E
ei kiitos
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Mikä sen pakasteallaskasviksen maun pilaa?
pakastaminen
Suosittelen kokeilemaan rinnakkain niin huomaat eron.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Mikä sen pakasteallaskasviksen maun pilaa?
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
Itse tykkään siitä, että perusraaka-aine on laadukas ja mausteet (voi tai mikä onkaan) korostavat perusraaka-aineen makua. Ei toisinpäin.
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
Tein juuri jauhelihakeiton ja siihen tuli 750g sikanautaa, perunoita pussillinen, kolme pussia apetitin kesäporkkanoita ja kaksi pussia apetitin kasvissuikaleita. En koskaan käytä keittojuureksia (siis niitä kuutioita) kun ne on jotenkin ällöjä, mutta noita kasvissuikaleita sekä suikalejuureksia ja sit noita kesäporkkanoita.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Mikä sen pakasteallaskasviksen maun pilaa?
pakastaminen
Suosittelen kokeilemaan rinnakkain niin huomaat eron.
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja tupla:Mä oon aina luullu että peruna on nimenomaan ruokaa. Ihan niinku kasviksetkin. Kaikkea sitä oppii kun palstalla pyörii.Nakit on yleensä suurimmaksi osaksi jauhoja rasvaa ja kamaraa yms, mutta kyllä mä nekin ruuaksi lasken.
Peruna on yllättävän ravinneköyhää ruokaa, se vain jostain syystä (edullisuus) on juurtunut suomalaiseen perusruokavalioon ja useat ihmiset eivät osaa ajatella olevansa ilman perunaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
Itse tykkään siitä, että perusraaka-aine on laadukas ja mausteet (voi tai mikä onkaan) korostavat perusraaka-aineen makua. Ei toisinpäin.
meillä voi ei ole mauste![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tupla:Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja tupla:Mä oon aina luullu että peruna on nimenomaan ruokaa. Ihan niinku kasviksetkin. Kaikkea sitä oppii kun palstalla pyörii.Nakit on yleensä suurimmaksi osaksi jauhoja rasvaa ja kamaraa yms, mutta kyllä mä nekin ruuaksi lasken.
Peruna on yllättävän ravinneköyhää ruokaa, se vain jostain syystä (edullisuus) on juurtunut suomalaiseen perusruokavalioon ja useat ihmiset eivät osaa ajatella olevansa ilman perunaa.
Mutta se on kuitenkin ruokaa. Kun joku väitti se ole. Ja on hyvän makuista, nami. Paaaaaljon parempaa kuin keitetty kukkakaali.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
Tein juuri jauhelihakeiton ja siihen tuli 750g sikanautaa, perunoita pussillinen, kolme pussia apetitin kesäporkkanoita ja kaksi pussia apetitin kasvissuikaleita. En koskaan käytä keittojuureksia (siis niitä kuutioita) kun ne on jotenkin ällöjä, mutta noita kasvissuikaleita sekä suikalejuureksia ja sit noita kesäporkkanoita.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
En käytä voita, mutta kaippa toiset on sitten vaan parempia laittamaan ruokaa. Ihan turha nostaa itseään jalustalle ja kiillottaa sädekehää sillä, että pakasteporkkana ois jotenkin pahempaa mukamas kuin tuoreporkkana.
Kasvikset ilman rasvaa eivät pidä nälkää poissaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
Itse tykkään siitä, että perusraaka-aine on laadukas ja mausteet (voi tai mikä onkaan) korostavat perusraaka-aineen makua. Ei toisinpäin.
meillä voi ei ole mauste![]()
Ajattelin että ymmärtäisit mitä ajan takaa. Mutta ei väkisin. Mikä on sitten syynä että lisäät voita (eläinrasvaa) kasviksiin, siis muu kuin maustaminen?
