tein just dallas ja texas pullia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuulapyssy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Otin kahdelta vikan pellin ulos...
Miehen lemppareita noi dallakset...
Mut mimmosia ne texas pullat on? Vois joskus kokeilla.
Vaan dallaksilla on tähän asti pärjatty...
Yleensä teen sen 100kpl niin riittää pakkaseenkin.

No, mä teen ainakin tällä ohjeella nuo dallakset;

Kierrepulla ( "Dallas-pulla" ) vaniljarahkatäytteellä
60 annosta

Ainekset:

Taikina:

1 l ( 0,5 l ) vettä
2 ( 1 ) palaa hiivaa
100 g ( 50 g ) maitojauhetta
100 g ( 50 g ) kananmunia (n. 2kpl)
380 g ( 190 g ) hienoa sokeria
10 g ( 5 g ) suolaa
15 g ( 7,5 g ) kardemummaa
2,2 kg ( 1,1 kg ) vehnäjauhoja
300 g ( 150 g ) notkeaa margariinia

Vaniljarahkatäyte:

100 g ( 50 g ) voita
100 g ( 50 g ) kananmunia (n. 2kpl)
50 g ( 25 g ) sokeria
200 g ( 100 g ) maitorahkaa
50 g ( 25 g ) vaniljakreemijauhetta
Valmistusohje:

Murenna veteen ( n. 40 asteista vettä ) hiivapalat ja lisää maitojauhe. Sekoita hyvin kunnes hiiva on liuennut nesteeseen. Lisää munat sekä keskenään sekoitetut sokeri, jauhot, suola ja kardemumma. Aloita vaivaaminen. Lisää lopuksi rasva ja vaivaa hyvin. Jätä taikina lepäämään pöydälle pyyheliinan alle n. 15 minuutiksi.

Valmista vaniljarahkatäyte. Sekoita täytteen ainekset tasaiseksi massaksi.
Kaulitse taikina levyksi ja levitä vaniljarahkatäytettä levylle. Rullaa rullaksi ja leikkaa pulliksi. Kohota pullia vielä tunnin verran uunipellillä. Voitele kananmunalla. Pursota vaniljatäytettä esim. pursotinpussia apuna käyttäen pullien päälle. Paista uunissa 200 - 225 asteessa noin 13 -15 minuuttia.

VANILJAKREEMI:

Vaniljakreemijauheen voi korvata lisäämällä täytteeseen 2 tl vaniljasokeria, ja 50 g peruna- tai vehnäjauhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hajuherne !!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
mun texas pullan tahna:
voita
sokeria
kanelia
fariinisokeria

dallas pullat:
vaniliakreemiä

tai
voita
sokeria
vaniliasokeria

Missä suhteessa sä laitat noita teksaspullan täytteen aineksia?

Onko hajuherne linjoilla?

no nyt olen =)

ihan näppituntumalla laitan,paljon kanelia ainakin =)

Mä vähän pengoin nettiä ja löysin mm. tällasen kirjoituksen yhdestä keskustelusta ( siis suora kopio ) texaspullien täytteen suhteen;

Mäkkäriläinen joka myy Texas-pullia, ehdottaa seuraavaa itse kehittelemäänsä reseptiä täytteeksi:

0,75 dl tavallista sokeria
0,75 dl fariinisokeria (nypi sormissa ihan pieneksi muruksi, ellet sitten avaa ihan tuoretta purkkia joka ei ole vielä ehtinyt paakkuuntua)
1rkl kanelia
vähän voita (ota ajoissa huoneenlämpöön pehmenemään)

Sekoita sokerit ja kaneli kunnolla. Tavoite on saada mahdollisimman hienoa murua, paakut pieniksi. Tee (puolen litran nesteen) pullataikina ja kauli se niin ohueksi levyksi kuin saat. Ei haittaa vaikka taikina hiukan liimaantuisi alustaan. Levitä pehmennyt voi (pullasudilla tai voiveitsellä) taikinan päälle reunoja myöten. Sirottele sokerit-kaneliseos päälle ja rullaa taikina kuin korvapuustit. Ei haittaa yhtään vaikka täytettä tulee paljon ja se "pursuaa yli". Leikkaa pötkö pätkiksi ja laita pyöreisiin pullavuokiin (halvimpia tiimarissa). Päälle voi vielä halutessaan levittää hiukkasen pehmeää voita ja ripottaa täytettä.

Lisäksi siellä oli mm. tällainen variaatio texasien täytteestä; sokeria, voita, kanelia, vaniljakastikejauhetta tai vaniljakreemijauhetta

Yhteistyössä