E
"emma"
Vieras
Onko kellään muulla samanlaista "ongelmaa"?
Meillä 4-vuotias leikkii vauvaa koko ajan kotona ollessaan, mutta ei esim. päivähoidossa. Poika on ainut lapsi, sukuun on tullut paljon uusia vauvoja aikaa sitten mutta viimeisemmästäkin synytmästä on jo kohta vuosi.
Joskus ärsyttää kun poika leikkii niin vauvaa, lässyttää, ei osaa muka pukea, riisua tai vaikka edes syödä. Varmaan hakee niin huomiota mutta joskus meinaa päreet palaa kun ei vaan jaksa kuunnella teko itkua ja lässytystä ja sitä saamattomuutta.
Jos tulee muita lapsia ympärille niin ei leiki vauvaa, jos isompia, esim. yli 10-vuotiaita sukulaislapsia tulee kylään niin silloin saattaa kans esittää vauvaa mutta sitä nuoremmille ei yleensä.
Tätä on jatkunut jo reilu puolenvuoden verran, nyt alkaa jo ottaa välillä aivoon, kun mitään ei osaa muka itse tehdä, poika itse sanoo: en osaa, olen vauva.
Mikä ihme on, meneeköhän tuo ajan kanssa pois vai pitäisikö asialle tehdä jotain?
Meillä 4-vuotias leikkii vauvaa koko ajan kotona ollessaan, mutta ei esim. päivähoidossa. Poika on ainut lapsi, sukuun on tullut paljon uusia vauvoja aikaa sitten mutta viimeisemmästäkin synytmästä on jo kohta vuosi.
Joskus ärsyttää kun poika leikkii niin vauvaa, lässyttää, ei osaa muka pukea, riisua tai vaikka edes syödä. Varmaan hakee niin huomiota mutta joskus meinaa päreet palaa kun ei vaan jaksa kuunnella teko itkua ja lässytystä ja sitä saamattomuutta.
Jos tulee muita lapsia ympärille niin ei leiki vauvaa, jos isompia, esim. yli 10-vuotiaita sukulaislapsia tulee kylään niin silloin saattaa kans esittää vauvaa mutta sitä nuoremmille ei yleensä.
Tätä on jatkunut jo reilu puolenvuoden verran, nyt alkaa jo ottaa välillä aivoon, kun mitään ei osaa muka itse tehdä, poika itse sanoo: en osaa, olen vauva.
Mikä ihme on, meneeköhän tuo ajan kanssa pois vai pitäisikö asialle tehdä jotain?