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
Tein juuri jauhelihakeiton ja siihen tuli 750g sikanautaa, perunoita pussillinen, kolme pussia apetitin kesäporkkanoita ja kaksi pussia apetitin kasvissuikaleita. En koskaan käytä keittojuureksia (siis niitä kuutioita) kun ne on jotenkin ällöjä, mutta noita kasvissuikaleita sekä suikalejuureksia ja sit noita kesäporkkanoita.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
En käytä voita, mutta kaippa toiset on sitten vaan parempia laittamaan ruokaa. Ihan turha nostaa itseään jalustalle ja kiillottaa sädekehää sillä, että pakasteporkkana ois jotenkin pahempaa mukamas kuin tuoreporkkana.
Niin ja tämä kommentti ei sitten ollut mun vaikka henkilö käyttikin nimimerkkiä ap.
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:Eipä niissä A-luokan nakeissakaan ole sitä lihaa kuin 60-70 %.
Ja tiesittekö muuten että suomi makkaramaana on saanut eu:n erikoisluvan myydä makkaroita ja nakkeja lihatuotteina. Muualla maailmassa ne luettaisiin konditoriatuotteiksi sisältämänsä jauhomäärän takia....siis ilmeisesti muut kuin A-luokan nakit. (jotka siis nekään eivät suinkaan täyttä lihaa ole)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kasvikset ilman rasvaa eivät pidä nälkää poissaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
Itse tykkään siitä, että perusraaka-aine on laadukas ja mausteet (voi tai mikä onkaan) korostavat perusraaka-aineen makua. Ei toisinpäin.
meillä voi ei ole mauste![]()
Ajattelin että ymmärtäisit mitä ajan takaa. Mutta ei väkisin. Mikä on sitten syynä että lisäät voita (eläinrasvaa) kasviksiin, siis muu kuin maustaminen?
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:Eipä niissä A-luokan nakeissakaan ole sitä lihaa kuin 60-70 %.
Ja tiesittekö muuten että suomi makkaramaana on saanut eu:n erikoisluvan myydä makkaroita ja nakkeja lihatuotteina. Muualla maailmassa ne luettaisiin konditoriatuotteiksi sisältämänsä jauhomäärän takia....siis ilmeisesti muut kuin A-luokan nakit. (jotka siis nekään eivät suinkaan täyttä lihaa ole)
Alkuperäinen kirjoittaja tupla:Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja tupla:Mä oon aina luullu että peruna on nimenomaan ruokaa. Ihan niinku kasviksetkin. Kaikkea sitä oppii kun palstalla pyörii.Nakit on yleensä suurimmaksi osaksi jauhoja rasvaa ja kamaraa yms, mutta kyllä mä nekin ruuaksi lasken.
Peruna on yllättävän ravinneköyhää ruokaa, se vain jostain syystä (edullisuus) on juurtunut suomalaiseen perusruokavalioon ja useat ihmiset eivät osaa ajatella olevansa ilman perunaa.
Mutta se on kuitenkin ruokaa. Kun joku väitti se ole. Ja on hyvän makuista, nami. Paaaaaljon parempaa kuin keitetty kukkakaali.
paitsi että ennen söin noin ja olin koko ajan sairas, mm. kolesteroli taivaissa. kunnes aloin syömään enemmän rasvaa ja vähemmän hiilareitaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kasvikset ilman rasvaa eivät pidä nälkää poissaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:voilla saaAlkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen kans joskus tehnyt, mutta laittanut kyllä lisänä sekaan muistaakseni makaronia.
Mutta miksi pakastealtaan tuotteita ei saisi käyttää? Onko ne jotain kaupan koristeita vai miksi ne on pannassa? Itse käytän mielelläni
.
Tottahan toki saa käyttää, mutta ei niistä hyvänmakuisia saa mitenkään.![]()
Itse tykkään siitä, että perusraaka-aine on laadukas ja mausteet (voi tai mikä onkaan) korostavat perusraaka-aineen makua. Ei toisinpäin.
meillä voi ei ole mauste![]()
Ajattelin että ymmärtäisit mitä ajan takaa. Mutta ei väkisin. Mikä on sitten syynä että lisäät voita (eläinrasvaa) kasviksiin, siis muu kuin maustaminen?
