Tein taas kakkuja.

  • Viestiketjun aloittaja Vv
  • Ensimmäinen viesti
on ne
kauniita,mut jotain kritiikkiäkin pitää olla,ettet ihan ylpisty :D Itse olisi tehnyt erilaisen pursotuksen. Tuo on niin tavallinen ja vähän kulahtanutkin. Ja huomaa,että hieman vapisevinkäsin on pursotettu.

Niin ja ennenku joku taas nousee takajaloilleen niin en sano tätä pahalla :)
 
Vv
Kondiittori
Jospa uskaltaudun julkaisemaan omat tekeleet täälllä...?

Kyseessä siis ihan kotikokki :D Ei minkään leipurialan koulutusta.

Joudutte selaamaan alaspäin, koska blogissa myös muutakin kuin pelkkiä kakkuja.Lisää kuvia löytyy kun sivun alhaalta painaa vanhempia viestejä.

Once upon a time..: kakut
Sun kakut on kauniita, ja tasalaatuisen näköisiä.
Ap, kotikondiittorin tunnistaa juuri noista kakun reunalle tehdyistä yksittäisistä kermalla pursotetuista kukkasista. Opettele pursottamaan muulla tavalla, saat näyttävyyttä kakkujen reunoille. Katso mallia esim. yläpuolella olevasta blogista, miten saadaan kaunis reunapursotus aikaiseksi.

MUISTAKAA, ETTÄ AINA VOI KEHITTYÄ!
 
Vv
Sun kakut on kauniita, ja tasalaatuisen näköisiä.
Ap, kotikondiittorin tunnistaa juuri noista kakun reunalle tehdyistä yksittäisistä kermalla pursotetuista kukkasista. Opettele pursottamaan muulla tavalla, saat näyttävyyttä kakkujen reunoille. Katso mallia esim. yläpuolella olevasta blogista, miten saadaan kaunis reunapursotus aikaiseksi.

MUISTAKAA, ETTÄ AINA VOI KEHITTYÄ!
Juu voin sanoa miehelle että opettelee paremmin. Mua oikeestaan kiinnostaa tehdä vaan niitä koristeita. :)
Samaa mieltä tuon blogin kakuista, hienoja ovat.
 
Kondiittori
Juu voin sanoa miehelle että opettelee paremmin. Mua oikeestaan kiinnostaa tehdä vaan niitä koristeita. :)
Samaa mieltä tuon blogin kakuista, hienoja ovat.
Pursottamisen harjoittelua varten kannattaa hommata styrox-pala, mitä vasten voi sitten kokeilla erilaisia kuvioita, ja myös reunojen pursotuksen harjoittelu onnistuu. Kerma aina vaan takas pussiin, ja uudestaan. Vapisevin käsin tehdyt pursotukset ei ole kovin kauniita, mutta harjoittelemalla saa itsevarmuutta ja työnjälki paranee.
Jos olet enemmän koristeihminen, niin perusta pieni nettiputiikki, ja myy eteenpäin, niille on aina kysyntää!! Tämäkin ala on vähän, että suutarin lapsella ei ole kenkiä; kun töissä joutuu päivästä toiseen tekemään kakkuja ja pursottamaan ja koristelemaan, ei kotona enää viitsisi millään jatkaa...
 
Vv
Niin siis ei mua kiinnosta ollenkaan ruveta myymään mitään tai alkaa muille tekemään. Eikä mua oikeestaan haittaa, miten mies nuo pursottaa. Pursottaa miten tykkää, sehän ne on leiponutkin.

Voi opetella pursottamaan paremmin, mutta epäilen ettei sitä taida kiinnostaa.
 
