teine naine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lilja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies on kahden vaiheilla kertomisen kanssa, ja kertoisi varmaan, jos siihen patistaisin.
Jotenkin vain en haluaisi tähän mitään muutosta tai mitään hässäkkää.
Tiedän, että pärjään lapsen kanssa kahden asuen ja isällä on kaikki oikeudet lapsensa suhteen. Toisaalta taas ajattelen, että sisaruksella olisi oikeus tietää, mutta nyt vaiko joskus myöhemmin...

No niin, kun mies on kuitenkin naimisissa niin aika luonnolista että tuollaisen ison asia haluaa jakaa vaimonsakin kanssa vaikka pettänyt onkin. Mies taitaa ymmärtää, että vaimolla on oikeus tietää.

Sinä toimit itsekkäästi ajatellen ettet halua mitään hässäkkää ja haluat jatkaa entisellään, mutta taitaa olla että oikeasti pelkäät mitä se hässäkkä tuo tullessaan... jos vaimo eron sijasta haluaakin miehen takaisin kotiin tai päättääkin muuttaa nyt miehensä luo Suomeen niin sinä taidat jäädä siinä kuviossa tyhjän päälle kun mies palaa perheensä luo?

Jos et kerran halua miehen kanssa muuta kuin seksisuhteen niin nyt se tie taitaa olla lopussa, tavalla tai toisella, lapsen myötä. Ette voi jatkaa ikuisesti samoin kun lapsi kasvaa ja toisaalta taas kun vaimo kuulee totuuden niin mies on valinnan edessä...

Ensinnäkin, en halua heidän eroavankaan. Toiseksi, vaimo ei muuta suomeen, sitä pelkoa ei ole. Heillä lapsi alakouluikäinen, joka täysin suomenkielentaidoton, kuten äitinsäkin. Ja kolmanneksi, miehen elämä on niin vakaasti tässä maassa, on vakituinen virka, omistusasunto jne., hän ei viroon palaa, siitä olen varma.

Elämässä ei mikään ole koskaan täysin varmaa.

Jos vaimo saa tietää raskaudestasi niin tulevaisuudessa voi tapahtua mitä vaan. On niit ummikkovaimoja tänne ennenkin muuttanut ja jos mies todella joutuu valitsemaan niin ura ja omistuasunto on pieni este sen rinnalla että palaa kotiin rakastamansa perheen luo.

Juu, mutta mies ei kielitaidotonta lastaan tänne vieraaseen maahan antaisi roudata.
Ja..tässä tapauksessa se on kyllä niin, että miehen elämä on suomessa, pysyvästi.
Tietty aina on mahdollisuus kaikkiin yllätyksiin, niitähän elämä on.

Juu, mutta mies ei kielitaidotonta lastaan tänne vieraaseen maahan antaisi roudata.
Ja..tässä tapauksessa se on kyllä niin, että miehen elämä on suomessa, pysyvästi.
Tietty aina on mahdollisuus kaikkiin yllätyksiin, niitähän elämä on.

Mutta tilanteet muuttuu. Miehellä kuitenkin on aviopuoliso ja lapsi, jotka hän saattaa joku päivä tuoda Suomeen. Tai jos vaimo tulee raskaaksi tai mies jää työttömäksi tms, mies saattaa palata takaisn kotimaahansa.

Ja lapset oppii nopeasti kielen, se tuskin on syy olla hakematta perhettä jatkossakaan tänne. Tuskin he ikuisesti aikovat eri maissa asua jos eivät kerran ole eroamassa?

Ja lisään vielä, että vaimo ei voi raskaaksi tulla, eikä mies kaiken todennäköisyyden mukaan virastaan ihan heti työttömäksi jää. Ja tähän elämäntaparatkaisuun päätyivät, kun jo oli vaikeuksia elää yhdessä virossakin.

Mies on kahden vaiheilla kertomisen kanssa, ja kertoisi varmaan, jos siihen patistaisin.
Jotenkin vain en haluaisi tähän mitään muutosta tai mitään hässäkkää.
Tiedän, että pärjään lapsen kanssa kahden asuen ja isällä on kaikki oikeudet lapsensa suhteen. Toisaalta taas ajattelen, että sisaruksella olisi oikeus tietää, mutta nyt vaiko joskus myöhemmin...

