Tein lastensuojeluilmoituksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnaNanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
A

AnaNanna

Vieras
Tein naapuristamme lastensuojeluilmoituksen. Äiti tuntuu ottavan alkoholia JOKA viikonloppu ja isä ei aina kotona kattomassa perään. En pystyny enää vierestä seuraamaan lapsen törkeää kaltoin kohtelemista ;(

No onko se äiti ihan tolkuttomassa tilassa? Tiedätkö hänen tukiverkkonsa? Huutaako ja mesoo siellä lapsille ja herättää niitä keskellä yötä kesäleirille? Mitä toi kaltoinkohtelu sisältää.? Eikö muista ruokkia?

Oivoi.Mihin tää maailma on menossa? Aika moni vanhempi ottaa joka viikonloppu alkoholia. Eri asia sitten jos on äänekästä riitelyä, väkivaltaa tai lapset jätetään yksin tai heitteille. Mutta itsessään että äiti ottaa alkoholia ei kyllä ole mikään lastensuojeluilmoituksen syy.

[QUOTE="Vieras";23289986]No onko se äiti ihan tolkuttomassa tilassa? Tiedätkö hänen tukiverkkonsa? Huutaako ja mesoo siellä lapsille ja herättää niitä keskellä yötä kesäleirille? Mitä toi kaltoinkohtelu sisältää.? Eikö muista ruokkia?[/QUOTE]

Millanen ÄITI on melkein joka viikonloppu JUO alkoholia? Eiköhän elämässä muutakin ole kun se viinin ja siiderin lipitys, kuten vaikka se eskari ikäinen LAPSI!

Mistä tiedät, että äiti on humalassa? Aloittaako äiti lipittämisen päivällä vai tissutteleeko kun lapsi on jo nukkumassa? Turvallisinta olisi tietysti ettei ollenkaan, mutta parempi kun lapsi on jo nukkumassa.

Millanen ÄITI on melkein joka viikonloppu JUO alkoholia? Eiköhän elämässä muutakin ole kun se viinin ja siiderin lipitys, kuten vaikka se eskari ikäinen LAPSI!

No esim. minä juon käytännössä joka viikonloppu alkoholia enkä koe olevani siitä syystä mitenkään huono äiti. Italiassa asuessani kaikki - myös äidit - joivat joka PÄIVÄ alkoholia ja ovat ihan hyviä vanhempia silti. Eiköhän se otetun alkoholin määrä ratkaise eikä alkoholi sinänsä.

Jääkö lapsi heitteille äidin alkoholinkäytön vuoksi? Onko äiti aina tolkuttomassa tilassa? Jääkö lapsi esim. yksin kotiin, kun äiti lähtee baariin? Pahoinpiteleekö äiti lasta humalassa tms?

mistä tiiät että juo joka vkloppu? riehuuko vai miten voit tietää?

Ollaan rivarinaapureita ja hän kantaa niitä viini- ja sidukkapulloja joka viikonloppu. Ei nyt ehkä riehu tai ole väkivaltainen, mutta edelleen hänellä on LAPSIKIN. Ei olisi sitten lasta tarvinnut tehdä jos viihtyy vapaa-aikana pullon parissa. Ammatiltaan vielä LASTEN puheterapeutti!

Ollaan rivarinaapureita ja hän kantaa niitä viini- ja sidukkapulloja joka viikonloppu. Ei nyt ehkä riehu tai ole väkivaltainen, mutta edelleen hänellä on LAPSIKIN. Ei olisi sitten lasta tarvinnut tehdä jos viihtyy vapaa-aikana pullon parissa. Ammatiltaan vielä LASTEN puheterapeutti!

Noh, voi olla että tulee aika viileät välit naapurin kanssa, mikäli ihan reilusti nimelläsi ilmoituksen teit. Mutta tuossa kuvailemassasi tapauksessa, jossa lapsi ei ilmeisesti ole mitenkään vaarassa tai heitteillä niin mielestäni ilmoitus on täysin aiheeton.

Ja pieni vinkki: Hanki elämä.

Vastausta odotellessa voin kertoa sulle tarinan kahdesta miehetäni ja heidän perheistään.
1. mieheni ja hänen kaksi sisarustaan ólivat alkoholistiperheestä, lapset pantiin lastenkotiin, mieheni kasvoi isovanhemmillaan ja hänestä tuli se kunnollisin. Mieheni on kuollut ja molemmat sisarukset ovat narkomaaneja ja tuomittuja rikollisia.
2. mieheni oli myöskin alkoholistiperheestä. Lapsia 5. ainutkaan ei lastenkotiin joutunut. Kaikki ovat suoriutuneet elämässään hyvin.

