Teillä joilla oikeasti lapsiluku täysi?

hei!

Kyselisin teiltä joilla oikeasti lapsiluku täysi niin minkä ratkaisun olette tehneet ehkäisyssä?

Itselläni tilanne että meillä mieheni kanssa ns. kaksi sarjaa eli -92 ja -94 syntyneet ja nyt tämä kakkossarja -07 ja -10 pienin vasta siis 6pv vanha ruusunnuppu :heart: Itselläni tulee syksyllä pyöreät täyteen kuten nm. pystyy päättelemään ja mieheni minua vielä 4vuotta vanhempi.
Meillä on nyt oikeasti lapsiluku täysi, olemmehan saaneet 4 prinsessaa taloomme.
Huomenna tulee terkka käymää katsomaan miten arki lähtenyt ja vauvan mittaamassa ym. niin tiedän jo etukäteen että tulee kysymään ehkäisystä, mitä olemme ajatelleet jne.
Pillereitä en haluaisi käyttää, mä olen niin huono niitä muistamaan :ashamed: kierukka? en tiedä, hieman askarruttaa.....
ollaan myös puhuttu aikaisemmin jos mies kävisi pienessä operaatiossa mutta .....

Haluaisin siis ihan vilpittömiä ajatuksia että mitä olette itse miettineet tahi ottaneet käyttöön.
Kiitos!

Mulle syntyy 8.s lapsi elokuussa ja oman gynen kanssa ollaan sovittu että hän jälkitarkastaa ja samalla laitetaan hormoonikierukka.

Sittenhän kierukkaan verrattavissa olevat ehkäisykapselit käsivarteen on myös hyvä ratkaisu,ehkäisyteho 3-5 vuotta.

Meillä lapsiluku on täynnä tämän jälkeen,mutta sterilisaatio silti turhan radikaali toimenpide ja lopullinen,kummallekaan.
Pillerit unohdan ottaa,kumiin en luota pitkäaikaisesti ja tiedän että saatan alkaa kuumeilla vauvaa,ihan ajatuksella ja sitten herkällä hetkellä unohtuu kumit.....

Ja taatusti mulla nostaa vauvakuume vielä päätään,mutta päätös tehtynä ja piste =)
Ainahan on se yksi syntymätön lapsi...

Itse päädyin kohdunpoistoon, lapsia 3 ja ikää alkaa olemaan, sekä runsaat kivuliaat kuukautiset riesana. Poisto tehtiin noin 1½v sitten, enkä ole katunut. Suosittelen lämpimästi, mikäli taytät kriteerit, ei ne ihan hepposin perustein sitäkään suostu tekemään. Niin ja vielä sen verran, ettei kierukka sopinut minulle.

Meidän kuudennen lapsukaisen pitäisi syntyä ihan lähiviikkoina ja hän on ehdottomasti meidän perheen viimeinen lapsi. Olen saanut lähetteen sterilisaatioon joka toivottavasti tehdään samalla reissulla synnytyksen kanssa. Sterilisaatioon päädyin ihan siitä syystä että nyt on aika PYSYVÄLLE ehkäisylle ja kun sen saa samalle reissulle synnytyksen kanssa niin mikäs sen parempi vaihtoehto :D ei tarvitse alkaa arpomaan synnytyksen jälkeen enää tuota ehkäisy asiaa. Hormonikierukkakin olisi ollut loistava ratkaisu, mutta se sterilisaation pysyvyys oli se ratkaiseva juttu. Enää ei tarvitse sitten miettiä "entä jos.."

Meillä on lapsia 2 ja ollaan päädytty sterisaatioon. Meille riittää nämä kaksi suloista lapsukaista ja minulle ei perinnöllisen sairauden takia anneta minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä. Voi olla että toimenpide tehdään miehelle, koska on paljon helpompi ja siihen pääseekin nopeemmin.

Kiitos vastauksistanne :hug:
Tänään tosiaan terkka kävi katsastamassa meidän viikon ikäisen prinsessan ja samalla puhuttiin et mikä voisi olla se vaihtoehto meille niin suositteli mirena-kierukkaa. Mulla ei siis mitään kokemusta kierukasta mut sanoi että laitetaan vasta 6kk synnytyksestä ja et mielellään ensimmäiset menkat oisivat saaneet olla. No, jos menee kuten -07 sytyneen kohdalla niin mullahan pysy imetyksen ansiosta menkat poissa tasan 1v et se sit siitä vaihtoehdosta :ashamed:
Onneks täs on nyt vielä aikaa miettiä mutta tuntuu jotenkin niin vaikeelta ajatella koko asiaa :ashamed:

lasikenkä
Vähän samanlainen tilanne meilläkin. Lapset on nyt tässä, kolme kullanmurua vanhin 5v ja nuorin 2v. Lisääkin vois joskus haaveilla, mutta meillä veriryhmäjuttujen takia sen verran riski olis seuraava raskaus että ollaan päätetty olla onnellisia näistä kolmesta.

Ehkäsystä ei olla päästy mihkään päätökseen vaikka lääkärinkin kanssa juteltu. Hormonaalista ehkäsyä en uskalla ottaa, kun mulla löyty kasvaimia 20 v ja syy ilmeisesti pillereiden. Vaikka olikin hyvälaatuisia, en enää pistä moisia suuhuni.
ja siinäpä jää sitten pois hormonikierukka ja muut vastaavat.

Tuntuu että todelliset vaihtoehdot on kondomi ja sterilisaatio. Sterilisaatio olis varmasti se fiksumpi, mutta itse olen sitä mieltä että vois mies sitten käydä kun olen jo osani tehnyt sekä ehkäisyn että toimenpiteiden suhteen, ja mieskin varmasti suostuisi, mutta sitten mietityttää kun olemme molemmat alta 30v. Elämästä kun ei ikinä tiedä ja jos käykin niin että hän päätyy joskus mistä tahansa syystä toiseen liittoon niin olisi väärin kun tämä veriryhmäongelma on juurikin minun veressäni. Toisaalta sama pätee myös toisinpäin eli eri veriryhmäisen kumppanin kanssa minunkaan raskauteni eivät olisi riskiraskauksia.
toisaalta tuntuu tyhmältä vain jossittelujen takia jättää tekemättä kun nyt molemmat tietenkin kokee että tässä ollaan yhdessä aina.
Oliskin sellanen yksinkertainen ratkaisu, vaan eipä taida olla,
Eipä tainnu musta kyllä olla apua :|

Meilläkin tätä samaa pähkäilty. Mies ei suostu sterilisaatioon, pillereitä en jaksaisi päivittäin popsia ja mulle ei sovi kierukka. Kuparikierukka piti poistaa 6kk jälkeen tulehduksen takia. Tulehduksen yhteydessä selvisi myös, että kierukka oli liikkunut paikoiltaan tai että sitä ei alunperinkään oltu laitettu oikein :( . Lapsiluku on täysi, meillä kolme lasta. Tuntuu, ettei mikään ehkäisykeino ole sopiva...

Yhteistyössä