teille, jotka ette osaa lukea.
Minä en puhunut omista häistäni mitään. Minun hääni eivät olleet mikään suuri prinsessapäivä, jolloin toteutin kaikki unelmani rahasta piittaamatta. Häät oli järjestetty budjetti ja järki mielessä pitäen. En olettanut vieraiden kustantavan häitä, enkä ollut laskenut sen varaan mitään. Kutsuissa ei mainittu sanallakaan lahjoja, meillä ei ollut mitään toiveita. Enkä myöskään laskenut, että kuinka paljon vieraiden pitää tuoda rahaa, jotta päästään omille. Sen tein äsken sen innoittamana, kun monissa ketjuissa ruikutettiin sitä, miten hääparit RAHASTAA häillään.
Minä en ole ottanut kantaa siihen, saako kutsussa toivoa rahaa tai onko se moukkamaista (mielestäni jokainen tehköön tavallaan). Halusin vain tuoda esille sen, että häiden järjestäminen maksaa (enemmän tai vähemmän), joten tuskin kukaan niitä järjestää tarkoituksenaan kerätä itselleen rahaa.
Ja häistä sen verran, että olen järkyttynyt siitä, kuinka paljon täällä arvostellaan toisten häitä. Aina on jokin pielessä: on kutsuttu lapset, ei oo kutsuttu lapsia, oli junttimaista ohjelmaa, oli tylsää kun ei ollut ohjelmaa, tarjottiin alkoholia, ei tarjottu alkoholia jne. Ne häät on ennen kaikkea rakkauden juhla, jotka hääpari HALUAA järjestää läheisileen. Nolottaa, miten moni läheinen(?) täällä kehtaa ruikuttaa toisten juhlista. Hakekaapa vaikka hakusanoilla junttimaiset häät. Kirjoitin sinne nimimerkillä nöyrä vieras ja ex-morsian.
KAKSI PYYNTÖÄ:
1. opetelkaa ymmärtämään lukemaanne
2. lukekaa ketju ennen kuin vastaatte
kiitos!