Teinivuosien exä Facebook-kaverina. Toimiiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Fiilistelin taannoin sitä aikaa, kun olin 16 ja 17v. Kuuntelin youtubessa mun tuon ajan lempimusaa ja ettiskelin naamakirjasta tuon ajan kavereita ja tuttuja, joihin yhteyden katkenneet paikkakunnalta muuttojen jne takia ja joiden kanssa elämä on muuten vaan kulettanut eri suuntiin.

Löysin naamakirjasta myös mun ensirakkauden. Seurustelimme 5kk ja olimme toinen toisemme ensimmäisiä seurustelukumppaneita. Olimme hyviä kavereita ennen seurustelun alkua, mutta seurustelu loppui niin riitaisasti, että kaveruus meni samalla. Meistä tuli sellasia tuttuja, että juteltiin jos sattumalta nähtiin ja jos sattumalta kaupungilla oltiin yhtä aikaa niin saatettiin sit hengata koko ilta yhessä. Ei kuitenkaan enää koskaan sopimuksesta tavattu tms niin kuin ennen. Meidän erosta meni puoli vuotta kun tapasin aviomieheni. Rakastuimme päätäpahkaa ja olemme olleet tuosta ensitapaamisesta asti erottamattomat :) Olemme olleet yhdessä nyt 6v ja pian 3v naimisissa. Lapsia toivotaan kovasti:)

Kun tapasin puolisoni, minun ja teinirakkauden yhteys alkoi hiipua. Vielä kun olin juuri muuttanut mieheni kanssa yhteen, ex olisi halunnut tulla minun luo kylään niin, ettei mieheni ole paikalla. Kävi myös ettimässä mua töissä kun olin kesätöissä, eksy vaan väärään kaupunkiin.... luuli mun vielä asuvan lapsuuden aikani paikkakunnalla... Sit mesessä joskus lähetti jotain biisejä, joissa vähän... hmm... jänniä sanoja ym. No mä pistin asiaan topin ja sit jotenkin meidän kaikenlainen yhteydenpito jäi. Hän ei edes moikkaa minua kun kerran vuoteen näkee mut joulukirkossa mieheni kanssa. Kääntää vaan pään pois :(

Ok, nyt sit tähän päivään. Minun ja tämän tyypin seurusteluajoista on mennyt jo 7v. Löysin sattumalta tyypin profiilin naamakirjasta mun toisen tutun kautta. Tuli sitten itelle jotenkin ikävä niitä aikoja, kun oltiin vaan kavereita. Meillä oli hirveen hauskaa aina:) Seurustelu ei toiminut, koska tyttöystävää kohteli huonosti ja sitten vielä jättikin :( Mut kaveruus oli ihanaa :) Mietin, pyytäisinkö häntä naamakirjakaveriksi. Harmittaa hirveesti se, että aikanaan seurustelin hänen kanssaa, mutta ihastuttiin ja rakastuttiin toistemme luonteisiin. Ja huumaavaahan se alkuun olikin. Ei ole kenenkään muun kanssa ollut sellaista.

Mietin vaan, että kiusaanko häntä ja itseäni, jos muistutan olemassaolostani? Haluaisin toisen, ulkopuolisen ihmisen mielipiteen ja siksi kysyn tätä asiaa täällä.

kyllä nuo tunneasiat ovat niin henkilökohtaisia, että aika vaikea antaa yhtään mitään mielipidettä. FB:ssä kaverina kuulostaa enemmän siltä, että hlauat tietää, miten exällä nyt menee.

Näin hänen profiilistaan sen, mistä asioista hän on kiinnostunut ja että hän on sinkku. En tiiä kuitenkaan asuuko vielä samoilla seuduilla kuin silloin jne. Ja mä olen kanssa erittäin utelias persoona :D Sanonta mun lähipiirissä kuuluu, että jos jotakin merkittävää tapahtuu, ni siitä pitää heti *****lle kertoa :D Ja mua harmittaa se, miten meidän kaveruuden kävi :(

Sen tiedän, etten itse koskaan milloinkaan enää hänen kanssaan seurustelisi, vaikka sinkku olisinkin. Hänen kotonaan ei hirveesti naista kunnioitettu (en saanut mennä kiittämään hänen äitiään kun oli tehnyt voileipiä meille jne) ja sen huomasi kyllä tästä tyypistäkin. Siksi aina riideltiinkin kun käytös mua kohtaan alkoi muuttua epäkunnioittavaksi parin kuukauden seurustelun jälkeen. Ja sitten se oli vielä hän, joka aikanaan jätti. Tosin jättäessään jätti oven auki, että ehkä me vielä joskus... Kuvitteli saavansa lukuisia muitakin muijia, sanoi sen meidän seurusteluaikana suoraan, ja oli ihan hämmästyny, kun niitä ei ollutkaan joka sormelle tulossa. Ja vielä suurempi hämmästys oli se, että mulla ei ole ollut seurasta puutetta... Tapailin jonkun verran muitakin sen jälkeen kun erottiin. Minä olen siis nyt naimisissa ja hän edelleen 7v myöhemmin on sinkku.

Mutta pelkään, että jos meidän kaveruus jatkuisi uudelleen naamakirjan kautta näin useamman vuoden jälkeen, ni meidän välit ei voi koskaan olla täysin neutraalit. Tietynlainen jännite mulla tulee kai aina olemaan häntä kohtaan, vaikka paskasti mua SEURUSTELUN ajan kohtelikin, sillä hän oli mun ensimmäinen rakkaus. Ja se jännite ei välttämättä ole yksipuolinen... Eli voiko se kaveruus koskaan oikeesti toimia? En haluais roikottaa mun kaverilistalla ihmisiä, joiden kanssa ei sitten koskaan oikeesti pitäs minkäänlaista yhteyttä...

