Mä en ymmärrä puolestani heitä, joiden mielestä tässä on jotain erityistä ymmärrettävää. Joten tasoissa ollaanAlkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29195548:Mä en ymmärrä ihan teitä, mutta jokainen tyylillään.
Mä en ymmärrä puolestani heitä, joiden mielestä tässä on jotain erityistä ymmärrettävää. Joten tasoissa ollaanAlkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29195548:Mä en ymmärrä ihan teitä, mutta jokainen tyylillään.
Onko sulla ollut itsellä jotenkin köyhä lapsuus ???Meillä on 2 leikki-ikäistä lasta, mutta vaikka lelut jaettaisiin kahteen, niitä mitä suuimmalla todennäköisyydellä on silti aika paljon enemmän, kuin mitä teillä. Tai monella muulla. Vaikka varmasti löytyy myös perheitä, joissa on leluja vieläkin enemmän.
En oikeastaan ole minkään muun lelun kohdalla "mitoittanut" lelumäärää kahdelle lapselle, kuin nukkejen kohdalla. Nukkeja meillä oli viime laskujen mukaan 8 kpl...ihan näin montaa ei olisi, jos lapsia olisi vain yksi. Mutta olisin aivan varmasti ostanut kaikki uudet, "tytöille suunnatut" duplopaketit joka joulu, vaikka meillä olisi vain yksi leikki-ikäinen tyttö. Meillä olisi myös kaikki nuo My Little Ponyt (en tiedä tarkkaa määrää, mutta yli 50 kpl), vaikka tyttöjä tosiaan olisi vain yksi.
Uusin tulokkaamme on poika. Lelumäärä lähtee melkoiseen kasvuun, kun poika tästä hieman vattuu. Meiltä puuttuu lähes kaikki "pojille suunnatut" duplot ja tottahan toki ne pitää pojalle saada. Lisäksi kaikenmaailman autot, pakkitalot, työkalut, dinosaurukset jne. jne. jotka eivät liiemmilti ole tyttöjä kiinnostaneet, mutta joilla poika sen sijaan vamaan mielellään leikkii. Paljon kyllä jo sellaisiakin leluja löytyy, joilla pojatkin leikkivät (Brion junarataa, little peopleja jne.) mutta eiköhän me jokunen uusi lelulaatikko jouduta hankkimaan
Lapset pärjäisivät aivan varmasti vähemmälläkin lelumäärällä, mutta ei tuolta huoneesta sellaista lelua löydy, jolla ei olisi koskaan leikitty. Joten käy tämä näinkin.
No en nyt sanoisi, että tuo on vähän. Tai riippuu, mihin sitä vertaa. Meidän lelumäärään verrattuna tuo on vähän. Mutta en missään nimessä väittäisi, että liian vähän.
Meillä on leluja niin paljon, että mulla menisi niiden listaukseen ikä ja terveys. Leluja säilytetään Ikean expedit hyllyissä (16-lokeroinen ja 4-lokeroinen), jotka ovat ääriään myöden täynnä. Lisäksi on 4 lattialla säilytettävää lelulaatikkoa ja vaatekaappiinkin on tehty leluhylly. Lattialla säilyy sitten kaikki isot rotjakkeet, kuten nukenvaunut, leikkihella jne.
Ja kohta on taas joulu.
Mitä olen kaverien lastenhuoneita nähnyt, niin aika paljon meillä niitä leluja on. Mutta lähipiiristä löytyy kyllä perheitä, joilla on leluja aivan yhtä paljon. Toisaalta löytyy myös niitä perheitä, joilla on paljon vähemmän. Jos niitä leluja on senvertaa, että lapsi saa niillä leikkejä aikaan ja toisaalta jaksaa myös lelut pois siivota, niitä on mielestäni sopivasti. On niitä sitten vähän, tai paljon.
Sulla tuntuu olevan tarvetta leveillä. Jatkuvasti rinta rottingilla luettelet miten teillä on aina muita enemmän. Joululahjojakin tulee 100 pakettia/pää..Mä en ymmärrä puolestani heitä, joiden mielestä tässä on jotain erityistä ymmärrettävää. Joten tasoissa ollaan
+ kirjoja, palapelejä, muovailuvahaa ja muita askartelu- ja taiteilutarvikkeita, musiikkia, dvd:itä jne. En laskenut näitä leluiksi..Meillä on 3-vuotiaalla
-laatikollinen duploja
-laatikollinen pehmoleluja
-kassillinen pikkuautoja
-korillinen muita leluja
-taperokärry ja pyörä
-kassakone, pieni rumpu ja triangeli
Eli vissiin aika vähän, mutta kukaan ei oo kommentoinut!
MIKSI niitä lahjoja ja leluja pitää olla valtavasti? Miksi haluat opettaa lapsesi tuhlaamaan, vaatimaan ja pilaamaan luontoa jo pieninä? Miksi vähempi ei riitä?Sä nyt vaan haluat lukea mun tekstini sillä asenteella, että leveilen.
Mieti hei nyt vähän itsekin, että mitä puhut. Sä väität, että mulla on tarve leveillä VAATTEILLA JA LELUILLA :O
Aika heikosti ihmisellä menisi, jos tuossa olisi ne asiat, joiden vuoksi sitä sitten leveilisi. Nuo kun on aivan kaikkien saavutettavissa. Siis vaatteet ja lelut. Kai sitä ennemmin kannattaisi vähän toisenlaisilla asioilla leveillä, eikö? Sellaisilla, millä ihan jokainen ei voi saada (on se sitten taito, materia tai mikä tahansa). Nuo kun voi kuka vaan halutessaan hankkia.
Niin, joululahjoja tulee todella paljon. Olen tästä joulun aikaan joskus kertonut...mutta kyllä se tämän(kin) asian suhteen ennemmin niin menee, että mä olen asiasta joskus maininnut (joka heti sitten taas mielletään leveilyksi) jonka jälkeen siitä on tullut isompi haloo (kuten näemmä tästäkin) ja lopulta asia paisuu sellaisiin mittakaavoihin, että mä jatkuvasti huutelen meidän lahjoista. Jopa kesäkuussa. Ihan näin se ei kuitenkaan mene.
Mä en ole meidän joululahjojen määrästä tänä vuonna puhunut. Mutta muutama päivä sitten joku koki siitä tarpeelliseksi jonkun ketjun tehdä. Siis siitä, että montako lahjaa meinaan lapsilleni tänä vuonna hankkia. Jotta sillälailla.
No sille en sitten yhtikäs mitään voi, jos leuhkalta vaikutan. Ja totta puhuakseni, ei se nyt kyllä ihan hirmuisesti mua edes haittaa. En oikein osaa ottaa tätä palstaa niin vakavasti, kuin moni muu.
Mutta muistuttaisin nyt taas siitä, että mä vaikutan sun mielestäsi lauhkalta KOLMEN asian vuoksi. Siksi, että olen kertonut meillä olevan keskimääräistä enemmän leluja, vaatteita ja joululahjoja. Aika heikoilla kannattimilla on taas tuo leuhkaksi nimittely, sillä johan mä ihan jatkuvasti kerron täällä myös siitä, miten huono, paska ja kykenemätön tiettyjen asioiden suhteen olen. En kai mä itsestäni sellaista puolta esittelisi lainkaan, jos mulla olisi kovakin tarve olla leuhka ja ylepeillä?