Teinkö nyt pahan virheen, panacod ja alkoholi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o ouu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o ouu

Vieras
juu elikkä lekuri määräs mulle panacodia kipuihin ja en ole ennen sitä syönyt. tänään otin elämäni toisen kerran panacodia päivällä tuossa kello 15 aikoihin. Nyt sitten join yhden kaljan illalla pitsan kyytipojaksi ja unohdin että olin sen panacodin ottanut. Mitäs nyt? Ei mulla kyllä missään tunnu oudolta tms.

Ei kait yksi olut tapa. Miten sulla ei tule siitä hassua oloa? Ite menen ihan pörröön Panacodista. :O No, kai se on yksilöllistä.

Ei tapahdu mitään kummallista. Toisille tulee jo yhdestä Panacodista ihan sekava olo, että silloin tietenkin pahentaa, mutta muuten ei ole erityisen vaarallista pienissä määrissä yhdessä otettuna.

[QUOTE="vieras";25098492]Ei tapahdu mitään kummallista. Toisille tulee jo yhdestä Panacodista ihan sekava olo, että silloin tietenkin pahentaa, mutta muuten ei ole erityisen vaarallista pienissä määrissä yhdessä otettuna.[/QUOTE]
Nyt vasta luin kunnolla, että siitä on tuntikausia aikaa. No ei todella vaikuta mitenkään.

No ennenhän varoiteltiin parasetamolin käytöstä alkoholin kanssa, krapulaan ja näin, mutta ilmeisesti satunnaiskäyttäjillä ei hirveää maksavaurion vaaraa ole nykytiedon mukaan, oliko jopa päinvastoin.

itse mokasin kerran vähän samalla tavalla, olin päivällä ottanut panacodin migreeniin, ja illalla sitten tuli otettua alkoholia vähän. Tulos oli katastrofi... Seuraavana päivänä sitten mietin, että miten mä sillein käyttäydyin ja miten menin niin sekaisin muutamasta siideristä, tajusin siinä vaiheessa että hitto, olin ottanut sen panacodin. Mutta alkuperäiseen: ei huolta, kerta et mitään eroa edes huomaa. Ei itsellänikään tuosta sen pahempaa sattunut.

Monella nähtävästi hukassa se, miksi parasetamolia ja alkoholia ei saa käyttää yhtä aikaa. Kodeiini ja alko voi aiheuttaa pökkeryyttä, mutta suurempi vaara tuossa on se maksavaurion synty, kun käytetään yhtäaikaa parasetamolia ja alkoholia. Ja se ei ilmene sekavana olona...

Millä perustein ihmiset sanovat täällä, ettei mitään huolta, kun ei pää mennyt sekasin? Huikkaako se maksa teille, että nyt tuli liikaa myrkkyä vai mistä tiedätte, ettei maksa reagoinu?

no eiköhän noista varoiteta yhtä aika käytöstä juuri sen takia, että se maksa voi sanoa poks. se kun voi sanoa joskus kuulema poks jos kerran otat alkoholia, vaikk harvoin sitä käyttäisit ja et niitä lääkkeitä yhtäaika ottaisikaan

[QUOTE="mä";25099387]Monella nähtävästi hukassa se, miksi parasetamolia ja alkoholia ei saa käyttää yhtä aikaa. Kodeiini ja alko voi aiheuttaa pökkeryyttä, mutta suurempi vaara tuossa on se maksavaurion synty, kun käytetään yhtäaikaa parasetamolia ja alkoholia. Ja se ei ilmene sekavana olona...

Millä perustein ihmiset sanovat täällä, ettei mitään huolta, kun ei pää mennyt sekasin? Huikkaako se maksa teille, että nyt tuli liikaa myrkkyä vai mistä tiedätte, ettei maksa reagoinu?[/QUOTE]
Ei ole todellakaan totta, että pienissä määrissä maksavaurion vaara olisi se suurempi paha. Sitä ei noissa määrissä ole missään nimessä mahdollista tapahtua. Panacod on pahempi alkoholin kanssa yhdessä otettavaksi keskushermostovaikutuksen vuoksi. Näitä molempia ottamalla on mahdollisuus saada henki itseltään pois, mutta silloin ei ole kyse yhdestä annoksesta alkoholia ja lääkettä, kun tässä oli kyse (ellei nyt mene kaatumaan tms.).

"Aiemmin parasetamolia ei suositeltu käytettäväksi alkoholin käytön yhteydessä maksavaurion vaaran vuoksi, mutta uusimmissa tutkimuksissa on havaittu alkoholin jopa suojaavan terveen ihmisen maksaa parasetamolin metabolisten eli hajoamisvälituotteiden myrkyllisestä vaikutuksesta. Jatkuvasti alkoholia käyttävien ja vakavan maksasairauden kuten maksakirroosi tai maksan vakava vajaatoiminta, tulee kuitenkin välttää parasetamolin käyttöä."
Parasetamoli – Wikipedia

Parasetamolia myydään ilman reseptiä. Suomalaisen alkoholikulttuurin kotimaassa ei varmasti tehtäisi näin, jos se olisi jo yhden alkoholiannoksen kanssa vaarallinen lääkeaine.

Lääkehiiltä ja vähän äkkiä!!!

Tein kans tuon virheen kerran. Rupes tuntuun vatsassa oudolta ja oli pakko mennä pöntölle ja sit sieltä pyllystä tuli sellanen ruskea kikkare, niinkuin koiran kakka mutta isompi.

Sen jälkeen en oo kaljaa juonut...

Itse sain panacodia vuosi sitten, kun nielurisat leikattiin. Otin 5-6panacodia päivässä, plus kolme 600buranaa. Noh, olin lopettanut panacodien käytön seinään 2.5viikon käytön jälkeen. Ajattelin, et kai nyt pari siideriä voi ottaa. Olin kyllä sitten niin tuiterissa sen jälkeen. Se on kuitenkin ihmisestä kiinni. :) ja vierotusoireitahan mulle siitä myös tuli, eli seinään ei sitä käyttöä kannata lopettaa!!

Yhteistyössä