tein eilen valituksen pojan koulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kolmas reppu menossa, toiset housut kun revitään. Poikaa kiustaan koko ajan ja rehtorin vastaus oli että poika alottaa kaikki riidat et onhan se nähty. Kysyin montako kertaa se on ollut välituntivalvojana vuoden aikana, ei kertaakaan. Kotona ja muualla poika itse rauhallisuus. Nyt sanoi että alkaa antamaan samalla mitalla takasi. Koulussa ei aina välituntivalvontaa ollenkaan. Muutkin lapset sanoo että tietyt pojat kiusaa meidän poikaa, opettajat ei usko. Milloin tulee nyrkistä mahaan, perjantaina oli korvan alapuoli turvoksissa niin että piti lääkärissä käydä. Soitin koulutoimenjohtajalle joka aiko ottaa yhteyttä koululle. Koulutoimenjohtaja itse totesi että jos rauhallinen poika muuttuu koulussa tappelevaksi niin koululla on silloin joku vika jos sen on niin paha siellä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
älä päästä poikaa kouluun jos siellä on tuommosta! Tai mee ite kattoon...
en ole muuta tehnytkään ku hypännyt koululla. Kyseessä vielä pieni kyläkoulu, en voi ymmärtää miksi siellä ei saada kuria. Siskontytön poika on tällä hetkellä sairaalassa, saanut eilen omalla koululla pahan aivotärähdyksen kun kiusaajat tiputtaneet sen kiikusta. Tällastako pitää sattua ennen ku puututaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
älä päästä poikaa kouluun jos siellä on tuommosta! Tai mee ite kattoon...
en ole muuta tehnytkään ku hypännyt koululla. Kyseessä vielä pieni kyläkoulu, en voi ymmärtää miksi siellä ei saada kuria. Siskontytön poika on tällä hetkellä sairaalassa, saanut eilen omalla koululla pahan aivotärähdyksen kun kiusaajat tiputtaneet sen kiikusta. Tällastako pitää sattua ennen ku puututaan?

no hui!
Mä en oikeesti päästäis kouluun lasta!!

aika huteroita vastauksia kouluta, jos poikasi on tappeluissa pitäisi koulun reagoida tilanteeseen, ihan sama kuka ne tappelut aloitti. Tsemppiä, jos kolun asenne kiusaamiseen ja nujakointiin on noin välinpitämätön, joudut todennäköisesti aika paljon herättelemään, että tilanteessa tapahtuu parannusta.

meillä oli aikoinaan sama juttu poikaa kiusattiin jatkuvasti,opet ei kans uskoneet,aina meidän poika aloitti,eräänä päivänä tuli mittani täyteen,menin kellekkään ilmoittamatta "välitunti"valvojaksi kouluun,kuinkas ollakkaan heti pihalle päästyään poikaani aloittiin potkiin,menin paikalle ilmoitin olevani pojan äiti ja raahasin nämä kyseiset pojat rehtorin kansliaan,sanoin että näin mitä pihalla tapahtui...kun olin vieressä,kyllä joutukiusaajat myöntämään rehtorille että he ovat aina aloittaneet kiusaamiseen,toivottavasti saisit tehtyä saman tempun,Tämän tapauksen jälkeen ei ole kiusaamista ilmennyt

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska:
meillä oli aikoinaan sama juttu poikaa kiusattiin jatkuvasti,opet ei kans uskoneet,aina meidän poika aloitti,eräänä päivänä tuli mittani täyteen,menin kellekkään ilmoittamatta "välitunti"valvojaksi kouluun,kuinkas ollakkaan heti pihalle päästyään poikaani aloittiin potkiin,menin paikalle ilmoitin olevani pojan äiti ja raahasin nämä kyseiset pojat rehtorin kansliaan,sanoin että näin mitä pihalla tapahtui...kun olin vieressä,kyllä joutukiusaajat myöntämään rehtorille että he ovat aina aloittaneet kiusaamiseen,toivottavasti saisit tehtyä saman tempun,Tämän tapauksen jälkeen ei ole kiusaamista ilmennyt
tuotakin olen miettinyt...ja koulun piha on molemmin puolin koulua niin miten valvoja (silloin kun se on) voi valvoa kumpaakin puolta?

Vaatii paljon äidin voimia,että kiusaus saadaan kuriin. Mun pikkuveljen koulussa yks opettaja on useaan otteeseen käynyt käsiksi oppilaisiin. Rehtori ei ollut uskonut lapsia,oli todennut et teini-iässä kaikki otetaan niin tosissaan.:/ joku veljeni luokkakavereista oli saanut viimeisimmän riepottelun kuvattua puhelimellaan ja vienyt sen apulaisrehtorille katsottavaksi,kun "oikea" rehtori oli todennut poikien provosoineen opettajaa.. Apulaisrehtori oli heti ottanut asian hoidettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hali:
Vaatii paljon äidin voimia,että kiusaus saadaan kuriin. Mun pikkuveljen koulussa yks opettaja on useaan otteeseen käynyt käsiksi oppilaisiin. Rehtori ei ollut uskonut lapsia,oli todennut et teini-iässä kaikki otetaan niin tosissaan.:/ joku veljeni luokkakavereista oli saanut viimeisimmän riepottelun kuvattua puhelimellaan ja vienyt sen apulaisrehtorille katsottavaksi,kun "oikea" rehtori oli todennut poikien provosoineen opettajaa.. Apulaisrehtori oli heti ottanut asian hoidettavaksi.

en ymmärrä sitä että asiasta yleisesti puhutaan joka tuutissa mutta ei sille tehdä yhtään mitään. Politiikot aukasee suunsa vaalien alla mutta se unohtuu saman tien

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuotakin olen miettinyt...ja koulun piha on molemmin puolin koulua niin miten valvoja (silloin kun se on) voi valvoa kumpaakin puolta?

Silloin pihalla pitäisi olla kaksi valvojaa! Valvonta on viimekädessä rehtorin vastuulla. Vaadi tehostettua valvontaa kiusaamisen vuoksi loppukevääksi. Opettajan pitää olla pihalla samaan aikaan kun siellä on ensimmäinen oppilaskin, tämä valitettavan usein toteutuu. Tällöin rehtorin pitää vaikka itse mennä pihalle aluksi tai koulunkäyntiavustajan (vaikkei hänellä valvontavastuuta olekaan)

Teit oikein jos teit valituksen. Äläkä luovuta. Valita vaan joka paikkaan minne vaan mahdollista, jos mitään ei tapahdu. Pojastasikin varmasti tuntuu turvallisemmalta kun sinä välität ja puutut tosisasi asiaan. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhaaksi eikä poikaasi kiusata.

Yhteistyössä