teidän 1.v päivärytmi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tyttö nyt 1v 1vk :D ja päivärytmi tämä:

08-09-Herätys
09.00-Aamupala.Leipää,hedelmiä ja jugurttia
10.00-Ulkoilua n.1 tunti
11.00-Lounas. Syö samaa ruokaa kuin me eli mitä minäkin päivänä on tarjolla.
13.00-Päiväunet
15.00-Herää päikkäreiltä ja välipala.Yleensä syö jugurttia ja mysliä.
17.00-Päivällinen.
17.30-Ulkoilua n.1 tunti.
20.00-Iltapuuro ja hedelmä
21-21.30-Yöunille

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:

08-09-Herätys
10.00-Ulkoilua n.1 tunti
13.00-Päiväunet
17.00-Päivällinen.
21-21.30-Yöunille

Oonko ihan hölmö kun annan tuolle mun typylle aamulla ja illalla puuron.. :ashamed: ja mitä teillä syödään päivälliseksi yleensä? Ku mie ruukaan antaa vielä kasvis sosetta.. :|

no nykyään poika on jo 1,5v mut eipä oo rytmi paljoo muuttunu siitä ku oli 1v. eli
herätään n. 9.00 sitte juodaan aamuvelli, vaihdetaan vaippa vaatteet ym...
10 aamupala muksu puuroa tai tavallista kaurapuuroa tai jukurttia.
12. syödään ruokaa, joko eilistä esim. perunaa ja kastiketta tai purkkiruokaa sitte päikkäreille
13-15 nukkuu
15 herää ja juo vellin
16 ruoka esim. makaronilaatikkoa
18 velliä tai jotain välipalaa esim. leipä tai jukrtti ym..
20 iltapala puuro tai jukurtti
21-23 nukkumaan kera vellin...

tällästä meillä suurinpiirtein.. :) ehkä hiukan sekavasti selitetty..!?!? ja eihän me kellon kanssa eletä.. voi heittää mutta suurinpiirtein noin..

Meillä tyttö 1v4kk, mutta rytmi ollut pitkään sama, eli:
08-08.30 Herää
Aamupalaksi puuroa
Ulkoilua, kaupassa käyntiä tms..
11.00 Lounas. Iso purkkiruoka (paitsi nyt syömättömyyskausi meneillään..) Ei ole oppinut vielä meidän kanssa samoille ruuille :(
12-12.30 Päiväunille
14.30 Välipala. Viiliä banaanin tai hed.soseen kera
16.30-17 Päivällinen. Iso purkkiruoka
17.30-> Ulkoilua
19.30 Iltapuuro
20 Yöunille

Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:

08-09-Herätys
10.00-Ulkoilua n.1 tunti
13.00-Päiväunet
17.00-Päivällinen.
21-21.30-Yöunille

Oonko ihan hölmö kun annan tuolle mun typylle aamulla ja illalla puuron.. :ashamed: ja mitä teillä syödään päivälliseksi yleensä? Ku mie ruukaan antaa vielä kasvis sosetta.. :|

Anna vaan puuroa jos maistuu. :) Meidän tyttö ei aamuisin huoli puuroa. Ja siis 1v voi syödä tavallista kotiruokaa.Ei kovin suolaista tietenkään.Mutta ihan perusruuat,kinkkukiusaus,makaroonilaatikko,jauhelihakastike jne käyvät hyvin. :) *muoks* Niin ja tänään syötiin päivälliseksi jauhelihaperunalaatikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:

08-09-Herätys
10.00-Ulkoilua n.1 tunti
13.00-Päiväunet
17.00-Päivällinen.
21-21.30-Yöunille

Anna vaan puuroa jos maistuu. :) Meidän tyttö ei aamuisin huoli puuroa. Ja siis 1v voi syödä tavallista kotiruokaa.Ei kovin suolaista tietenkään.Mutta ihan perusruuat,kinkkukiusaus,makaroonilaatikko,jauhelihakastike jne käyvät hyvin. :)

Ok. :) Meillä jääny ulkoilut vaan kauppareissuihin ja päikkäreihin mut nyt muutettiin mun siskon naapuriin ( melkein ) ja hää on perhepäivähoitaja niin päästään sinne leikkimään pihalle. :)

Ja viitsiskö joku listata joitain perus kotiruokia,mitä voi myös tuolle neidille antaa. :) Mie kun olen aika paljon tehnyt noita kaupan puolivalmiita ruokia kun tyttö ei oo syöny ku vauvan ruokaa ja nyt olis pakko alkaa tekeen sitä oikeaa kotiruokaa..