Heh. Tuli selväksi. Suosittelen lisäämään ruokavalioon proteiineja, kuituja ja pehmeitä ravoja. Pitävät nälän poissa TERVEELLISESTI. Ei ole sitten lapsilla verisuonet tukossa parikymppisenä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Vähiin käy kun ei saa syödä perunaa, tomaattia yms siihen sukuun kuuluvia 'pimeitä hiilareita'
Ei saa syödä eläinrasvaa, ei lisäaineita, ei pakkasia, Leipä ja pasta on kielletty, marjat on pahasta ja hedelmissäkin on liikaa ties mitä.
Lihansyönti on epäekologista. Puurot on vanhanaikaisia.
Ja vedessäkin voi olla paskaa, terveisiä vaan Nokialle :wave:
Ja kun oman tiensä valitsee niin väärin menee siinäkin.
Mun linjani on kohtuudella kaikkea- myös kohtuudella kaikenlaista välttelyä ja linjojen vetoa. En mä jaksa itseäni ja perhettäni kohtaan moista ruokastressiä.
Kun mä teen soppaa, mä laitan sinne myös pakastekasviksia ihan silkkaa laiskuuttani, mutta niiden tuoreiden rinnalle.
Käytän paljon kasviksia mutta myös sitä perunaa. Pastaa myös, mutta ei tokikaan joka päivä. Ja kesällä herkutellaan grillikonditoriatuotteella aina silloin tällöin.
Light ei ole ruokaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Täälläkin 99 % on varmasti syönyt lapsena ihan hyvällä halulla nakkikeittoa ja lihapullia muusin kanssa ja ihan paahtoleipää kasvisrasvalevitteellä. Nyt nyrpistetään nokkaa jokaikiselle ruoka-aineelle, kun ollaan niin karppaajia ja ekologisia.
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Olis kuulostanut eksoottisemmalta, ku olisit tehnyt nakkikeittoo ilman nakkei
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Täälläkin 99 % on varmasti syönyt lapsena ihan hyvällä halulla nakkikeittoa ja lihapullia muusin kanssa ja ihan paahtoleipää kasvisrasvalevitteellä. Nyt nyrpistetään nokkaa jokaikiselle ruoka-aineelle, kun ollaan niin karppaajia ja ekologisia.
No kyllä!
Mutta mä olen pienenä myös matkustanut 2000 km viikossa Toyota Hiacen pelkääjän jalkatilassa nukkuen tai siskon kanssa samassa turvavyössä keskipenkillä ja nykyään ei todellakaan tulisi mieleeni omia lapsia laittaa autoon ilman turvaistuimia. Ei ennen vanhaan meidän mutsin autossa ollut edes takapenkillä turvavöitä, pyöräilykypärät oli jotain hätävarjelun liioittelua... Ja esim. mun isälle on juotettu kuukauden ikäisestä lehmän ternimaitoa vedellä lantrattuna ja läskisoossia päälle, ei ehkä ihan nykyisten ravintosuositusten mukaista tämäkään...Kehitys kehittyy, ystävä hyvä, ja ihmisten tietoisuus asioista lisääntyy.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No tietoisuus ja tietoisuus, mutta kun täällä puhutaan, että "hyi, kuka pystyy syömään jotain vaaleaa leipää tai nakkeja? minä en moista moskaa suuhuni pistä" vaikka itse on ihan tasan tarkkaan niitä vetänyt ihan hyvällä ruokahalulla.
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No tietoisuus ja tietoisuus, mutta kun täällä puhutaan, että "hyi, kuka pystyy syömään jotain vaaleaa leipää tai nakkeja? minä en moista moskaa suuhuni pistä" vaikka itse on ihan tasan tarkkaan niitä vetänyt ihan hyvällä ruokahalulla.
Kyllähän mautkin muuttuu! Olen mä pienenä syönyt läskiäkin, ja vielä kehunut päälle, mutta en takuulla enää suuhuni laittaisi! Ja kun tietää, miten pahan olon itselleen saa vaikka siitä ranskanleivästä tai pullasta, niin ei semmoista moskaa tee kyllä enää mieli suuhunsa tunkea.
On eri asia sanoa, että "en ole ikinä syönyt tuollaista moskaa" kuin että "en enää suostuisi tuollaista syömään!"![]()