APUA! Auttakaa joku, työnhausta kyse, teinkö nyt aivan mahdottoman virheen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mure
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mure

Vieras
Siis, tilanne se, että olin eräässä rekrytointifirmassa haastattelussa jo kuukausi sitten. Noh, sieltä silloin sanottiin että VARMASTI KAHDEN VIIKON SISÄLLÄ soitetaan, siis ilmoitetaan ihan kaikille jotain.

Niin, tosiaan tänään sitten kuulin, että eräälle tuttavan tuttavalle oli jo soitettu ajat sitten, samoihin aikoihin ollut haastattelussa kuin minä. Olen muutenkin ollut aika kiukussa kun mitään ei ole kuulunut, niin minähän sitten otin ja soitin sinne tänään... Ihan siis asiallisesti vain kysyin että kun kuukausi on jo kulunut eikä mitään ole kuulunut ja näin... Sieltä selitettiin jotain sairastumisista ja muusta, ja luvattiin kyllä olla pikimmiten yhteydessä...

Ja se kysymys siis kuuluu, että teinkö nyt aivan hirvittävän virheen että menin soittamaan sinne? Pilasinko nyt täysin mahdollisuuteni?

Tuskinpa pilasit. Saattaahan se olla, etteivät olleet sinua rekrytoimassa, joten tästä syystä eivät ole olleet yhteydessä. Tai sitten joku vain mokasi ja unohti soittaa. Ihmisiä ne sielläkin on.

Et toki pelkällä soittamisella mitään pilaa, mutta tiedä sitten, kuinka asiallinen oikeasti olit eli miten tuo "kiukuissa" välittyi.

Uskokaa jo, rekrytoitavat: 90 prosenttisesti on aivan turha soitella! Jos olisit saanut työn, sulle ois kyllä ilmotettu. Tosin voi myös olla, että olet 3-5 parhaan hakijan joukossa ja tuttavasi ei, ja teistä viidestä parhaasta valkkaa yhden tuleva esimiehenne, joka on oikeasti juuri nyt saikulla.

Ainakin yhtään korkeamman koulutustason työnhakuasioissa pätee vanha teatterisääntö: "Jos ette tunne täältä ketään, älkää soittako meille, me soitetaan teille." Kannattaa siis ajatella asiaa niin, että koskaan ei ole jäänyt ilmoittamatta sille, kenet palkataan. Jos hommasta ei ole kuulunut mitään järjellisen ajan puitteissa (noin viikko), ei muuta kuin uutta matoa koukkuun! Tai sitten vain virveleillä sohlaamaan, mitä työnhaku muutenkin on ;)

Tsemppiä!

Itsekin olen kuullut tuosta, että luvataan soittaa kävi miten kävi, mutta tosiasiassa niille, joita ei ole palkattu töihin, ei koskaan soiteta ja kiitetä mielenkiinnosta työpaikkaa kohtaan.

Yhteistyössä