Teille rv32/33 tai lähellä !!

Heips haluaisin kysellä mikä olo teillä on?? =) Itse suunnittelemme auto-lomaa kun itse olen noilla viikoilla, ja mahdollisuus olisi että minä olisin kuskina. Yletytteko te vielä rattiin hyvin? ;) Ajaisitteko mielellänne semmoisen 2 tuntia yhteen suuntaan helposti? Onko tämä ajatus/suunnitelma siis aivan mahdollinen vai olenko typerä edes ajattelevani asiaa? Vaikea suunnitella tulevaisuutta kun olo on vielä aivan loistokas, mitä nyt väsymystä lukuunottamatta :p

Kiitos teille!!
 
Täältä löytyy ainakin kaikki vaivat, mitä vaan voi olla. ;) En oo uskaltanu raskaana olless ajaa kun kerran. Eilen ajoin ja hyvin yletyin rattiin. Huono olo ja huimaus on taannut sen, että mies ajaa aina. Kyydissä voisin kyllä olla tuon 2 tuntia, mutta ajaminen jäisi miehelle.

Ainiin, ja rv 31+0
 
Heippa!

Minulla tänään 32+2 koossa. Ajan autoa päivittäin, aika pienen matkan tosin. Itse ajaminen ei tuota ongelmia ja hyvin yllän rattiin, eikä mulla siis ole penkkikään yhtään normaalia kauempana (tietty tämäkin riippuu siitä, miten sulla painoa kertyy näille viikoille, mutta mulla on varmaan noin 5-10 cm vielä rattiin matkaa). Mutta muuten tuo parin tunnin istuminen kuulostaa tuskalliselta, kun vaivoja on jo kaikenlaisia. Monilla tuplaodottajilla on näillä viikoilla pahan oloisia lonkka/nivuskipujakin, silloin autoilu vois olla erityisen tuskaisaa. Paikat kyllä puutuu.

Eli en mielelläni istuisi autossa noin pitkää aikaa, saati ajaisin. Mutta jos "olis pakko", toki pystyisin sen hoitamaan. Jotkuthan synnyttää jo näillä viikoilla...

Manteli-70
 
Minä taisin synnyttää vkolla 33 ja jotain. Sitä ennen olin n. vkolla 28 600 km reissulla jonka jälkeen jouduin sairaalaan vuodelepoon supistusten takia. Siellä vietinkin monta viikkoa ennenkuin muksut syntyi sitten hätäsektiolla. En suosittele.
 
Huiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nyt pelottaa! Luin kommenttinne miehelleni joka nyt sanoo että loma on peruttava :(
Onko noilla viikoilla tosiaan noinkin vaikea ja hankala olo? :eek:
Meillä on mahdollisuus että joku toinen hoitaisi ajamisen nyt, joten minä itse olisin siis matkustajana siinä tapauksessa, mutta mies haluaa perua matkan siltikin :(
En tietenkään halua aiheuttaa ennenaikaista synnytystä, enkä voihkia ja valittaa koko matkaa, en. Luulin vaan jotenkin ettei se olisi välttämättä mikään ongelma..
Mietin vaan kuinka tuskaisia ne viimeiset viikot sitten mahtavat olla ......kesän kuumuudessakin ;) jos niitä viikkoja kertyy rutkasti tuon 32-33 ylikin.... :x :whistle:

 
Heippa!
Hyvin on yksilöllistä tuo. Minä oisin ihan hyvin voinut pari tuntia matkustaa ja ajaakkin autoa noilla viikoilla. Mulla oli vähemmän vaivoja kaksosraskaudessa kuin yhden odotuksessa. Ihan yllätyin hyvästä olosta kun olin kuullut niin paljon pelottelua.

Teet niinkuin sinusta itsestä tuntuu.
 
Juuri viime viikonloppuna oltiin autolla reissussa, parin tunnin matka ja viikkoja 33. Itse en kyllä ajanut, mutta pystyn kyllä siihen vielä ihan hyvin, vaikka vatsa onkin valtava. Kyllä siitä matkasta selvisi ihan hyvin, mutta perillä olin aika finaalissa. Samoin taukoja oli pidettävä välillä. Eli älä vielä lannistu loman suhteen, saattaa se onnistuakin, mutta kuten Tirlittan81 kirjoittikin, yksilöllistähän se on.
 
Minä konsultoisin omaa hoitavaa lääkäriä mitä hän on asiasta mieltä. Voinnistahan se kaikki on kiinni. Omalla kohdalla rv31+6 menossa nyt ja olen ollut sairaalassa vuodelevossa 6vkoa kohdunkaulan lyhenemisen takia. Samalla osastolla on 3 muutakin kaksosten odottajaa suht samoilla viikoilla kanssani. Syyt toki erilaisia miksi täällä kukakin joutuu olemaan.

Varmasti on niitäkin joilla kaikki menee loistavasti ihan loppuun asti ilman vaivoja. Harmi vain että etukäteen ei voi tietää kumpaan jengiin kuuluu. Mullakin kohdunkaula lyheni salakavalasti ilman kipeitä suppareita joten suositan lämmöllä että sovit lääkärin kanssa tapaamisen vielä just ennen lähtöä että voi tarkistaa sun olevan matkustuskunnossa.

Tuolla odotusajan puolella heinäkuun tuplaäideistä 2 on jo saanut vauvansa, molemmat ennen rv33..
 
Kiitos tosiaan kaikille vastanneille!! Peruin itse loman, koska olo on kyllä hiipumassa siihen suuntaan että haluan olla vaan ja lepäillä minkä pystyn. En ota riskejä... Jotenkin tuntuu että viimeisen viikon sisään jopa olen kasvanut valtavasti (ja muiden kommentit sen todistanevat!) :whistle:
Joskus tuntuu tosi tuskaisalta ja ulkonakin vaapun ja lyllerrän kuin mikäkin ankka! =) Viikkoja nyt siis vasta täynnä 26 :LOL: joten kuinkakohan tässä tämä loppuaika menee taapero esikoiseni kanssa kun omien kenkienkin jalkaan laittaminen alkaa jo tuottamaan suuria vaikeuksia ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Tuolla odotusajan puolella heinäkuun tuplaäideistä 2 on jo saanut vauvansa, molemmat ennen rv33..
Meidän tytöt syntyivät rv 32+0. Synnytys jouduttiin käynnistämään raskausmyrkytyksen takia aika nopealla aikataululla. Tosin olin viikon ehtinyt makaamaan osastolla, mutta lopullinen käynnistyspäätös tehtiin päivässä.

Kaksosraskaudessa (kuten tietenkin kaikissa raskauksissa) voi tilanteet muuttua hyvinkin nopeasti. Joten ihan hyvä, että peruit reissunne. Varsinkin jos kesästä tulee niin kuuma kuin on ennustettu, ei ole kiva istua autossa tuntikaupalla. Olo meinaan on muutenkin tukala.

SatuKa heinäkuisista ja tytöt 2 vko 2 vrk
 

Yhteistyössä