Teille jotka pidätte nykyajan häitä rahan kerjäämisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toinenkin puoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai häät maksavat. En ole kuitenkaan kuullut, että tapana olisi ollut maksattaa häät vierailla. Tosin voihan se olla, että näin on pakko tehdä kun täällä päin maailmaa häitä ei kustanna esim. morsiamen perhe...niinkuin perinteisesti vaikkapa Intiassa.

Itse epäilen että nämä häiden arvostelijat eivät itse ole koskaan häitä järjestäneet eivätkä näin ollen tajua sitä rahaa mitkä häihin voi upota. MUTTA edelleen sitä mieltä että muita miellyttääkseen ei suuria häitä pidä missään nimessä järjestää...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mun mielestä vieraiden ei tarvitse häitä kustantaakaan. Jos joku haluaa ökyhäät, niin maksakoot. Ei se silti tarkoita että ois oikeutta vaatia ökylahjoja. Nimim. maistraatissa naimisiin mennyt.

Tähän yhdyn.
Me ei järjestetty mitään juhlia, koska ei ollut varaa pitää sellaisia juhlia kun halutaan.
Yksi sukulainen totesi, että olisitte pyytäneet lahjaksi rahaa ja maksaneet niillä :headwall: öö, joo...

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
mä en ymmärrä mitä se kenellekään kuuluu, jos hääpari haluaa vain rahaa lahjaksi. mun mielestä siinä se lahjan antaja pääsee tosi helpolla kun ei tarvii funtsia, että mitäs nyt sitten ostaa lahjaksi

samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
teille, jotka ette osaa lukea.

Minä en puhunut omista häistäni mitään. Minun hääni eivät olleet mikään suuri prinsessapäivä, jolloin toteutin kaikki unelmani rahasta piittaamatta. Häät oli järjestetty budjetti ja järki mielessä pitäen. En olettanut vieraiden kustantavan häitä, enkä ollut laskenut sen varaan mitään. Kutsuissa ei mainittu sanallakaan lahjoja, meillä ei ollut mitään toiveita. Enkä myöskään laskenut, että kuinka paljon vieraiden pitää tuoda rahaa, jotta päästään omille. Sen tein äsken sen innoittamana, kun monissa ketjuissa ruikutettiin sitä, miten hääparit RAHASTAA häillään.

Minä en ole ottanut kantaa siihen, saako kutsussa toivoa rahaa tai onko se moukkamaista (mielestäni jokainen tehköön tavallaan). Halusin vain tuoda esille sen, että häiden järjestäminen maksaa (enemmän tai vähemmän), joten tuskin kukaan niitä järjestää tarkoituksenaan kerätä itselleen rahaa.

Ja häistä sen verran, että olen järkyttynyt siitä, kuinka paljon täällä arvostellaan toisten häitä. Aina on jokin pielessä: on kutsuttu lapset, ei oo kutsuttu lapsia, oli junttimaista ohjelmaa, oli tylsää kun ei ollut ohjelmaa, tarjottiin alkoholia, ei tarjottu alkoholia jne. Ne häät on ennen kaikkea rakkauden juhla, jotka hääpari HALUAA järjestää läheisileen. Nolottaa, miten moni läheinen(?) täällä kehtaa ruikuttaa toisten juhlista. Hakekaapa vaikka hakusanoilla junttimaiset häät. Kirjoitin sinne nimimerkillä nöyrä vieras ja ex-morsian.

KAKSI PYYNTÖÄ:
1. opetelkaa ymmärtämään lukemaanne
2. lukekaa ketju ennen kuin vastaatte
kiitos!

Ja kolmas pyyntö: älä jankkaa ylimielistä sontaasi sataan kertaan. Tämä keskustelu on pysynyt erittäin hyvin asiassa lukuunottamatta sinua ja alter egoasi nimimerkillä morsio. Tai älä sitten kirjoita tänne, jos haluat sanella mitä muut saavat "sinun" ketjuusi kirjoittaa. *huokaus*

