en menisi lukemaan. kyllä pitäisi lapsen ja vanhempien pystyä puhumaan keskenään.
Alkuperäinen kirjoittaja hyh hyyh:mä en olis voinu olla varmaan lukematta myös.. mutta pitemmän ketjun olisit saanu jos olisit ilmoittanu et annoit tukkapöllyy
kyllä minä olen ainkin puhunut, mutta et sinä kamalaa rikosta tehnyt olen minäkin tyttöni puhelimen viestit joskus.Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:HÄH.Alkuperäinen kirjoittaja mettis:ei murkkuikäsen tytön kanssa voi puhua...
Olen tuossa samaa mieltä. Nykyään saa lukea niin paljon pahoinvoivan nuorison tekemisistä ja sitten jälkeenpäin sanotaan, ettei yhtään tiedetty mitään. Päiväkirjan lukeminen, vaikka salaa seuraten missä mennään, voisi olla hyvä vaihtoehto, vaikkakin toisaalta väärin. Vanhempien täytyisi sitten osata lukea sitä sillei suodattaen. Poimia sieltä vaan sellainen mikä voi osoittaa jonkin asian olevan todella huonosti. Ja se ei tarkoita nyt esim. rakkaushuolia, vanhempien haukkumisia tms. Täytyisi olla kuin ei sitä olisi lukenutkaan, jotta nuori kuitenkin uskaltaisi edes sinne purkaa ahdinkoaan, jos ei suoraan kellekään ihmiselle. Sitten voisi esim. itsetuhoaikeiden tai vastaavan paljastuttua ottaa asian, jotenkin hienovaraisesti puheeksi. Yrittää saada lapsi puhumaan asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mettis:silloin kun aavistelee jotain epämääräistä olevan tekeillä on mielestäni pienempi paha lukea ,kuin antaa asioiden vaan olla....
Juuri näin! =)Alkuperäinen kirjoittaja EvaLon:Toinen miettimisen arvoinen asia on että täälläkin naiset kertovat lukeneensa miestensä kännykkää. Niitä miehiä ei yleensä tarvitse itseltään suojella niinkun uhmakasta teiniä joskus täytyy.
Hyväksyttekö kännykän tutkimisen kun epäilette miehellä olevan toinen nainen, mutta ette murkun päiväkirjan lukemista vaikka nuorella olisi itsetuhoisia ajatuksia ja käytöstä?
Erittäin hyvä pointti!
Minä kanssa ihmettelen ettei teinin kanssa muka voi puhua.... Siis miten niin ei??! Mulla ja mun tytöllä on ainakin niin avoimet ja hyvät välit että puhumme IHAN kaikesta! (Tosin oli se sitä tupakkaa multa salaa kokeillut, mutta eiköhän se ole melko normaalia ).Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:Minkä ikäinen murkkusi on ? Ei voi puhua ? Onneksi minulla ei ole ollut tuota ongelmaa 3 ensimmäisen kanssa.Kaikesta voidaan puhua.Samoin nyt tämän varhaisteinin kanssa.Tuntuu hyvältä kun voidaan puhua avoimesti kaikesta.Sinun pitää yrittää lujemmin murkkusi kanssa
No suoraan sanottuna, itse en halunnut pahimmassakaan murrosiässä turvautua äitiini. Meillä oli kyllä muuten hyvät välit ja kaikki oli hienosti siihen saakka kunnes yritin ottaa aimoharppauksia eteenpäin itsenäistymiseni tiellä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä kanssa ihmettelen ettei teinin kanssa muka voi puhua.... Siis miten niin ei??! Mulla ja mun tytöllä on ainakin niin avoimet ja hyvät välit että puhumme IHAN kaikesta! (Tosin oli se sitä tupakkaa multa salaa kokeillut, mutta eiköhän se ole melko normaalia ).Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:Minkä ikäinen murkkusi on ? Ei voi puhua ? Onneksi minulla ei ole ollut tuota ongelmaa 3 ensimmäisen kanssa.Kaikesta voidaan puhua.Samoin nyt tämän varhaisteinin kanssa.Tuntuu hyvältä kun voidaan puhua avoimesti kaikesta.Sinun pitää yrittää lujemmin murkkusi kanssa
Oman äitini kanssa en juuri puhunut, mitään "syvällisiä" ainakaan ja päätin jo esikoista odottaessani että meillä puhutaan KAIKISTA asioista, olisi se kivaa tai ei. Keneen lapsi, pahimmassa murrosiässä, voi turvautua ellei omaan äitiin??
Tuota joo. Mulla on itsetuhoinen lapsi, jonka itsetuhoisuudesta en tiennyt yhtään mitään ennenkuin koulusta soitettiin. Siitä tiesin, että hänellä on vaikea olla, mutta pahan olon syvyydestä en tiennyt yhtään mitään. Kun kysyin, että miksi lapsi ei sanonut, niin arvatkaapa mikä oli vastaus? No kun ei halunnut, että minä tiedän ja huolestun, vaan ajatteli, että itse hoitaa asian jotenkin. Että ei se aina siitä yrittämisestä ole kiinni, kyllä hänen kanssa pidettiin useampikin keskustelutuokio, mutta olen liian lähellä jotta minulle voisi kertoa.Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:Minkä ikäinen murkkusi on ? Ei voi puhua ? Onneksi minulla ei ole ollut tuota ongelmaa 3 ensimmäisen kanssa.Kaikesta voidaan puhua.Samoin nyt tämän varhaisteinin kanssa.Tuntuu hyvältä kun voidaan puhua avoimesti kaikesta.Sinun pitää yrittää lujemmin murkkusi kanssa
veit jalat suusta!Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Tosin käytännössä se saattaa olla sellaista, että itse puhuu ja lapsi on hiljaa tai sitten lapsi huutaa ja raivoaa ja sinä vaan puhut. Puhuminen voi olla myös sellaista, että olet ihan varma, ettei lapsi edes kuuntele... silti tiedät, että kyllä se kuuntelee. Koska itsekin olet ollut nuori.
En lukisi ikinä lapsen päiväkirjaa, se on hänen oma terapeuttinsa, en haluaisi, että lapsi lukisi minunkaan päiväkirjojani. Enkä lukisi miehen kännykkäviestejäkään, jos epäilisin jotain, kenestä vaan, kysyisin ihan suoraan.