No niin, kun mies on kuitenkin naimisissa niin aika luonnolista että tuollaisen ison asia haluaa jakaa vaimonsakin kanssa vaikka pettänyt onkin. Mies taitaa ymmärtää, että vaimolla on oikeus tietää.

Sinä toimit itsekkäästi ajatellen ettet halua mitään hässäkkää ja haluat jatkaa entisellään, mutta taitaa olla että oikeasti pelkäät mitä se hässäkkä tuo tullessaan... jos vaimo eron sijasta haluaakin miehen takaisin kotiin tai päättääkin muuttaa nyt miehensä luo Suomeen niin sinä taidat jäädä siinä kuviossa tyhjän päälle kun mies palaa perheensä luo?

Elämässä ei mikään ole koskaan täysin varmaa.

Jos vaimo saa tietää raskaudestasi niin tulevaisuudessa voi tapahtua mitä vaan. On niit ummikkovaimoja tänne ennenkin muuttanut ja jos mies todella joutuu valitsemaan niin ura ja omistuasunto on pieni este sen rinnalla että palaa kotiin rakastamansa perheen luo.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Anteeksi mut mua todella pännii kaltaisesi naiset. Ettekö te oikeesti voi löytää omaa miestä, pakkoko on panna muiden? Ja mun mielestä on nainen ihan yhtä lailla vastuussa pettämisestä jos tietää että miehellä on perhe.

nyt oikeasti vaimolla on oikeus tietää ja sitten voi tehdä omat ratkaisunsa. kuvottavaa oikeasti.

Peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi ejk:
Anteeksi mut mua todella pännii kaltaisesi naiset. Ettekö te oikeesti voi löytää omaa miestä, pakkoko on panna muiden? Ja mun mielestä on nainen ihan yhtä lailla vastuussa pettämisestä jos tietää että miehellä on perhe.

nyt oikeasti vaimolla on oikeus tietää ja sitten voi tehdä omat ratkaisunsa. kuvottavaa oikeasti.

Peesi

Vastuussa??? Kenelle? Kattokoon petetyt naiset vaan peiliin, että miks näin käy...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi ejk:

Peesi

Vastuussa??? Kenelle? Kattokoon petetyt naiset vaan peiliin, että miks näin käy...

no ei kai se aina ole petetyn vika, vai mitä oikeen meinaat?
mut sitä mieltä miekin olen, että jotain on liitossa pielessä, jos kolmas siihen mahtuu sotkeutumaan.

Aika yleistä muuten on nämä tän tapaset jutut.
Mun tietoon on nyt ihan lyhyellä aikavälillä tullu kolme tapausta, jossa reissutyöläisillä on toinen perhe. Olen aika yllättynyt.

Ihan vaan kerron kokemuksesta kaveripiirissa, etta kannattaa kertoa vaimolle. Meilla oli lahipiirissa just yks ikava juttu, jossa vasta perinnonjaossa tuli ilmi miehen lehtolapsi. Ikava tilanne kaikille. Mies olikin sitten yhtakkia paattanyt jattaa taman lehtolapsen (huonossa omassatunnossaan vaimoa kohtaan) perinnottomaksi. tamahan ei lain mukaan kai onnistu ja lapsen aiti nosti asiasta metakan, kun aika tyhjan paalle jaivat miehen kuoltua (oli kovasti vastuussa heidan elattamisestaan). Miehen vaimolle ja avioliitossa syntyneille lapsille tilanne tuli yllatyksena ja paljastui vasta miehen kuoltua ja ovat koko perhe ihan hajalla. Avioliitto ei kait ollut kovinkaan onnellinen ja mies asui tyonpuolesta usein toisella paikkakunnalla jossa tama toinen perhe oli. Nyt ovat sitten kaikki todella onnettomia. Saaliksi kay koko porukkaa.

Eli sina toinen nainen, kanna vastuusi suhteestasi ja vaadi miesta kertomaan vaimolle ja anna heidan yhdessa paattaa mita tekevat suhteelleen totuuden tultua ilmi. Valehteleminen lisaa myohempaa tuskaa. Lapsellasi on oikeus isaan, mutta sinulla ei ole oikeutta sekaantua toisen perheeseen ja laajentaa sita ilman etta asia on kaikkien osapuolten tiedossa ja miehen vaimon ratkaistaessa miehensa kanssa jatkavatko he vaiko eivat. Jos pelkaat totuuden julki tultua menettavasi miehen ja niin kay niin silloin ei suhde muutenkaan olisi ollut jatkamisen arvoinen.

