Teidän OMIA kokemuksianne tic-oireista

Onko kyse tic-oireesta, jos tunne on selkeästi "fyysinen"?

Nielussa "tuntuva" "pakko" päästää pieni rykäisy, hymähdys tmv. toistuvasti?

Entä jos on silmienräpyttelyä, onko silloin aistimus, että silmissä on roskis tms?


... Ja siis piti olla roskia eikä sentään roskis...
 
Viimeksi muokattu:
Professional Griefer
Mulla on ollu pari vuotta jo lähes päivittäin sellasia niskan ja ylävartalon "pakko-oireita". Nytkähdyksiä lähinnä. Usein näiden yhteydessä tulee henkäistyä vahingossa sellanen "hmahh..." Joskus voi olla parikin viikkoa väliä, että näitä ei tule, niin ei ilmeisesti lasketa tic-oireiksi.. Hallitsemattomia ne kuitenki on.

Mun veljellä oli tota "köhimistä" ja silmienräpyttelyä, paljastui myöhemmin astmaksi..
 
Mulla on ollu pari vuotta jo lähes päivittäin sellasia niskan ja ylävartalon "pakko-oireita". Nytkähdyksiä lähinnä. Usein näiden yhteydessä tulee henkäistyä vahingossa sellanen "hmahh..." Joskus voi olla parikin viikkoa väliä, että näitä ei tule, niin ei ilmeisesti lasketa tic-oireiksi.. Hallitsemattomia ne kuitenki on.

Mun veljellä oli tota "köhimistä" ja silmienräpyttelyä, paljastui myöhemmin astmaksi..
Eikö tic-oireet voi olla kokonaan poissa välillä ja pahentua esim. stressitilanteessa?
 
Professional Griefer
Eikö tic-oireet voi olla kokonaan poissa välillä ja pahentua esim. stressitilanteessa?
Pakko myöntää, etten ole intensiivisesti perehtynyt näihin. Välillä lehdistä kun lukee ihmisten omia kokemuksia, tulee mietittyä että kuulostaapa tutulta.. ja työterveyslääkäriltä oon kysynyt mutta sellasta joopajaapaentiiäää -se on ollut.

Ehkä pitää hakea suoraan jonnekin neurologille, että pääsee kunnon tutkimuksiin?
 
Pakko myöntää, etten ole intensiivisesti perehtynyt näihin. Välillä lehdistä kun lukee ihmisten omia kokemuksia, tulee mietittyä että kuulostaapa tutulta.. ja työterveyslääkäriltä oon kysynyt mutta sellasta joopajaapaentiiäää -se on ollut.

Ehkä pitää hakea suoraan jonnekin neurologille, että pääsee kunnon tutkimuksiin?
En lähtisi pelkän ääntelyn vuoksi viemään lastani neurologille. Kiinnostuneempi olen siitä, voiko taustalla olla jokin syy viedä lapsi korva-, nenä- ja kurkkutautien lääkärille. (Siellä minua juoksutettiin lapsena...)
 
Mulla todettiin kymmenvuotiaana ticcaaminen, jäykkä niska jota oli pakko niksauttaa sun muita erilaisia liikkeitä, raajojen liikuttelua, naksuttelua, hyminää. Jatkui muutaman vuoden, ei lääkitty ja loppui lopulta itsekseen. Nyttemmin melkein kymmenen vuoden tauon jälkeen liikkeet on palanneet. Uskon että stressi laukasee tämän, edellisellä kerralla olin rankasti koulukiusattu ja nyt on pikkanen talousahdinko päällä. Kohta varmaan taas lääkäriin..... :D
 
Kaikenlaista huutelua ainakinPASKA minullaPILLU. Ei vaanKUSIMULKKU voi VITTUPILLUsille mitään ettäPIHTARIHUORA suusta pääseeKIVESPERSE huutoja.
Selväksi tuli.

Onneksi lapseni on pieni eikä hänen sanavarastoonsa kuulu esim. tuollaisia sanoja lainkaan.

Oletko hakenut apua vaivaasi? Ehkä kannattaisi, sillä tuon luulisi jo pahasti haittaavan sosiaalista elämääsi.
 

Yhteistyössä