tehtiin törkeä pila naapurille, kaduttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitänee selvitellä tämä selväksi huomenna kirjein tai ihan ovella, riippuen kumpaa mieltä ystävä on. Itse ehkä olisin ihan ovelle menon kannalla. Mikä lie tilanne vaan siellä nyt..

Itse olen huonossa suhteessa ja huomaan esittäväni mieheni puolijumalana ventovieraille. Ihan vain siksi, ettei viitsi sanoa suoraan, että paska on. Tuollainen kirje saattaisi siis minullekin olla pakokeino huonosta suhteesta pois, ikään kuin syy lähteä. Joten sinänsä olisi yksi hailee, onko kirje aito vai ei. Oikeasti hyvässä suhteessa tuollaiselle vain naurettaisiin eikä siitä tulisi mitään sen kummempaa. Ei ainakaan eroa.

Muistan kun oltiin 13v ja puhelinluettelosta valittiin mies joka asui vaimonsa kanssa ja sitten lähetettiin kirje muka kiitoksensa yhteisestä yöstä. Anteeksi Kuopioon ja vuosi oli 92 tai 93

Niin... Voihan naapuri olla sitä ihmistyyppiä, että pitää kulissit pystyssä tolla kehumisella. Oikeasti menee huonosti (rahahuolia, pettämistä, luottamuspulaa, väkivaltaa, alkoholismia tai jotain muuta) ja kun sitä ei voi muille myöntää, pidetään ulospäin näkyvä kuva hyvänä ja kauniina. Ja jotta kukaan ei epäile mitään, saattaa kiiltokuvan maalaaminen mennä myös vähän yli. Ja tämän kyllä jo toisetkin huomaa ja ihmettelee, miksi naapuri kertoo "liian paljon" hyviä asioita.

Mutta kukaan ei eroa nimettömän kirjeen vuoksi! Täytyy olla muuta taustalla.

On kyllä typerää sekaantua nimettömällä kirjeellä toisten elämään vaikka jutut kuinka ärsyttäisivät- jos jutut ärsyttää niin kai sitä osaa jollakin sopivalla ironisella/sarkastisella kommentilla saada jutut vähenemään.

Itsellä todella ikävä kokemus naapurin aloittamasta perättömästä vihjailusta- naapurin rouva, siis suututtuaan minuun kun olin taloyhtiömme hallituksen jäsenelle maininnut kerran heidän parkkipaikan väärinkäytöstään (tosiaan pitkän aikaa pitäneet vierasparkkia omanaan luvatta ja siitä maksamatta niin että kenenkään vieraat eivät pääse parkkiin), alkoi FB.ssä vihjailla minulle että miehelläni on toinen nainen joka käy meillä kun olen lasten kanssa poissa. Koko keskustelu oli täysin absurdi. Onneksi minulla ei ole pienintäkään epäilystä mieheni suhteen, tiedän kuka nainen ja minkä vuoksi meillä on keskellä kirkasta päivää ja avoimesti käynyt minun ollessani poissa (joka oli se pääasiallinen 'todiste' johon naapuri perusti vihjailunsa) eikä muutenkaan ole ollut syytä epäillä miehen sanoja/tekemisiä. Mutta on törkeää ruveta sekaantumaan toisten asioihin jos ei niistä mitään tiedä, sellaisella olisi jonkinlaisissa toisissa olosuhteissa voinut olla vakavatkin seuraukset. Mieheni ymmärrettävästi raivostui naapurin rouvalle kenties vielä enemmän kuin minä ja seuraus on se ettemme enää halua olla missään tekemisissä ko. perheen kanssa, Mies olisi itse asiassa halunnut ottaa yhteyttä lakimiehjeen ja vähän pelotella rouvaa herjaussyytteen mahdollisuudella. Ikävä kyllä seinänaapureina on toistaiseksi rivarissa elettävä ja lapsemme leikkivät keskenään ja ovat samassa pk:ssa . Hyvä puoli tästä inhottavasta episodista oli se, että se entisestään lujitti suhdettamme ja sitä että meidän perheemme pitää yhtä.

Oltiin miehen kanssa oltu yhdessä 2 vuotta, kun mulle soitettiin tuntemattomasta numerosta ja nainen toisessa päässä alkoi sättiä ja huutaa, että olen vienyt hänen miehensä. Luulen että soitti väärään numeroon, mutta selvästi tosissaan oli. Miehen kanssa naurettiin makeasti... :) En tosiaan ollu vieny kenenkään miestä.

Ajan nyt takaa sitä, että jos parisuhde on kunnossa, niin ei eroa kyllä tule nimettömän kirjeen vuoksi.

Ja mä en menis tunnustamaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27494809:
Osaako naiset miettiäkin? Epäilen suuresti miettimiskyvyn olemassaoloa

ehkä sinun käsityskykysi ei riitä ymmärtämään miettimiskyvyn ja niiden lukemattominen ajatuspolkujen ja johdannaisten määrää...

Kylläpäs teitte uskomattoman hölmön tempun. Miten te aikuiset ihmiset käyttäydyittekin noin törkeästi? No nyt mene jo ja tunnusta, mitä teitte. Ihan sama, mistä syystä ovat erilleen muuttamassa, jos ovat, mutta ei tarvitse tahallaan yrittää luoda ongelmia toisille ihmisille. Olisitte mieluummin vaikka sanoneet sille naiselle, että sun jutut on ärsyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja älä tunnusta;27495291:
Oltiin miehen kanssa oltu yhdessä 2 vuotta, kun mulle soitettiin tuntemattomasta numerosta ja nainen toisessa päässä alkoi sättiä ja huutaa, että olen vienyt hänen miehensä. Luulen että soitti väärään numeroon, mutta selvästi tosissaan oli. Miehen kanssa naurettiin makeasti... :) En tosiaan ollu vieny kenenkään miestä.

Ajan nyt takaa sitä, että jos parisuhde on kunnossa, niin ei eroa kyllä tule nimettömän kirjeen vuoksi.

Ja mä en menis tunnustamaan mitään.

Nimettömänä sitten tunnustus, ettei tuu nenä kipeeks, kun käy naapurissa face to face tunnustamassa?:kieh:

Yhteistyössä