Teille joiden synnytys käynnistetty

• Viestiketjun aloittaja Yks vaan
  • Ensimmäinen viesti
muistakaa, että synnytyksen käynnistys on eri asia kun kohdunsuun kypsyttely cytotecilla. Monen päivän kypsyttelyn jälkeen itselläni oli sen verran paikat auki, että käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja tipalla klo 10 aikoihin ja poika syntyi klo 17 aikaan. Käynnistys on siis "menoa" (varsinkin, jos kalvot puhkaistaan, niin ei voi vuorokautta enempää odottaa), kun taas kypsyttely saattaa kestää pitkään, eikä välttämättä tapahdu mitään ilman järeämpiä keinoja. Kypsyttely aloitettiin itsellä Cytotecilla torstaina ja seuraavana tiistaina syntyi.

vois melkein sanoa että aamulla aloitettu aina ja sitten seuraavana päivänä on lapsi ollut vasta sylissä.. mutta on käynyt niinki pari kertaa että vaikka on käynnistetty niin kotiin olen vielä joutunut menemään. kovin ovat halukkaita olleet olemaan masussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutku:
vois melkein sanoa että aamulla aloitettu aina ja sitten seuraavana päivänä on lapsi ollut vasta sylissä.. mutta on käynyt niinki pari kertaa että vaikka on käynnistetty niin kotiin olen vielä joutunut menemään. kovin ovat halukkaita olleet olemaan masussa.
siis ei KÄYNNISTETTY, vaan KYPSYTELTY. tipan tai kalvojen puhkaisun jälkeen ei paljon kotiin lähdetä. Kumpaakohan ap tarkoittaa? varsinainen käynnistäminen on (itsellä ainakin) tehty vasta salissa ja kypsyttely osastolla ja myös kotona on oltu sekä ulkoilemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutku:
siis ei KÄYNNISTETTY, vaan KYPSYTELTY. tipan tai kalvojen puhkaisun jälkeen ei paljon kotiin lähdetä. Kumpaakohan ap tarkoittaa? varsinainen käynnistäminen on (itsellä ainakin) tehty vasta salissa ja kypsyttely osastolla ja myös kotona on oltu sekä ulkoilemassa...
Mulla käynnistettiin ihan päivystysosastolla kun siellä valmiiksi jo olin. Ja sain liikkua ihan vapaasti niin kauan kun kipulääkettä tarvitsin. Sitten vasta siirryin synnytysosastolle.

mulla kypsyteltiin tätä kuopusta ensin osastolla 2 päivää, saatiin supistukset hetkeks eikä sitten muuta (paikat oli jo ennestään vähän auki ja pehmenneet). sitten pidettiin yksi taukopäivä ja mentiin saliin, jossa klo 10 laitettiin tippa, siitä tunnin päästä puhkaistiin kalvot ja klo 15 syntyi tyttö. toi nopeushan riippuu aika pitkälti raskausviikoista ja kuinka valmiina paikat on käynnistystä alettaessa. mulla oli viikot 38+3, kun syntyi.

Yhteistyössä