teinkö oikein?

• Viestiketjun aloittaja pahkaileva ap
  • Ensimmäinen viesti
hoh
[QUOTE="jaahas";25717797]Minusta ennemmin ole pilalle hemmotellut. Meillä ei kumpikaan tuossa iässä osannut pyytää mitään. Ei tullut mieleenkään että sieltä voisi leluja noin vaan ostaa.
Ja tuo juttu että raahasi siellä kassalle saakka sitä lelua. Aika hämmentävää pennulle.[/QUOTE]

Meillä neiti täyttää pian 3v ja osaa todella haluta yhtä sun toista, eikä todellakaan saa kaikkea haluamaansa. Jännä, miten joidenkin lapsilla ei ole omaa tahtoa...? Sehän kuuluu kehitykseen ;) Minkä ikäisenä omat lapsesi ovat alkaneet haluamaan jotain?

pha
Kas, minä olen kyllä joskus ostanut lapsilleni lelun ihan maidonhakureissullakin, hetken mielijohteesta. Siltikään en ole mielestäni mitenkään sahannut omaa oksaani, lapset eivät huuda ja marise kaupassa. He ymmärtävät että jos minä sanon ei, niin se on sitten ei ja siinä ei marinat auta.
Hyvä kun uskovat. Liikaa vaan näkee niitä muksuja, jotka haluavat tavaraa vain haluamisen ilosta, siis just näitä "osta mulle edes jotain, ihan mitä vaan" -lapsia, jotka ovat tottuneet siihen, että joku pikku ylläri kuuluu jokaiseen kauppareissuun.

Hyvä kun uskovat. Liikaa vaan näkee niitä muksuja, jotka haluavat tavaraa vain haluamisen ilosta, siis just näitä "osta mulle edes jotain, ihan mitä vaan" -lapsia, jotka ovat tottuneet siihen, että joku pikku ylläri kuuluu jokaiseen kauppareissuun.
Totta. :) Sellaista näkee kyllä paljon. Mä teen kyllä paljon töitä sen eteen, että lapsille muut arvot kuin materia olis tärkeitä, vaikka tottakai lapsia nyt lelut kiinnostaa. Mutta heille pelkkä kauppareissu sinänsä saattaa olla se suuri yllätys tai seikkailu, harvoin ovat kiittämättömiä :)

Yhteistyössä