No noiden lisäksi mitä jo laitoin niin esim:

-Itse tehdyt lihapullat ja perunamuusi.
-Jauhelihakeitto (itse en laita lihaliemikuutiota,koska siinä on niin paljon suolaa)
-Makkarakeitto
-Kanakeitto
-Kalakeitto
-Risotto. Maustamattomia kanasuikaleita,voi itse maustaa ja jättää suolan pois.
-Broilerivuoka

Siinä jotain. :)

No noiden lisäksi mitä jo laitoin niin esim:

-Itse tehdyt lihapullat ja perunamuusi.
-Jauhelihakeitto (itse en laita lihaliemikuutiota,koska siinä on niin paljon suolaa)
-Makkarakeitto
-Kanakeitto
-Kalakeitto
-Risotto. Maustamattomia kanasuikaleita,voi itse maustaa ja jättää suolan pois.
-Broilerivuoka

Siinä jotain. :)

kiitän :) pitää laittaa ylös. oon tosi laiska kokkaileen mut nyt se on pakko alkaa innostumaan siitäkin puuhasta. :)

Itse en kyllä vielä anna makkaraa, nakkeja ja leikkeleita esim. kinkkua 1v, liian suolaisia, sisältää nitriittiä ja lisäaineitakin. Eli makkararuoat kannattaa jättää myöhempään. Muuten ihan normaalia kotiruokaa. Puuro kannattaa antaa aamuin illoin, meillä esikoinne oli varsinainen puurohirmu reilut pari vuotta. Puurosta saa kuitua, noin pieni ei vielä useinkaan jaksa syödä riittävästi leipää. Tosin meidän kuopus kyllä söisi kuinka paljon vain.

Tuota mysliäkin jäin miettimään, eikö niissä juuri murojen lailla ole usein paljon suolaa, joten ei taida ihan vielä olla parasta välipalaa noin pienelle. Mutta kukin tyylillään.

Ja ihan hyvin 1v voi syödä vielä soseitakin välillä ja ainakin niitä valmis lastenruokia ja hedelmäsoseita.

Itse olen käyttänyt keittoihin ja kastikkeisiin liemikuutioita,sillä niitä on kaupassa vähäsuolaisiakin!
Ja leikkeleitä annan myös maltilla..meidän neidillä kun maitoallergia,niin ei leivän päälle voi juustoa laittaa ja kurkut sekä tomaatit sun muut ei neidille maistu,niin leikkeleen avulla saan tuon nirppiksen edes hiukan leipää syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Itse olen käyttänyt keittoihin ja kastikkeisiin liemikuutioita,sillä niitä on kaupassa vähäsuolaisiakin!
Ja leikkeleitä annan myös maltilla..meidän neidillä kun maitoallergia,niin ei leivän päälle voi juustoa laittaa ja kurkut sekä tomaatit sun muut ei neidille maistu,niin leikkeleen avulla saan tuon nirppiksen edes hiukan leipää syömään.

Meillä syö ihan pelkkää leipää ja hyvin maistuu =)

Herää 6.30-7.30
Aamupuuro heräämisen jälkeen (jos aamulla on syöty aamupuuroa tosi aikaseen, niin annan yhdeksän aikoihin lsäksi leipää tms, ennen kun lähdetään ulos.
n.klo. 9.30-11 ulkoilua
11.00 ruoka (yleensä syö samaa kotiruokaa kuin me muutkin, joskus annan purkkiruokaa)
12.00 menee päiväunille, nukkuu 30min-1h15min
14.00 väipala, syö esim. viiliä tai jugurttia, + banaanin tai mandariinin
ulkoilua tunti välipalan TAI iltaruoan jälkeen
16.30 Ruoka, samaan tyyliin kuin päiväruoka
18.45 iltapuuro
19.15 sänkyyn, ja yleensä viimeistään klo. 19.30 on unten mailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:

Meillä syö paksun margariinikerroksen kanssa :p

Itse en kyllä vielä anna makkaraa, nakkeja ja leikkeleita esim. kinkkua 1v, liian suolaisia, sisältää nitriittiä ja lisäaineitakin. Eli makkararuoat kannattaa jättää myöhempään. Muuten ihan normaalia kotiruokaa. Puuro kannattaa antaa aamuin illoin, meillä esikoinne oli varsinainen puurohirmu reilut pari vuotta. Puurosta saa kuitua, noin pieni ei vielä useinkaan jaksa syödä riittävästi leipää. Tosin meidän kuopus kyllä söisi kuinka paljon vain.

Tuota mysliäkin jäin miettimään, eikö niissä juuri murojen lailla ole usein paljon suolaa, joten ei taida ihan vielä olla parasta välipalaa noin pienelle. Mutta kukin tyylillään.

Ja ihan hyvin 1v voi syödä vielä soseitakin välillä ja ainakin niitä valmis lastenruokia ja hedelmäsoseita.