Miestäni kuitenkin rakastan, enkä ikimaailmassa häntä pettäisi edes tilaisuuden tullen. Nytkin mulla olis koko ajan tilaisuus, koska töiden takia asumme kesän eri paikkakunnilla ja välissämme on 350km. Mistä mun mies tietäis, mitä mä täällä yksiössä teen kaikki illat? Luottamus, rakkaus ja kaipaus toisen luo on kaiken a ja o. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
miten musta tosta jotenkin paistaa läpi että jollainlailla se vanha suola janottaa :/
kovin selittelyä on tuo teksti :/

En usko haikailevani tai mitään. Se tie on kuljettu loppuun ajat sitten. Silti problematisoin tällaisen kaveruuden toimivuutta noin yleensä.

Äh, se o vaan urbaani legenda, että rakkauden jälkeen voisi olla kavereita. En oikein usko siihen. Turha siis haikailla ystävyyden perään, olishan se vähintään epäilyttävää, kun vuosien päästä otat yhteyttä :) Niin ihmiset vaan ajattelee... sori :(

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Te, jotka ootte naamakirjassa teinivuosien exän kavereita. Vaihdatteko joskus kuulumisia siellä? Oletteko muuten yhteydessä esim. tapaatteko koskaan tms?

nosto

En tapaa, kyllä eksät joskus kuulumisia kyselee. Mulla monta eksää siellä.

ja mä en kyllä ole ajatellut, että ne musta kiinnostuneita kaikki olis vielä (joistakin tiedän, että ovat) vaan ihan vain ovat pyytäneet kaveriksi, kun ollaan joskus tunnettu. Oon mäkin saattanut joskus joltakin eksältä kysyä mitä kuuluu vaikkei kiinnosta muuten. Ihan normi toimintaa mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja lellielli:
Te, jotka ootte naamakirjassa teinivuosien exän kavereita. Vaihdatteko joskus kuulumisia siellä? Oletteko muuten yhteydessä esim. tapaatteko koskaan tms?

nosto

En tapaa, kyllä eksät joskus kuulumisia kyselee. Mulla monta eksää siellä.

ja mä en kyllä ole ajatellut, että ne musta kiinnostuneita kaikki olis vielä (joistakin tiedän, että ovat) vaan ihan vain ovat pyytäneet kaveriksi, kun ollaan joskus tunnettu. Oon mäkin saattanut joskus joltakin eksältä kysyä mitä kuuluu vaikkei kiinnosta muuten. Ihan normi toimintaa mun mielestä.

Ok. Uskaltaiskohan siis pyytää exää naamakirjakaveriksi, hmm... Minua exät ei voi pyytää kaveriksi, koska minun nimi on muuttunut naimisiin menon takia. Saatanpa siis pyytääkin :) Mutta mietin tätä asiaa vielä. Mietin myös sitä, häiritsisikö miestäni, jos minä teen aloitteen naamakirjakaveruuteen :/ Varmaan miehelle olisi ok, jos hyväksyisin häneltä tulevan kaveripyynnön. Mutta toisinpäin. Varsinkin, kun mies aikanaan kuuli vieressä kun ex laittoi niitä biisejä mulle, joissa sanoma oli tasoa oli-elämäni-suurin-virhe-kun jätin-sinut...

Mulla on teini-iän heila fb-kaverina ja muutenkin hyvänä ystävänä näin vuosien jälkeen. Kyllä se vaan toimii vaikka tietysti nykyinen mieheni ei ajatuksesta ole kovin iloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on teini-iän heila fb-kaverina ja muutenkin hyvänä ystävänä näin vuosien jälkeen. Kyllä se vaan toimii vaikka tietysti nykyinen mieheni ei ajatuksesta ole kovin iloinen.

Hmm... eli jättääkö sittenkin pyyntö välistä. Vaikeeta on. Kiinnostais tietää, miten hänellä menee. En kuitenkaan halua aiheuttaa turhaan mielipahaa miehelleni. Hän kun on maailman ihanin pupu :) <3 Miestä mulla on tosi kova ikävä kun ei olla nähty pariin viikkoon ja vielä pari viikkoa menee ennen kuin tavataan :( Elämä tosin on valintoja ja vaikka tämä kesäleskeys tuntuu nyt pahalta niin tää "uhraus" toivottavasti maksaa ittensä takas sit parin vuoden päästä kun valmistun ja haen oman alan töitä:)

Me ollaan joskus 15v sitten törmätty ja tiesihän se miten siinä kävi;) Nyt asutaan sen kaukana ja tosiaan olen onnellisesti naimisissa.
Musta on kiva kun joskus todella läheinen on lähellä, vaikka aika kipeää silloin joskus tekikin.
Joskus kirjoitellaan tsätissä, erittäin harvoin, meillä kuitenkin niin erilaiset kuviot.

Vaihdetaan kuulumisia aika ajoin, ei tavata koska asutaan eri maissa, mutta vankka aikomus olisi nähdä sitten joskus taas. Kaikki nuo on sellaisia, joiden kanssa oli hyvä ystävyyssuhde ennen ja jälkeen seurusteluyritysten.

jos sulla kiinnostaa vain kuulla miten sille menee niin miksi et laita sille vain pelkästään viestiä facebookis? kirjoitat et mitäs kuuluu jne ku sut tääl huomasin jne.. miksi pitäis olla kavereita??

Yhteistyössä