Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Mun on pakko kommentoida tähän että mä taas en ymmärrä yhtään enempää toistakaan ääripäätä. Siis sitä että naiset jättää lapsien teon hyvin myöhäiseen, iän alkaessa nelosella. Monta kertaa olen ihan oikeasti luullut että lapsi on isoäitinsä kanssa liikkeellä ja siinä onkin äiti ja lapsi.
Itse en ole ollut teiniäiti, mutta niin nuori kuitenkin että kaikki luuli vahingoksi ja taivasteli ratkaisujamme. Kaikki on mennyt kuitenkin vallan hyvin, oikeastaan vieläkin paremmin. Tulotaso on noussut tasaisesti lapsen kasvaessa ja tunnen ettei lapsemme ole jäänyt mistään paitsi vaikka ei rahassa olla kieriskelty, etenkään alkuaikoina.
Tiedän saavani tästä kommentista kiukkuisia vastauksia, mutta onhan mullakin oikeus kertoa mielipiteeni. Itse en koskaan jättäisi lapsen tekoa myöhäiseen. Olen aina ajatellut että lapset pitäisi tehdä nuorena. Toki sille ei voi mitään jos on vaikeuksia lapsen teossa. Monethan joutuvat "tekemään" lasta vuosikausia. Mutta se että tietoisesti jätetään lapsen teko myöhäiseen on asia jota en vaan ymmärrä.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja ajattelinkin siitä kirjoittaa mutta ehdit ensin. Ihan vaan esimerkeiksi sanon Provon ja äiti 40 + tai jotain sinnen päin. =)
Kyllä teidänkin pitäisi ymmärtää myös se, että kaikki eivät HALUA enää tuossa iässä lapsia ja kaikille korkea koulutus ja hyvä työ eivät ole tärkeitä. Ja siltikään se ei tarkoita, etteikö tulisi toimeen omillaan. Uskokaa tai älkää, me olemme todella onnellisia näin matalasti koulutettuina ja pienipalkkaisina.
Itse asiassa, tällä hetkellä olen todella onnellinen siitä että voin jäädä kotiin 3 vuodeksi kuopuksen kanssa ilman opiskelu- ja työpaineita.