Miksi tuota edes tarvii selitellä? Miksi pidetään hyväksyttävänä sitä, että vanhemmat nyt ottaa vkonloppuna? Mun mielestä lasten ei tarvisi koskaan nähdä vanhempiaan humalassa. Jos pitää ottaa, hommataan lapselle hoitaja ja luotettava ja turvallinen yöpaikka. Mie oon ehkä jonku mielestä tiukkapipo, mutta omasta lapsuudestani (vaikka vanhemmat ei mitenkään useasti juoneetkaan) on jäänyt kammoja, oksennus- ja juoppopelko, jotka taitaa seurata mua hautaan asti. Jos on pakko juoda joka vkonloppu, niin eiköhän sillon oikea osoite ole a-klinikka.

[QUOTE="vieras";23290069]Noh, voi olla että tulee aika viileät välit naapurin kanssa, mikäli ihan reilusti nimelläsi ilmoituksen teit. Mutta tuossa kuvailemassasi tapauksessa, jossa lapsi ei ilmeisesti ole mitenkään vaarassa tai heitteillä niin mielestäni ilmoitus on täysin aiheeton.

Ja pieni vinkki: Hanki elämä.[/QUOTE]

Esiinnyin omalla nimelläni, mutta tulevassa viranomaismenettelyssä henkilöllisyyteni turvataan, eli pysyn nimettömänä, luonnollisesti. Tätä viranomaisetkin suosittelivat.

Ilmoitus on aiheeton??!! Miten voit sanoa noin? Onko mielestäsi normaalia ÄIDIN nauttia alkoholia viikoittain? Ajatteletko ollenkaan LASTA? Äidin ei tarvitse olla aina selvästi humaltunut. Jos ei ole ajokuntoinen, niin ei varmasti ole äitikuntoinenkaan, kun sitä siemailua tapahtuu lähes joka viikonloppu.

Itse olen ylpeä, että rohkenin ilmoittamaan sosiaaliviranomaisille havaitsemastani epäkohdasta. Nyt viranomaiset selvittävät ja arvioivat perheen kelpoisuuden vanhemmiksi.

Esiinnyin omalla nimelläni, mutta tulevassa viranomaismenettelyssä henkilöllisyyteni turvataan, eli pysyn nimettömänä, luonnollisesti. Tätä viranomaisetkin suosittelivat.

Ilmoitus on aiheeton??!! Miten voit sanoa noin? Onko mielestäsi normaalia ÄIDIN nauttia alkoholia viikoittain? Ajatteletko ollenkaan LASTA? Äidin ei tarvitse olla aina selvästi humaltunut. Jos ei ole ajokuntoinen, niin ei varmasti ole äitikuntoinenkaan, kun sitä siemailua tapahtuu lähes joka viikonloppu.

Itse olen ylpeä, että rohkenin ilmoittamaan sosiaaliviranomaisille havaitsemastani epäkohdasta. Nyt viranomaiset selvittävät ja arvioivat perheen kelpoisuuden vanhemmiksi.

Mä muistaaksen kysyn sulta siitä tukiverkosta? Mistä sä tiedät vaikka sen äiti tai isä asuis siinä naapurissa ja toimis varasuunnitelmana. Sä et tiedä sen ihmisen elämästä mitään ja teit lastensuojeluilmoituksen!!!!!!!!! Sä et edes tiedä sitä että juoko se ne juomat? Oleksä oikeesti sitä mieltä että sen lasten olis parempi olla lastenkodissa vai mitä sä oikeen mietit?

Miksi tuota edes tarvii selitellä? Miksi pidetään hyväksyttävänä sitä, että vanhemmat nyt ottaa vkonloppuna? Mun mielestä lasten ei tarvisi koskaan nähdä vanhempiaan humalassa. Jos pitää ottaa, hommataan lapselle hoitaja ja luotettava ja turvallinen yöpaikka. Mie oon ehkä jonku mielestä tiukkapipo, mutta omasta lapsuudestani (vaikka vanhemmat ei mitenkään useasti juoneetkaan) on jäänyt kammoja, oksennus- ja juoppopelko, jotka taitaa seurata mua hautaan asti. Jos on pakko juoda joka vkonloppu, niin eiköhän sillon oikea osoite ole a-klinikka.

Jos lapset ovat jo nukkumassa, eivät he ketään kännissä nää? Saati sitten jos se juonti on muutama saunakalja/sidukka. Että hohhoijaa joo. Onneksi tuommonen lastensuojeluilmoitus nyt ei mihinkään johda jos tosiaan ainoa syy on että asuntoon KANNETAAN ALKOHOLIA.

ap vois hankkia elämän tai kohdentaa oman sädekehänsä kiillottamisen johonkin tuottavampaan kun turhien lastensuojeluilmoitusten tehtailuun, tiekkö siellä sossussa on parempaakin tekemistä niillä ihmisillä ja OIKEITA lastensuojelullisia keissejä joilta sun idiotismi sitten syö resursseja

Jos se vaa kantaa niitä pulloja, nii mistä tiedät jos ne juo viiniä vaan eteläeurooppalaiseen tapaan ruokajuomana lasillisen aterialla?
Mut paha sanoo tälleen tuntematta tapausta et oliks tossa ilmotuksess oikeesti aietta..

