mulla vaan viimeset 20v on ollu oireita, jo ennen testiä. Enkö menny testeihin kun kuuntelin kehoa ja totesin että joku mättää.

Tuuppa sanomaan toi esim siskolle joka lähtee lanssilla henki tukossa. Sitä mä sanon psyykkiseksi allergiaksi joka tosta vaa paranee ja päättelee että kehoa kuuntelemalla asia hoituu.Silti sä et voi yleistää tollen että yleensä sitä ja tätä.

Provohan tuo teksti oli, mutta vastaan silti: Olen kuunnellut/kuuntelen edelleen omaa kehoani enkä kyllä vielä ole kokenut mitään IHMEparanemista. Hengestäni sen sijaan olisin päässyt jos olisin kuunnellut muita kuin itseäni. Ihan ystävälisesti sanon :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

ruoka-aine allergiasta parantuminen buhahahahahaaaaaaaaa uskoo ken tahtoo.

Toimii myös päinvastoin. Itsellä allergiat lisääntyneet ajan kanssa, eikä todella tarvitse testata lääkärissä jos kurkku alkaa turpoamaan umpeen ja naama tulee näppylöille. Lapsena testattuja aineita olen aika ajoin koettanut/altistanut, edelleen kutiaa, ja silmiin joutuessaan vetää valkoiset osat kurtulle jne. Luulen juu, että aikuinen ihminen oikeasti tietää mille on allerginen ja ihan tasan siksi kun tuntee oman kroppansa.

Isooo moka!! Vai onko tarkoitus osoittaa näin miehelle, että koira tulee, mies menee?
Meillä on tyttö kärttänyt vuosia jo koiraa. Ei oteta, kun tiedetään, että perheessä on allergikkoja. Varmuudella ei tiedetä, onko koirille, mutta kun on olemassa vaara, ei oteta riskiä.
Jotenkin ihan älytön temppu on ottaa tuohon koira, en ymmärrä.

Arvasin kyllä nämä vastaukset... :( Mutta olen toisaalta lukenut myös paljon tarinoita, joissa aiemmin koiralle allerginen onkin sietänyt omaa koiraansa. Tai jos mies sietäisi allergialääkkeen kanssa. Eihän nykyään allergiasuosituksissa enää edes suositella välttämistä, ellei ole aivan hengenvaaralliset oireet.

Toisaalta koiranpentu taas sopeutuu varmasti uuteen kotiinkin, jos joudumme siitä luopumaan. Sopeutuuhahn aikuisetkin koirat.

Yhteistyössä