Vv
[QUOTE="...";27394260]Mites tuo vesijuttu on tehty tuohon rantakakkuun?
Hienon näköinen.[/QUOTE]

Siinä on valkosuklaata alla ja päällä semmosta sinistä koristegeeliä. Annoin valkosuklaan ensin kovettua ja sit laitoin sitä geeliä ja levitin siihen päälle. Sit vielä lisäsin ihan rantaviivaan valkosuklaata vähän niinkuin vaahdoksi ja vielä sitä sinistä ja vedin lastalla vielä siitä.

Ekalla kerralla ei tullut niin hyvä, mutta nyt tähän kakkuun olin miettinyt enemmän.
 
vv
Siis äh. Tarkoitin, että tosi hyviä neuvoja ja ihan totta, ettei ole maailman kaunein pursotus. En vaan halua alkaa simputtamaan miestä noin pienestä, kun juhlia valmistellessa laitan mieluiten omaa tukkaani ja meikkaan, enkä vahdi kakun pursotusta silmä kovana. Siksi en myöskään pursota itse, koska se vie aikaa ja yleensä mulla ei silloin ole sitä.

Et jos vaikutin kusipäältä, niin anteeksi, en yrittänyt tahallaan.
 
Siis äh. Tarkoitin, että tosi hyviä neuvoja ja ihan totta, ettei ole maailman kaunein pursotus. En vaan halua alkaa simputtamaan miestä noin pienestä, kun juhlia valmistellessa laitan mieluiten omaa tukkaani ja meikkaan, enkä vahdi kakun pursotusta silmä kovana. Siksi en myöskään pursota itse, koska se vie aikaa ja yleensä mulla ei silloin ole sitä.

Et jos vaikutin kusipäältä, niin anteeksi, en yrittänyt tahallaan.
mun mielestä noilla pursotuksillä ei ole mitään väliä, en edes niin tarkkaan kattonu, et on hiukan vinot tms. Hienot ja taidokkaasti tehdyt kakunkoristeet varasti huomion :D
 
vieras.....
Pursotukset on mun mielestä jotenkin vaikeat tehdä ja siksi mulla on aika usein samanlaiset. Mulla ainakin käsi alkaa vispaamaan enemmän mitä tarkempi pitäisi olla :O

Jassåålla ja luciferillakin tosi kauniit kakut!

Alunperisen aloittajan kakussa en kiinnittänyt huomiota kyllä pursotuksiin, koska mun mielestä koristeet oli niin hienot! Rantsukakussa se vesi oli hienosti tehty kyllä :)

Se täytyy myöntää että mulla varmaan menis maku koko hommaan pikkuhiljaa, jos työkseni tätä tekisin...? :D Harrastuksena ihan kiva ja aika usein meillä tehdään erilaisia kakkuja kun on kuusi lasta. Tai no ei noi vanhemmat enää niin toivo täytekakkuja synttäripäivinään, vaan jotain juustokakkuja ym.
 
lucifer
Pursotukset on mun mielestä jotenkin vaikeat tehdä ja siksi mulla on aika usein samanlaiset. Mulla ainakin käsi alkaa vispaamaan enemmän mitä tarkempi pitäisi olla :O

Jassåålla ja luciferillakin tosi kauniit kakut!

Alunperisen aloittajan kakussa en kiinnittänyt huomiota kyllä pursotuksiin, koska mun mielestä koristeet oli niin hienot! Rantsukakussa se vesi oli hienosti tehty kyllä :)

Se täytyy myöntää että mulla varmaan menis maku koko hommaan pikkuhiljaa, jos työkseni tätä tekisin...? :D Harrastuksena ihan kiva ja aika usein meillä tehdään erilaisia kakkuja kun on kuusi lasta. Tai no ei noi vanhemmat enää niin toivo täytekakkuja synttäripäivinään, vaan jotain juustokakkuja ym.
en mä jaksanu niitä työkseni tehä montaa vuotta, nyt teen omaksi ilokseni joitakin kymmeniä kakkuja vuodessa tilauksiin kavereille ja tutuille ja tutuntutuille.
 

Yhteistyössä