tein perheelle eilen uhkauksen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsi

Vieras
on alkanu ottaa lievästi ilmaistuna pääkoppaan :x

NIMITTÄIN... ainainen toisten jälkien siivoaminen. mies tosin käy päivät töissä, mut silti....

meil on kolme lasta, joista tytöt 11,5 ja 8,5. poika vast 1,6

varsinki vanhempi tyty on tapaus, joka jättää kaiken siihen mistä ottaa...ja oma huoneki on välil ku kaatopaikka.... voin kyllä laitaa oven kiinni ettei tarvii katella, mut jos lattialla lojuu roskia( siis oikeasti ROSKIA) likaisia sukkia ym, niin se on iljettävää :(

kun vievät pyykkiä koneeseen, niin olen miljoona kertaa sanonut, että KÄÄNTÄKÄÄ VAATTEET OIKEIN PÄIN!!!!!! ei koskaan...........

aamupalan jälkeen..... VOISITTEKO KORJATA LASINNE,LAUTASENNE KONEESEEN!!!!! ei koskaan.................
ym ym ym..... pientä ja normaalia (ainaki mun mittakaavassa ton ikäsille) selitys on useasti: KU EN MUISTA....

lapset (mies) ovat muuten ihania, tasapainoisia, rakastan kaikkia yli kaiken!!!!

ELI..... EILEN ILLALLA KOKOSIN PERHEEN KEITTIÖÖN JA ILMOITIN ( kun sain astiat laitettua,iltapalan tehtyä, ruoan korjattua ym) ETTÄ TÄSTÄ HETKESTÄ ALKAEN MINÄ ELÄN AIVAN KUTEN TEKIN!!!!!! KATSOTAAN MISSÄ JAMASSA ON KOTI VIIKON KULUTTUA???!!! JA SAMAAN HENGENVETOON ILMOITIN MIEHELLE, ETTÄ SAA OPETELLA TEKEE RUOKAA, EDES YKSINKERTAISTA SIIS ESIM. VIIKONLOPPUISIN. sitten menin tyynesti nukkumaan yläkertaan.

Älä älä rupea tuolle tielle.. Mä olen elänyt nyt muutaman päivän niinkuin muutkin miedän perheessä ja täällä vallitsee jo kaatopaikkamainen meno :(

Enää ei edes löydä sitä paikkaa, mistä voisi aloittaa siivoamaan :D

Tuttu tunne... ja eilen siivosin ainakin kaksi tuntia, tänä aamuna talo ihan samassa kunnossa kun ennenkin. Ei auta, pakko kai vaan oppia elämään tämän kanssa... huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Älä älä rupea tuolle tielle.. Mä olen elänyt nyt muutaman päivän niinkuin muutkin miedän perheessä ja täällä vallitsee jo kaatopaikkamainen meno :(

enmä oikeesti meinaa tosiaankaan viikoa sentään katsoa.. mut katsotaan nyt pari päivää..........;>

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

enmä oikeesti meinaa tosiaankaan viikoa sentään katsoa.. mut katsotaan nyt pari päivää..........;>

Juu, pari päivää tääläkin on mennyt :) Ja kamalan näköistä on jo!!!!!

Kyllä kohta ääni muuttuu, kun vaatteet on kaikki likasena (vain oikein laitetut vaatteethan pestään), astiat on likasena (kone ei käynnisty jos ei ole astioita koneessa), jne..

Juu, pari päivää tääläkin on mennyt :) Ja kamalan näköistä on jo!!!!!

Mulla oli viime syksynä jätesäkki minne keräilin kaikki irrallaan lojuvat kamat. Säkkiin vaan ja varastoon.
Meni varmaan 4päivää kun rupes porukat etsimään kamojaan. Oppivat aika pian etteivät jätä kamoja levälleen. Vieläkin se säkki on siellä varastossa ja irtokamat löytää aika nopeesti tiensä sinne.

Kyllä kohta ääni muuttuu, kun vaatteet on kaikki likasena (vain oikein laitetut vaatteethan pestään), astiat on likasena (kone ei käynnisty jos ei ole astioita koneessa), jne..

joopa joo............ no, tarkoitin nyt lähinnä noilla vaatteilla sitä, et sukat/sukkahousut voisi "avata" eikä tyrkätä koneeseen niin kuin ne jalastaan ottaa.... ns. sykkyrällä..... kuten varmaan moni fiksu ymmärsi?! ja astiathan on nyt miltei sama, miten koneeseen laittaa, kunhan edes laittaa.....

Juu, pari päivää tääläkin on mennyt :) Ja kamalan näköistä on jo!!!!![/quote]

Mulla oli viime syksynä jätesäkki minne keräilin kaikki irrallaan lojuvat kamat. Säkkiin vaan ja varastoon.
Meni varmaan 4päivää kun rupes porukat etsimään kamojaan. Oppivat aika pian etteivät jätä kamoja levälleen. Vieläkin se säkki on siellä varastossa ja irtokamat löytää aika nopeesti tiensä sinne.
[/quote]

Totahan vois tosiaan kokeilla!! Kuulostaa hyvältä idealta. ;)

Hyvä opetus kaikille nuorten perheitten äideille, mille tielle ei kannata lähteä. Eli alusta asti vaan sekä miehelle että lapsille selvät sävelet, miten kämppä pysyy siistinä. Jokainen osallistuu, ettei koko paska kaadu yhden (äidin) niskaan. Jos on aina opittu siihen, että mutsi korjaa, mutsi siivoo, mutsi hoitaa, kun vaan hetken alkaa kaaoksen kasvaa, niin aika vaikeaa se on sitten vuosien päästä alkaa toisia muutamaan.

Toi jätesäkki-vinkki kyllä tosin vaikuttaa aika hyvältä!

joopa joo............ no, tarkoitin nyt lähinnä noilla vaatteilla sitä, et sukat/sukkahousut voisi "avata" eikä tyrkätä koneeseen niin kuin ne jalastaan ottaa.... ns. sykkyrällä..... kuten varmaan moni fiksu ymmärsi?! ja astiathan on nyt miltei sama, miten koneeseen laittaa, kunhan edes laittaa.....

Mä ymmärsin kyllä myöskin että oikein päin peset vaatteet koneessa, siks kiinnitin huomiotakin kun itsekkin ne aina väärin päin pesen, mutta joo, se on myös ärsyttävää kun meilläkin lapset laittaa esim. sukat just niin mykkyrässä pyykkikoriin kuin ne sattuu jalasta pois tulemaan. Ja jos vaadit muitten laittavan tiskinsä koneeseen niin samantien voit vaatia myös ne laittamaan sinne niinkuin ne kuuluu, ihan turhaa hommaa itsellesi alkaa ne sinne uudelleen järjestämään. Meillä lapset laittaa vuorotellen kaikki tiskit koneeseen ja koneen päälle.

Yhteistyössä