S
sivusta seurannut
Vieras
Metrossa matkusti äiti & tyttö (n. 10-11v). Äiti oli joko ihan kamoissa tai sitten psykoosissa, puhui ja naureskeli itsekseen ja päästi sellaista omituista maiskuttavaa ääntä. Tyttö istui kaukana äidistään ja häpesi selvästi äitiään. Ne sattuivat jäämään samalla asemalla mun kanssa pois, äiti sähelsi ja puheli itsekseen asemalla, tyttö houkutteli äitiään jo tulemaan portaisiin. Minä otin kännykän ja soitin 112 ja ilmoitin että täällä xxx:n asemalla on äiti erittäin sekavassa kunnossa mukanaan noin kymmenvuotias tyttö. 112:n henkilö sanoi pistävänsä partion paikalle ja pyysivät soittamaan että mihin suntaan äiti ja tyttö lähtevät. Seurasinkin heitä ja näin äidin jäävän ostarin kulmille säheltämään, tyttö yritti vielä houkutella äitiä mukaan mutta äiti ärähti jotain ja käveli kauppaan sisälle, tyttö lähti kävelemään ilmeisesti kotia kohti. Soitin erikseen vielä hätäkeskukseen ja kerroin että äiti on nyt kaupassa sisällä. Jäin tarkkailemaan tapahtumia ja kun äiti tuli kaupasta ulos, siviilipukuinen poliisi tuli paikalle ja otti naista hihasta kiinni ja alkoi selvittää tilannetta. Siinä vaiheessa minä häippäsin paikalta vähin äänin.
Enhän nyt tokikaan voi tietää että odottiko sitä tyttöä kotona esim. täysissä järjissään ja selvin päin oleva isä joka kykenee pitämään lapsesta (ja vaimostaan) huolta, mutta mun oli vaan pakko soittaa... En olisi antanut itselleni anteeksi jos en olisi reagoinut mitenkään. Ei sellaisessa kunnossa oleva henkilö mitenkään pysty huolehtimaan kymmenvuotiaasta lapsesta.
Enhän nyt tokikaan voi tietää että odottiko sitä tyttöä kotona esim. täysissä järjissään ja selvin päin oleva isä joka kykenee pitämään lapsesta (ja vaimostaan) huolta, mutta mun oli vaan pakko soittaa... En olisi antanut itselleni anteeksi jos en olisi reagoinut mitenkään. Ei sellaisessa kunnossa oleva henkilö mitenkään pysty huolehtimaan kymmenvuotiaasta lapsesta.