Minusta olisi hyvä idea sellainen häissä joku iso "possu" tms. ja siihen saisi vieraat pudottaa rahansa eli sen verran kun haluavat antaa ja hääpari ei tietäisi kuka on antanut mitäkin eli onko joku antanut 20e vai 100e vai siltä väliltä. Kortit vaan sitten lahjapöydälle,että pari tietää muistaa kiitos kortilla lahjanantajia. Tehtiin kerran itse niin että haettiin pankista possu ja jokainen sisarus ja ketä meitä nyt siihen osallistu tiputti siihen sen rahan minkä oli valmis laittaamaan lahjaan ja kukaan ei meistäkään tiennyt mitä toinen oli laittanut ja sitten vietiin se possu hääparille lahjaks.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Minä en puhunut omista häistäni mitään. Minun hääni eivät olleet mikään suuri prinsessapäivä, jolloin toteutin kaikki unelmani rahasta piittaamatta. Häät oli järjestetty budjetti ja järki mielessä pitäen. En olettanut vieraiden kustantavan häitä, enkä ollut laskenut sen varaan mitään. Kutsuissa ei mainittu sanallakaan lahjoja, meillä ei ollut mitään toiveita. Enkä myöskään laskenut, että kuinka paljon vieraiden pitää tuoda rahaa, jotta päästään omille. Sen tein äsken sen innoittamana, kun monissa ketjuissa ruikutettiin sitä, miten hääparit RAHASTAA häillään.

Minä en ole ottanut kantaa siihen, saako kutsussa toivoa rahaa tai onko se moukkamaista (mielestäni jokainen tehköön tavallaan). Halusin vain tuoda esille sen, että häiden järjestäminen maksaa (enemmän tai vähemmän), joten tuskin kukaan niitä järjestää tarkoituksenaan kerätä itselleen rahaa.

Ja häistä sen verran, että olen järkyttynyt siitä, kuinka paljon täällä arvostellaan toisten häitä. Aina on jokin pielessä: on kutsuttu lapset, ei oo kutsuttu lapsia, oli junttimaista ohjelmaa, oli tylsää kun ei ollut ohjelmaa, tarjottiin alkoholia, ei tarjottu alkoholia jne. Ne häät on ennen kaikkea rakkauden juhla, jotka hääpari HALUAA järjestää läheisileen. Nolottaa, miten moni läheinen(?) täällä kehtaa ruikuttaa toisten juhlista. Hakekaapa vaikka hakusanoilla junttimaiset häät. Kirjoitin sinne nimimerkillä nöyrä vieras ja ex-morsian.

KAKSI PYYNTÖÄ:
kiitos!

Ja kolmas pyyntö: älä jankkaa ylimielistä sontaasi sataan kertaan. Tämä keskustelu on pysynyt erittäin hyvin asiassa lukuunottamatta sinua ja alter egoasi nimimerkillä morsio. Tai älä sitten kirjoita tänne, jos haluat sanella mitä muut saavat "sinun" ketjuusi kirjoittaa. *huokaus*

Kukin saa olla mitä mieltä haluaa, mutta on ärsyttävää, kun tullaan kommentoimaan ketjua lukematta sitä. Tämä juuri aiheuttaa sen, että on JANKATTAVA ja sinun sanojesi mukaan sitä sontaa (kukahan antaa ihmisten olla sitä mieltä mitä haluaa?)

Tämä ketju EI ole pysynyt asiassa, sillä minä en aloittanut keskustelua siitä, tuleeko hääparin maksattaa häänsä vierailla tai maksaako häiden järjestäminen. Tälle sivuraiteille keskustelua on vienyt ne kommentoijat, jotka eivät ole lukeneet keskustelua ja ajatuksella.

Ja anna olla viimeinen kerta, kun tulet kirjoittamaan "totuutena", että joku kirjoittaa kahdella nimimerkillä samaan ketjuun. Tutustu netikettiin tai ole kirjoittamatta keskustelupalstoille, kiitos!

Miksi häät sitten pitää järjestää jos kutsuvieraitten ne kuuluis maksaa?! Ne on hääparin järjestämät juhlat ja kuuluis olla myös maksamat, eikä mitkään kerjuu juhlat että päästään omilleen. Haloo millainen ääliö sä ap olet!

KAKSI PYYNTÖÄ:
kiitos!

Kukin saa olla mitä mieltä haluaa, mutta on ärsyttävää, kun tullaan kommentoimaan ketjua lukematta sitä. Tämä juuri aiheuttaa sen, että on JANKATTAVA ja sinun sanojesi mukaan sitä sontaa (kukahan antaa ihmisten olla sitä mieltä mitä haluaa?)

