Teinit ei halua muuttaa

Elikkäs, olemme miesystävän kanssa seurustelleet kolmisen vuotta ja nyt olisi yhteenmuutto ajankohtainen, hänellä 2 ala-asteikäistä lasta ja minulla 2 teiniä sekä ekaluokkainen.

Muuttaisimme viereiseen kaupunkiin, matkaa nykyisestä kodista vajaat 20km. Tyttäreni eivät halua muuttaa, ymmärrän kyllä heitä, kaikki kaverit ovat täällä missä nyt asutaan ja tuonne minne muuttaisimme ei kulje edes bussit, se on ihan korvessa vaikka kaupungissa onkin. Eli melko eristyksissä siellä joutuisivat olemaan.

Asumme nyt lasten isän kanssa lähekkäin ja he ovat ilmoittaneet muuttavansa sitten isän luokse, mutta isä ei ole töiden takia valmis ottamaan lapsia 'kokonaan' itselleen, ainakaan toistaiseksi.

Olen nyt ihan hukassa, en haluaisi 'menettää' kahta vanhintani, ovat tosi tärkeitä minulle, mutta haluaisin jo vihdoin päästä viettämään normaalia perhe-elämää mieheni kanssa, ei tälläistä kahden kodin reissuelämää, tulee pidemmän päälle jo todella kalliiksi ja muutenkin. Tuntuu, että joudun valitsemaan lasteni tai miesystäväni välillä.

Onko muita ketkä ovat tai ovat olleet samassa tilanteessa, minkälaiset ovat olleet ratkaisunne?

vähän samantyyppinen
Vähän samantyyppinen tilanne oli meilläkin.
Muutin miehen perässä kaupungin toiseen päähän ja teini kävi peruskoulun yläastetta ja luokkansa loppuun uudesta kodista käsin. Matka oli pitkä ja raskas, teini ilmoitti ettei jaksa vaan vaihtaa lähikouluun. Uudessa koulussa sai paljon uusia kavereita, koulun ilmapiiri ja nuoret olivat erilaisia, hän sopeutui hyvin joukkoon, koulukin meni paremmin, kävi siis 9.luokan tässä uudessa...

Pian meidän piti taas muutta isompaan mutta nuori ilmoitti ettei aio lähteä mihinkään kavereiden ja koulupiirin alueelta. Hän ei jaksa muuttaa enää ja etsiä uutta kaveripiiriä; hän ei halua luopua näistä kavereista.

Asunto löytyi saman koulupiirin alueelta. Nuori muutti aika pian sen jälkkeen omaan asuntoonsa, aivan täysi-ikäsyyden kynnyksellä.

Harmi ettei lasten isä suostu ottamaan lapsiaan kokoaikasesti, vaikka ovat niin isoja jo.. ei samanlaista huolta ja perään katsomista kuin jos olisi pienempiä.
Voisiko lapset jäädä "koeajalle " isän luo ?
Minkä ikäisiä lapset on? Pystytkö pari vuotta vielkä elämään reissuelämää?
Miksi mies ei muuta sinun luo - miksi ette etsi yhteistä asuntoa sinun ja lastesi elämäpiiristä ?

Yhteistyössä