[QUOTE="mitäsnyt";30711464]Ei osata ajatella, että asioita voi tapahtua ihan silmien edessä ja niillä tapahtumilla ei ole muita todistajia. Ei kaikki ilmoituksen tekijät verhojen raosta kyttäile naapureitaan ja tee ilmoituksia niin ettei tiedä kuka ne on tehnyt.[/QUOTE]
No nyt kun tossa on kerrottu, että "jättää lapset yksin ja lähtee ryyppäämään", niin siin potentiaalisia ilmoittajia on muutama kapakallinen?
Toisekseen... tos takavuosina yhdellä harrastepalstallani yhden hyvin surullisen tapahtuman jälkeen tsättäilin nettituttuni kanssa, joka oli hyvin läheinen surulliseen tapahtumaan. Känniä varmasti kolme promillea kummallakin. Hänen pari viimeistä puoliyön viestiään kääntyivät kovasti testamentin ja itsemurhaviestin suuntaan. Jolloin mä sanoin, että jos sinusta ei viiteen minuuttiin kuulu mitään, niin mä soitan hätänumeroon... en tiedä osoitettasi, mutta siellä tietävät.
Viiteen minsaan ei kuulunut mitään, joten soitin 112:n ja kerroin tilanteen. Ihan omalla nimelläni ja omasta numerostani... ja aivan saatananmoisessa kännissä. Hätäkeskus otti puheluni hyvinkin vakavasti.
Kymmenen minsaa myöhemmin kaveri palasi takaisin langoille ja sanoi, et ei hän meinaa mitään, kunhan purki tuntojaan.
Taatusti tietää, että partio ovellaan oli minun lähettämäni. Ei suuttunut. Päinvastoin kiitti jälkikäteen.
Nois ilmoituksissa ja hätänumeroissa kun on vähän semmoinen juttu, et jos niihin soittaa kysyäkseen lätynpaistosta tai tilatakseen taksin, niin silloin on syytä hävetä ja lujaa. Mut jos jättää soittamatta pelätessään pahinta, niin sitä saa hävetä enemmän.