Tämä ketju EI ole pysynyt asiassa, sillä minä en aloittanut keskustelua siitä, tuleeko hääparin maksattaa häänsä vierailla tai maksaako häiden järjestäminen. Tälle sivuraiteille keskustelua on vienyt ne kommentoijat, jotka eivät ole lukeneet keskustelua ja ajatuksella.

Ja anna olla viimeinen kerta, kun tulet kirjoittamaan "totuutena", että joku kirjoittaa kahdella nimimerkillä samaan ketjuun. Tutustu netikettiin tai ole kirjoittamatta keskustelupalstoille, kiitos!

No minäpä annan olla viimeinen kerta, koska sinä sanot niin! :D

Ja keskusteluun kuuluu rönsyily. Ehkä sun kannattaisi jatkossa kirjoittaa aloitukseesi säännöt, joiden mukaisia vastausviestin tulee olla? ;) Iloisempaa illanjatkoa!

Meidän häissä oli 330 vierasta. Kolme tuttavaani oli kokkina ja 8 palkattua tarjoilijaa. Kustannukset menivät suurin piirtein näin:
Paikan vuokra 200 e
Ruoka 600 e
Juomat 300 e
Koristelut 200 e
Hääpuku 500 e
Palkat 200 e
Yhteensä 2000 e

Rahalahjat 14000 e
Tulos 12000 e

Alkuperäinen kirjoittaja saimme uuden auton:
Meidän häissä oli 330 vierasta. Kolme tuttavaani oli kokkina ja 8 palkattua tarjoilijaa. Kustannukset menivät suurin piirtein näin:
Paikan vuokra 200 e
Ruoka 600 e
Juomat 300 e
Koristelut 200 e
Hääpuku 500 e
Palkat 200 e
Yhteensä 2000 e

Rahalahjat 14000 e
Tulos 12000 e

Mitä ruokaa tarjositte n. 2 ?/vieras =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paikan vuokra 200 e
Ruoka 600 e
Juomat 300 e
Koristelut 200 e
Hääpuku 500 e
Palkat 200 e
Yhteensä 2000 e

Rahalahjat 14000 e
Tulos 12000 e

Uusia pottuja, silliä, lihapullia, karjalanpaistia, savulohta, voileipäkakkuja, salaatteja, kakkuja, piirakoita, pasteijoita, keksejä, kahvia, ym ym. Perunat sain tuttavalta, kakut leivoin itse kahden systerini kanssa. Esim. 20 lohta maksoi tarjouksessa 3 e/kpl. Ne sitten savustettiin itse. Halvalla pääseminen vaatii vain hieman suunnittelukykyä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miksi häät sitten pitää järjestää jos kutsuvieraitten ne kuuluis maksaa?! Ne on hääparin järjestämät juhlat ja kuuluis olla myös maksamat, eikä mitkään kerjuu juhlat että päästään omilleen. Haloo millainen ääliö sä ap olet!

Tässä sinulle, mie koulukirjaesimerkki siitä, miksi koko ketju pitää lukea ja ajatuksen kanssa tai muuten joutuu jankkaamaan.

Minä taas olen ihan ehdottomasti sitä mieltä, että joka ikiseen talouteen mahtuu vielä tavaraa. Kellään ei ole täydellistä astiastoa, kun taloon tulee vaikkapa 12 vierasta tahi vieläkin enemmän. Ei minullakaan ole, vaikka olenkin jo 4-kymppinen. Ja edelleenkin on tavaroita / esineitä, joita en raaski itselleni ostaa, vaikka tienaankin ihan hyvin. Niitä voi ostaa sitten vaikka kimpassa lahjaksi.

Eli olen todellakin voinut kirjoittaa lahjalistan, josta jokainen on löytänyt kukkarolleen sopivaa tuotavaa.

Viime kesänä meidätkin pyydettiin häihin, joihin ensin oli vain toivomus parin häämatkarahaston täydentämisestä. Nuori pari asui ensimmäisessä yhteissä kodissaan, vuokralla, vauva tulossa, eikä todellakaan omistanut juurikaan mitään. Astioitakin tuonne haalittiin kuolleen sukulaisen jäämistöstä kesämökiltä. Ihan oikeastiko eivät tarvinneet sitten mitään tavaraa? Ja tarjolla oli tasan hääkakku ja kahvit, juhlat nuorisotalolla. Kallista oli hääpuvut ja se oli siinä. Nuo häät eivät olleet kalliit, ja huono maku jäi lahjatoiveesta. Mutta ilmeisesti vanhemmat olivat puhuneet parille, ja hekin sitten lahjalistan tekivät.