Onnea raskauteesi.

... jatkan viela, etta avioliitto on sopimus ja miehesi on tehnyt sopimusrikkomuksen vaimoaan kohtaan ja jo ihan taloudellisten seikkojen takia tulisi vaimon saada tietaa asiasta. Siis juuri kuoleman, eron, sairauden tai muun vastaavan tapahtuessa tulee lapsenne vaistamatta esille.

Ja jo ihan se epatodennaikoinen skenaario on olemassa, etta lapset tapaavat aikuisialla keskenaan ja rakastuvat... Mitenkas sitten toimitaan.

Luulen, etta olisi lapsien kannalta suurempi pommi saada aikuinen sisarus kuin oppia tuntemaan sisaruspuoli jo lapsuudesta.

Mä ajattelen niin, että elän elämääni.
Miehen oma ratkaisu on kertooko vai ei. En usko, että heille ero asian vuoksi tulisi,
vaimo kuitenkin on täysin taloudellisesti riippuvainen miehestä, kuten Virossa kai vielä suht yleistä voi olla.
Mun elämään ei vaikuta eroavatko vai ei, en aio yhteiselämää, suhde riittää.
Tiedän myös sen, että suhteemme jatkuu, vaimo siihen ei pysty vaikuttamaan.
Hän nyt jo suhteemme tietää, lapsesta vielä ei.

Miehen oma ratkaisu on kertooko vai ei. En usko, että heille ero asian vuoksi tulisi,
vaimo kuitenkin on täysin taloudellisesti riippuvainen miehestä, kuten Virossa kai vielä suht yleistä voi olla.

Tuossa tapauksessa olisi mielestani ihan kohtuullista, etta mies kertoisi lapsestakin, kun sellainen kerran on tulossa ja vaimo tietaa suhteesta. Pelaatte sitten puhtaammilla korteilla. Enemman vaimoa tulee satuttamaan se, jos tilanne hanelle selviaa vuosien kuluttua kuin nyt.

Mielestani kyseessa ei ole pelkastaan miehen oma ratkaisu, koska sinulla on hanen lapsensa aitina oikeus rehelliseen suhteeseen jossa lapsia tarvitse pitaa salassa ja piilotella. Ja ennen kaikkea kaikilla lapsilla on oikeus sisaruksiinsa.

Mielestani on alentavaa sinua kohtaan ja lastanne kohtaan jos teidat pidetaan salassa. Ja viela enemman alentavaa ja todella vaarin vaimoa kohtaan, etta hanelta pimitetaan noin iso ja tarkea asia, joka tulee vaistamatta vaikuttamaan hanen elamaansa, taloudelliseen tilanteeseen ja hanen lastensa tulevaisuuteen ja varallisuuteen isansa pois menon jalkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:

Tuossa tapauksessa olisi mielestani ihan kohtuullista, etta mies kertoisi lapsestakin, kun sellainen kerran on tulossa ja vaimo tietaa suhteesta. Pelaatte sitten puhtaammilla korteilla. Enemman vaimoa tulee satuttamaan se, jos tilanne hanelle selviaa vuosien kuluttua kuin nyt.

Mielestani kyseessa ei ole pelkastaan miehen oma ratkaisu, koska sinulla on hanen lapsensa aitina oikeus rehelliseen suhteeseen jossa lapsia tarvitse pitaa salassa ja piilotella. Ja ennen kaikkea kaikilla lapsilla on oikeus sisaruksiinsa.

Mielestani on alentavaa sinua kohtaan ja lastanne kohtaan jos teidat pidetaan salassa. Ja viela enemman alentavaa ja todella vaarin vaimoa kohtaan, etta hanelta pimitetaan noin iso ja tarkea asia, joka tulee vaistamatta vaikuttamaan hanen elamaansa, taloudelliseen tilanteeseen ja hanen lastensa tulevaisuuteen ja varallisuuteen isansa pois menon jalkeen.

Voit olla oikeassa, mutta mä olen päättänyt, etten asiaan mitenkään puutu,
hoitakoon mies sen tavallaan.
Ja mun ei lasta tarvitse salailla, suht avoimesti yhdessä olemme ja liikumme, eiköhän täällä ole se kaikille selvää kenen lapsi on.