Just tästä olin tulossa kirjoittamaan. :D Juu makkarakeittoa ei tyttö ole meillä syönyt.Eikä syö myöskään leikkeleitä.
Kinkkukiusausta on syönyt,mutta en usko 2 kinkkusuikaletta tytön lautasella paljon pahaa tekee. :)
Meillä on mysliä jossa ei todellakaan ole paljon suolaa.Eikä myöskään sokeria.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Meillä syö paksun margariinikerrokssen kanssa :p

Meilläkin margariinia leivän päällä. :p

Just tästä olin tulossa kirjoittamaan. :D Juu makkarakeittoa ei tyttö ole meillä syönyt.Eikä syö myöskään leikkeleitä.
Kinkkukiusausta on syönyt,mutta en usko 2 kinkkusuikaletta tytön lautasella paljon pahaa tekee. :)

Meillä jos on makkarakeittoa ruokana, niin laitan Albertin lautaselle vaan perunaa ja kasviksia, ja 1-2 pientä makkaran palasta. Ei sitä makkarakeittoa tms. makkararuokaa syödä joka päivä, ei edes joka viikko. En usko, että parista makkaranapalasesta pari kertaa kuukaudessa on mitään haittaa 1-veelle. Eri juttu jos joka päivä söis.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Meillä jos on makkarakeittoa ruokana, niin laitan Albertin lautaselle vaan perunaa ja kasviksia, ja 1-2 pientä makkaran palasta. Ei sitä makkarakeittoa tms. makkararuokaa syödä joka päivä, ei edes joka viikko. En usko, että parista makkaranapalasesta pari kertaa kuukaudessa on mitään haittaa 1-veelle. Eri juttu jos joka päivä söis.

Mä oon yleensä sillon ottanut tytölle erikseen perunoita ja kasviksia.Mutta totta puhut,tuskin muutamasta makkarasta haittaa on. :)

meidän typyn 1v3kk rytmi menee suunilleen noin:
klo 9-10 herätys
klo 10 aamupuuro ja maito
klo 12 ulos
klo 14 lämmin ruoka ja maitoa
klo 15.30 maitoa
klo 15.40 tai 16.00 nukkumaan
klo 17.30 herää ja toinen lämmin ruoka ja maito
klo 19 ulos
klo 20.30 iltapuuro ja maito
klo 21 nukkumaan

joka välissä leikitään ja jotain pientä välipala syödään
:D

8-9 Herätys.
8.30-9.30 Aamupuuro tai hedelmä/marjasose
11.30 Lämmin ruoka.
12-> päikkärit. Kesto vaihtelee 1-2½h.
14-15 Mennään yleensä pihalle. Oon laiska ulkona kävijä, ei nappaa kiertää noita samoja rinkejä päivästä toiseen. Käydään kuitenkin vähintään kolme kertaa viikossa jossain pyörimässä tunnin pari.
Jossain välissä annetaan välipala, yleensä jogurttia. Kuitenkin viimeistään klo 16.
17-18 Lämmin ruoka.
19 Puuro.
19.30-20.30 Nukkumaan.

Kotiruoista oon antanut kanasoosia muusilla ja riisilläkin. Makaroonilootaa, kalakeittoa, italianpataa, lihaperunasoselaatikkoa, jauhelihakeittoa, uunikalaa, porkkanalaatikkoa.. Leipää saa paksun rasvakerroksen kanssa.

herää klo 8-8.30
(noustaan klo 9-9.30)
aamupuuro klo 9-10
maito 150 ml klo 11-12
päiväunille klo 12-12.30
herää klo 14-15
ruoka, itse tehtyä kasvis-lihasosetta klo 14-15
klo 15-15.30 maito 100-150ml
ruoka klo 17.30-18
maito 100-150ml klo 18.30
iltapuuro klo 20.30
suihku tai kylpy
unimaito 150 ml klo 21
nukahtaa klo 21.30

Meillä nuo maidot juodaan pullosta lattialla maaten, ja ruuan kanssa sotkee vain vesitippamukilla. En tiedä miten pullottelusta pääsisi eroon ja juomaan noin suuret määrät jostain mukista :/ Paljonko teidän lapsoset juo päivän mittaan ja mistä?

Poika 1v1kk

Herää 8.30-9.00
Heti aamumaito 200ml
Aamupuuro viim. 10.00
Lounas 12.30
Päikkärit 13.00 (vaihtelee 1-2,5h)
Välipala 15.30-16
Päivällinen 17.30-18
Iltapuuro 20.00
Iltamaito 200ml ennen nukkumaan menoa
Nukkumaan 21.00

Puuro uppoaa hyvin. Välipalana yleensä viiliä/jogurttia soseella+vaihdellen leipää, juustoa, hedelmiä yms. Joskus annan ison pullon maitoa, jos mua laiskottaa. Ruokana menee joko 200-250g purkkiruokaa tai sitten itsetehtyä pöperöa, jos oon jaksanut laittaa... :whistle: Kaikkiruokainen on. Maidot annan edelleen pullosta, kun tuntuu maistuvan niin hyvin.

Yhteistyössä