Tässä sinulle, mie koulukirjaesimerkki siitä, miksi koko ketju pitää lukea ja ajatuksen kanssa tai muuten joutuu jankkaamaan.

Muuten hyvä ap mutta tuo v en ole minä joka kirjoitin nikillä mie :laugh: vaikka olen kyllä täysin samaa mieltä v:n kanss :laugh:

Millainen vitun ääliö sinä olet? Kolme sivua samanlaisia kommentteja joissa ei yhtään ole älytty pointtia, kun ei ilmeisesti osata lukea.
Ap puhui siitä miten häillä ei oikein voi tehdä rahaa/ rahastaa ystäviä ja sukulaisia vaikka lahjaksi pyytäisikin sitä rahaa, kuten monissa ketjuissa täällä on väitetty. Ainoatakaan sanaa ei ollut siitä että vieraiden pitäisi häät maksaa.

Muuten hyvä ap mutta tuo v en ole minä joka kirjoitin nikillä mie :laugh: vaikka olen kyllä täysin samaa mieltä v:n kanss :laugh:

sulla menee näköjään kokoajan ohi kovaa ja korkeelta,tsiisus...

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Joo mutta vieraitten ei todellakaan kuulu kustantaa parin häitä!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Ja en sitten lukenu muita vastauksia kun rupes heti tuon viestin jälkeen sen verta kiehumaan et pisti päästä nopsaan vastaamaan :kieh:

Voi opetella lukemaan, pelkkä mekaaninen lukutaito ei näytä riittävän.

Voi helvetti, että olet tyhmä ap. Sitähän sinä juuri sanoit!!! Kuinka paljon häät maksavat, ja näin ollen kuinka paljon se maksaa per vieras. Joten sinusta olisi ihanteellistä, että vieraat antaisivat lahjaksi x euroa, joka on suurinpiirtein samanverran kuin teidän kustannukset jaettuna vieraiden määrällä? Pukunne ja sormuksenne varmaan olisitte valmiit ostamaan itse?

Nyt ymmärrän paremmin Sinua, kun ei taida olla tuo luetunymmärtäminen ihan hallinnassa. En tarkoittanutkaan, että olisit v (minulla ei ole tapana syytellä ihmisiä tuosta noin vaan vailla mitään todisteita), vaan että ymmärrätkös tämän v:n kirjoituksen perusteella, miksi on aina jankattava samaa ja miksi ne ketjut tosiaan kannattaa lukea ennen kuin mitään postaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy:

Millainen vitun ääliö sinä olet? Kolme sivua samanlaisia kommentteja joissa ei yhtään ole älytty pointtia, kun ei ilmeisesti osata lukea.
Ap puhui siitä miten häillä ei oikein voi tehdä rahaa/ rahastaa ystäviä ja sukulaisia vaikka lahjaksi pyytäisikin sitä rahaa, kuten monissa ketjuissa täällä on väitetty. Ainoatakaan sanaa ei ollut siitä että vieraiden pitäisi häät maksaa.

Ensiksikin, minä olen laittanut tasan tuon yhden kommentin. Ja minä EN ala lukemaan koko ketjua ap:n ala arvoisen ensimmäisen kommentin takia, kommentoin vain siihen ensimmäiseen. Jatkohan on täyttä inttämistä ap:ltä kuitenkin, kun alakynteen joutuu.
Sana muotoilu ei ap:llä ole että vieraat joutuvat maksamaan, vaan että ei niillä voi rahastaa. Kyllä voi! Ja piste. Jos et tajua miten, niin ääliö olet sinäki.

Joo mutta vieraitten ei todellakaan kuulu kustantaa parin häitä!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Ja en sitten lukenu muita vastauksia kun rupes heti tuon viestin jälkeen sen verta kiehumaan et pisti päästä nopsaan vastaamaan :kieh:

Voi helvetti, että olet tyhmä ap. Sitähän sinä juuri sanoit!!! Kuinka paljon häät maksavat, ja näin ollen kuinka paljon se maksaa per vieras. Joten sinusta olisi ihanteellistä, että vieraat antaisivat lahjaksi x euroa, joka on suurinpiirtein samanverran kuin teidän kustannukset jaettuna vieraiden määrällä? Pukunne ja sormuksenne varmaan olisitte valmiit ostamaan itse?

