Teinityttö ei halua syödä aamupalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aina on ollut huono syömään etenkin aamupalaa. Kouluaamuina syö tietääkseni paremmin. Viikonloppuisin on saanut valvoa esim. tunnin klo 11:sta ennen kuin olen pyytänytkään syömään.

Teini vaan sanoo, että häntä pakotetaan syömään, vaikka ei ole nälkä.

Jos muutoin päivän aikana syö hyvin en olisi huolissani. Minä en teininä yksinkertaisesti pystynyt syömää aamupalaa tai oksensin. Nykyäänkin olen vielä tosi huono syömään aamupalaa..

Meillä ei pakoteta lapsia syömään, jos ei halua syödä, niin syö sitten seuraavalla aterialla.

Minulla oli sama teininä, en pystynyt syömään heti herättyäni, koska siitä tuli huono olo eikä kyllä ollut edes nälkä. Piti olla vähintään tunti hereillä ennen kun voi syödä. Mistäköhän tuollainen johtuu?
Eikä ole kyse siitä, että olisi ollut krapula :rolleyes:

Lahjoisin tai kiristäisin jotain syömään. Elimistön ja vireystilan kannalta on hyvä opetella jotain aamuisin syömään.

Ei se oikeastaan mene noin. Itse en syö aamuisin, en ole ikinä syönyt. Vireimmilläni olen myös aamuisin ja aamupäivisin. Ei se oikeastaan vaikuta millään tavalla vireystilaan, jos kerran oma elimistökään ei kerro tarvitsevansa ruokaa.
Itse uskon siihen, että jokaisen pitäisi kuunnella vähän enemmän omaa kehoaan ja sen tarpeita sensijaan, että orjallisesti yrittää noudattaa jonkun muun kehon tarpeita.

(Meidän perheessä on siis niitä, joilla on kiljuva nälkä ensimmäisenä aamulla ja niitä, joita kiinnostaa syödä ehkä kolmen tai neljän tunnin päästä heräämisestä.)

Ei se oikeastaan mene noin. Itse en syö aamuisin, en ole ikinä syönyt. Vireimmilläni olen myös aamuisin ja aamupäivisin. Ei se oikeastaan vaikuta millään tavalla vireystilaan, jos kerran oma elimistökään ei kerro tarvitsevansa ruokaa.
Itse uskon siihen, että jokaisen pitäisi kuunnella vähän enemmän omaa kehoaan ja sen tarpeita sensijaan, että orjallisesti yrittää noudattaa jonkun muun kehon tarpeita.

(Meidän perheessä on siis niitä, joilla on kiljuva nälkä ensimmäisenä aamulla ja niitä, joita kiinnostaa syödä ehkä kolmen tai neljän tunnin päästä heräämisestä.)
No näinhän se vähän on, mutta jos teini ei syö kunnolla koulussakaan, olisi hyvä jotain aamulla suuhunsa laittaa.

Itse olen niitä ihmisiä, jotka eivät voi herättyään muuta ajatella kuin ruokaa, joten tuputan sitä muilllekin :D

Yhteistyössä