Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
ja ei ole sairaanhoitajien virka että päättäjät ovat päästäneet tilanteen tällaiseksi. Olemme teollistuneiden maiden jälkijunassa hoitajien palkkauksessa. Suomella on varaa, mutta sitä ei tajuta kohdistaa hyvin. Maamme hukkuu pian vanhuksiin, joille ei pian ole hoitajia, siinä sitten ovat oman onnensa nojassa, sitähän te monet haluatte, jotka ette ole kokeilleet tätä työtä.
(ps: oletkos itse tyhjentänyt ripulista alusastiaa kesken lounastauon ??)
Mä ymmärrän paremmin kuin hyvin näkemyksesi, mutta nyt käytävissä palkankorotuksissa
EI KESKUSTELLA SUOMEN KANSSA vaan kuntien kanssa. Valtion rahat on ihan eri asia kuin kuntien rahat. Olisi hyvä, jos myös nuoret hoitajat ottaisivat vähän selvää asioista ja ymmärtäisivät, mistä oikeasti kiikastaa. Ja se kiikastaa, ystävä hyvä, siitä, että vaikka Helsinki voisikin noihin hoitajien korotuksiin suostua, niin Savukoskelle korotukset ovat täydellisen mahdottomia. Joten joku kompromissi on pakko löytää. Mä olen ihan varma, että jokainen kunta maksaisi hoitajille vaikka mitä, jos kunnalla vaan olisi sellainen rahasampo hallussaan, jossa pohjaa ei olisi. Mutta ikävä kyllä Tehyllä on vastassaan liuta kuntia, joista toisilla on rahaa ja toiset pyyhkivät jo nyt persustaan sammalella.