ÄIDIN ei pidä nauttia alkoholia. Äideillä on äitiyslomat ja muut sellaiset. Äideillä on oikeus olla lastensa kanssa kun taas iseillä on velvollisuus elättää lapsensa.

ISÄN taas kuuluu nauttia alkoholia, koska isän lomat on vähäisemmät kuin äidin lomat. Isä ei ole perheessä oikeasti ihminen vaan sellainen sohvatyyny tai kaukosäätimen jatke, jonka kuitenkin pitää siitä sohvalla makaamisestaan ja kanavan vaihtamisestaan maksaa ÄIDILLE, joka on lapselle tärkein ihminen.

Oikein ap teit...tuollaiset ÄIDIT ovat kuvottavia ja vastuuttomia. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23290144:
ÄIDIN ei pidä nauttia alkoholia. Äideillä on äitiyslomat ja muut sellaiset. Äideillä on oikeus olla lastensa kanssa kun taas iseillä on velvollisuus elättää lapsensa.

ISÄN taas kuuluu nauttia alkoholia, koska isän lomat on vähäisemmät kuin äidin lomat. Isä ei ole perheessä oikeasti ihminen vaan sellainen sohvatyyny tai kaukosäätimen jatke, jonka kuitenkin pitää siitä sohvalla makaamisestaan ja kanavan vaihtamisestaan maksaa ÄIDILLE, joka on lapselle tärkein ihminen.

Oikein ap teit...tuollaiset ÄIDIT ovat kuvottavia ja vastuuttomia. :xmas:

Minäkin olen äiti mutta en ota koskaan alkoholia. Siitä huolimatta käyttäydyn aina mallikkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23290147:
Minäkin olen äiti mutta en ota koskaan alkoholia. Siitä huolimatta käyttäydyn aina mallikkaasti.
Mutta sä oletkin nk next to God, vai mitä? Tosin joskus olen kyllä miettinyt palstajuttujasi lukiessani, että taidat olla aika mällissä. Mutta hyvä juttu, jos et ole :)

Mussa elää epäkristillinen feministi ja en ihan purematta nielaise sitä, että absolutismin pitäisi koskea ainoastaan naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23290153:
Mutta sä oletkin nk next to God, vai mitä? Tosin joskus olen kyllä miettinyt palstajuttujasi lukiessani, että taidat olla aika mällissä. Mutta hyvä juttu, jos et ole :)

Mussa elää epäkristillinen feministi ja en ihan purematta nielaise sitä, että absolutismin pitäisi koskea ainoastaan naisia.

Niinhän minä olen. Seuraava. Tosin ehdottomasti alaspäin!

En ole mällissä ikinä. En juo alkoholia kuin satunnaisesti hyvin vähän ja huumeita en harrasta myöskään. Mutta joskus tulee intouduttua silti.

Minussa elää epäfeministinen hyvin huono kristitty ja minun mielestäni absolutismin pitäisi koskea koko ihmiskuntaa. Ehtoollisviininkin on hyvä olla alkoholitonta!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23290163:
Niinhän minä olen. Seuraava. Tosin ehdottomasti alaspäin!

En ole mällissä ikinä. En juo alkoholia kuin satunnaisesti hyvin vähän ja huumeita en harrasta myöskään. Mutta joskus tulee intouduttua silti.

Minussa elää epäfeministinen hyvin huono kristitty ja minun mielestäni absolutismin pitäisi koskea koko ihmiskuntaa. Ehtoollisviininkin on hyvä olla alkoholitonta!
Et sä mua kauhistuta :) Päinvastoin. Ex-apivanhempani ovat Jehovan todistajia ja opin heidän kauttaan tulemaan toimeen kaikenlaisten uskovaisten kanssa. Myös sellaisten..hmm.. vähän niinkuin hurahtaneiden :)

Ihan sama uskooko vai ei, mutta eikö nyt vois sellasta tervettä maalaisjärkee käyttää näissä jutuissa. Kaikilla ei ole täydellinen elämä ja voi olla tilanteita joissa voi saada helpotusta alkoholista. Ei kaikki ole mitään supermiehiä ja naisia. Mä uskon vakaasti että suurin osa on täysin toimintakykyinen jos jotain ongelmia yöllä tulee ja suurimmalla osalla on se varasuunnitelma eli isovanhemmat tai yms... jossain nurkan takana.
Sitten on joku osa joiden lapset on herran hallussa ja se viimeinen ja pahin, mitkä ei oo kenenkään hallussa. Niihin sen lastensuojelunkin pitäis keskittyä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä