mulle sano lääkäri kun päätti käynnistää rv 41+5 että suomessakin oltas siirtymässä siihen et silloin viimeistään käynnistetään. mulle laitettin 16.00. cycotec kohdunsulle ja typy synty 21.28.Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:Tuli tosta käynnistyksestä mieleen... Suomessa käynnistetään usein aika myöhään verrattuna moniin muihin maihin. Useissa maissa 10 päivää on tosi tiukka raja, sillä istukan toiminta heikkenee huomattavasti yliaikaisuuden aikana. Tiedän kuitenkin, että monilla mun kavereilla Suomessa on annettu mennä ihan törkeen paljon yli, jopa 14-16 päivää. En oikein ymmärrä, että miksi näin. Ite oon synnyttäny kolmessa eri maassa ja jokaisessa paikassa mulle on korostettu tuota 10 päivän maksimiaikaa ja ovat siinä olleet tosi ehdottomia.
Mulle sanottiin kans että ei vois käynnistää ja silti käynnistettiin!Siis eka oli minullakin sektio.Hämärää hommaa. Asiaan, ekasta tabletista 25 tuntia niin vauva syntyi.Rv 40+5.Alkuperäinen kirjoittaja Virveli:Lääkäri sanoi minulle, että jos on tehty sektio niin seuraavaa synnytystä ei voi käynnistää. Toista kuitenkin yritettiin käynnistää pari päivää tabletilla ja kun ei auttanut niin kalvot puhkaistiin. Poika syntyi 7 tunnin päästä. Oli sama lääkäri kun sanoi ettei voi käynnistää ja itse sitten käynnisti. Eka poika syntyi vko 42+2 ja toinen 40+5.
Jos tebleteilla käynnistetään, niin ekan päivän aikana kolme tabua neljän tunnin välein aina yks.Illalla lopetetaan ja aamulla olis jatkettu jos olis tarvinnu.Sanottiin että toka päivänä saa laittaa kaikkiaan neljä tabua.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pidetäänkö väliin jotain taukoja jos mitään ei tapahdu vai kunka se tapahtuu??