Aika pitkälle vedettyjä tulkintoja siitä, että sanoin, että jokaisen OLISI PITÄNYT antaa häälahjaksi meille rahaa n.50?/hlö, jotta ois päästy edes omillemme. En sanonut, että se olisi minusta ihanteellista tai että olisin niin toivonut tai että niin olisi pitänyt tapahtua. Jos luit ketjun, niin sanoin, ettei me toivottu edes rahaa (tai mitään muutakaan).

Huoh teidän lukutaidottomien kanssa.

Nyt ymmärrän paremmin Sinua, kun ei taida olla tuo luetunymmärtäminen ihan hallinnassa. En tarkoittanutkaan, että olisit v (minulla ei ole tapana syytellä ihmisiä tuosta noin vaan vailla mitään todisteita), vaan että ymmärrätkös tämän v:n kirjoituksen perusteella, miksi on aina jankattava samaa ja miksi ne ketjut tosiaan kannattaa lukea ennen kuin mitään postaa.

Lukeeko täällä jossain että on luettava koko ap:n jankkaama ketju läpi ennen kuin voi vastata? Jos näin on, olet ap tosi suuri kunkku kyllä täällä :) Lähellekään jokainen ei tuota sun jankutusta jaksa lukee, vaan kommentoi ensimmäiseen viestiin, jossa lienet asian vielä suht ymmärrettävästi ilman mahdotonta jankkaamista ilmaissut. Ymmärrä nyt hyvä ihminen että toiset on eri mieltä kuin sinä, ja niiden ei todellakaan ole pakko lukea koko ketjua läpi tätä sontaa.

Aika pitkälle vedettyjä tulkintoja siitä, että sanoin, että jokaisen OLISI PITÄNYT antaa häälahjaksi meille rahaa n.50?/hlö, jotta ois päästy edes omillemme. En sanonut, että se olisi minusta ihanteellista tai että olisin niin toivonut tai että niin olisi pitänyt tapahtua. Jos luit ketjun, niin sanoin, ettei me toivottu edes rahaa (tai mitään muutakaan).

Huoh teidän lukutaidottomien kanssa.

Mä en kuule ymmärrä edes sitä ap että miten ne lahjat liittyy sun kustannuksiin? Ei mitenkään. Sä rahastat lahjoilla, vaikka et rahaa toivokaan ja oletus on että kenenkään ei pitäisi kustantaa häitään lahjoilla. Ja jos mitenkään ymmärrät niin jos laitoit rahat häihin ja saat tilalle tavaraa samalla summalla, niin eikö se ole plus miinus nolla, eli he kustansivat hääsi.

Paikan vuokra 200 e
Ruoka 600 e
Juomat 300 e
Koristelut 200 e
Hääpuku 500 e
Palkat 200 e
Yhteensä 2000 e

Rahalahjat 14000 e
Tulos 12000 e

Uusia pottuja, silliä, lihapullia, karjalanpaistia, savulohta, voileipäkakkuja, salaatteja, kakkuja, piirakoita, pasteijoita, keksejä, kahvia, ym ym. Perunat sain tuttavalta, kakut leivoin itse kahden systerini kanssa. Esim. 20 lohta maksoi tarjouksessa 3 e/kpl. Ne sitten savustettiin itse. Halvalla pääseminen vaatii vain hieman suunnittelukykyä.

Minä olen aika aidosti sitä mieltä, että sinulle on tullut jossain kohtaa laskuvirhe. Miten muka on mahdollista tehdä tuollainen ruokamäärä ihmisille hintaan alle kaksi euroa nenä? Vaikka kuinka saisi potut kaverilta ja tekisi itse. Aineetkin maksavat enemmän. Piirakat, pasteijat jne. ostettuina jo maksavat useamman kymmenen senttiä kappale ja liha se vasta maksaakin. Joku 8 euroa vielä menisi läpi hinnaksi, mutta ei koskaan alle 2 euroa...

Joko laskusi on pielessä tai sitten vieraanne saivat ruokaa sormustimellisen per nenä.

Yhteistyössä