Teinköhän nyt hölmösti? Ostin koiran, vaikka mies on allerginen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ähpuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskinpa on kasvattajalle halaistua sanaa sanonut, eikä mun mielestä järkevä kasvattaja ikipäivänä suostuisi tällaiseen "kokeiluun".

Järjetöntä touhua mun mielestä ja se että mies on vielä suostunut tällaseen, viis omasta terveydestä. :headwall:

Ainakin kannattais käydä testauttamassa siellä kennelissä ENNEN koiranottoa, että miten kroppa siihen haukun karvaan ja hilseeseen reagoi....

Tai puhua lääkärin kanssa mahdollisista ongelmista.

Ja onhan tossa tosiaan myös se riski, että miehelles puhkeaa astma eläinpölystä. Mut ei se mitään varmaan teitä haittaa sekään? (tosin en tiedä kuinka herkästi, mutta kun kerta allerginen on niin mistäs sitä tietää)

Ihan tosissaan tyhmä temppu...
MUTTA on hyvin mahdollista että mies alkaa sietämään omaa koiraa... Eikä sitä ikävä kyllä huomaa jos kerran pari kennelissä etukäteen käy, vaan siihen menee viikkoja... Varmasti ensin tulee oireita, mutta ajan mittaan oireet katoaa tai pahenee... Mutta ei se siedättyminenkään tule tapahtumaan parissa päivässä vaan alku voi olla hankalaa... Ja muista koirista tulee silti allergia oireita... Itse en saa oireita omasta koirastamme joka on ollut meillä kauan, mutta jestas kun menen paikkaan missä vieraita koiria... Jo alkaa nokka vuotaa, silmät valumaan, aivastuttamaan ja tuntuu että tukehtuu koirankarvoihin. Toivottavasti miehesi on eläimen takia sitten muutaman viikon kärsimään ja itseään siedättämään, se ei kivalta tunnu ja silti ei ole taattu että oireet ei pahene... Toivotaan että kaikki menee hyvin.

No mäkin oon eläinrakas ja suureksi epäonnekseni myös allerginen mutta meillä on kissa sekä vuoden ollut myös koira. Kannattaa syödä allergialääkkeitä jo muutama pv etukäteen ennen koiran tuloa ja jatkaa pari viikkoa ja sitten pikkuhiljaa ottaa puolikas lääke jne. Itsellä tulee omista lemmikeistä enää oireina vaan jos nenä tai kieli osuu nii sitä kohtaa kutittaa, jos alkaa nenä kutisee niin heti vaa antihistamiinia naamaan. Meillä myös siivotaan älyttömästi, imuroin joka päivä ja lattiat pyyhin kosteella 1-2krt viikossa. Jos mies olisi allerginen niin en ketään toista kyllä tähän samaan rumbaan laittaisi mut itseni puolesta oon tän valinnan tehny.

Alkuperäinen kirjoittaja ähpuh;25867465:
Olen aina toivonut koiraa. Varasin itselleni koiranpennun ja maksoin sen jo. Nyt aloin pohtimaan, teinkö ihan tyhmästi...

Mies on allerginen eläimille ja koirista hänen silmänsä alkavat kutiamaan ja alkaa aivastuttamaan. NEtistä olen kuitenkin lukenut, että omaan koirana voi siedättyä ja olen lukenut paljon tarinoita siitä, kuinka alun perin allerginen onkin tottunut koiraan. sen takia ostin sen pennun...pentu haetaan 4 viikon päästä ja nyt alkaa vähän jännittää! Mies sanoi, että ok, jos saan koiran muualle sitten kun hän oireilee.
ainahan sä voit antaa sen pois, kyllä varmaan hyvälle miehelle ottajia on. muista vain mainita eläinallergia ettei uusikin omistaja joudu laittamaan kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25872673:
ainahan sä voit antaa sen pois, kyllä varmaan hyvälle miehelle ottajia on. muista vain mainita eläinallergia ettei uusikin omistaja joudu laittamaan kiertoon.

Niin, et sitten vaivautunut lukemaan koko ketjua?

Minä olen viime keväästä asti työskennellyt työpaikassa, jossa on koira. Pian havaittiin että olen allerginen ja sain allergialääkkeen, jonka otan kerran päivässä aina aamuisin. Sekä nenäsuihketta tarvittaessa. Allergiaoireista en ole kärsinyt, mutta nyt menossa keuhkoröntgeniin ja sitten tutkivat, onkohan mulle puhjennut astma. Työpaikan vaihdosta suositteli lääkäri kuitenkin ensi hätään, se on vaan helpommin sanottu kuin tehty..

Meillä avopuoliso allerginen koirille ja astma.. Heillä aina kotona ollut koiria, mutta pihalla. Käytiin koiria katsomassa ja testailemassa, kyseinen koira joka oli jo aikuinen ei allergiaa aiheuttanut. Se on meidän perheen jäsenenä ollut jo tuossa jonkin aikaa ja mies kyllä pärjää kunhan ei pese,harjaa tai kovin päätä tunge koiran turkkiin tai muutenkaan käsiä siellä pyörittele.

Yhteistyössä