Tehdäänö pieni käytännön vinkkipino meille höpsöille äideille?

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Kun raskaana ollessa menet neuvolaan, kannattaa opetella oma ja miehesi syntymävuosi ulkoa, ettei tarvii alkaa siellä miettimään milloin sitä ite onkaan syntynyt. :snotty:
Oma ikä on hyvä muistaa myös tilanteessa, jossa tutustuu uuteen ihmiseen. On jännä huomata viikkoja myöhemmin valehdelleensa ikänsä - vuosikaupalla ylöspäin. :D
 
Jos imettää vielä töihinpaluun jälkeen ja on lypsänyt maitoa tauolla, ei kannata jättää sitä maitoa kovin tavallisen näköisessä pullossa taukotilan jääkaappiin, ellei sitten välttämättä tahdo olla kahvikerhon maitotuottaja :ashamed:
 
Jos puhut tärkeää puhelua ja lapsesi häiritsevät sinua kokoajan kannattaa muistaa, ettei huutaisi sinne puhelimeen kuitenkaan täysillä- että ole nyt jo hiljaa.
Niin lujaa, että veroviraston täti kysyy tuskin kuuluvalla äänellä- että ai minä vai :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Jos lupaat soittaa lapselle, ennen kuin tämän pitää lähteä kouluun, kannattaa muistaa se ennen kuin koulun alkuun on kymmenen minuuttia ja puhelun sisältö seuraava:"nyt äkkiä vaatteet päälle ja saat lähteä juosten".
Höh, lusikallinen jogurttia päätyi näytölle :eek: :D
Kiva, että onnistuin piristämään. Tää oli tosiaan tän aamun opetus mulle.
:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Kiva, että onnistuin piristämään. Tää oli tosiaan tän aamun opetus mulle.
:ashamed:
Minulle on käynyt samoin muuten, mutta unohdin kokonaan soittaa, onneksi lapsi älysi itse lähteä kouluun. Soitin sitten tunnin pari myöhässä vähän varovaisena, että toivottavasti kukaan ei vastaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Joka onkin vasta seuraavana päivänä..
Ja vielä nolompaa: joka oli jo eilen :ashamed:
sitä en vaan sanonut tuossa ääneen. Ja jos vielä kaksi kertaa lyhyessä ajassa sotkee ajat. No hammaslääkärin lasku kahdesta menetetystä ajasta sai hetkellisesti skarppaamaan.
Tästä muuten tuli mieleen, että mä olen täysin vakuuttunut, että tällä viikolla on ollut kaksi tiistaita. Ei kai siitä joudu korvausvastuuseen mihinkään suuntaan, jos viikonpäivät kapinoivat normaalijärjestystä vastaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Joka onkin vasta seuraavana päivänä..
Ja vielä nolompaa: joka oli jo eilen :ashamed:
sitä en vaan sanonut tuossa ääneen. Ja jos vielä kaksi kertaa lyhyessä ajassa sotkee ajat. No hammaslääkärin lasku kahdesta menetetystä ajasta sai hetkellisesti skarppaamaan.
Tästä muuten tuli mieleen, että mä olen täysin vakuuttunut, että tällä viikolla on ollut kaksi tiistaita. Ei kai siitä joudu korvausvastuuseen mihinkään suuntaan, jos viikonpäivät kapinoivat normaalijärjestystä vastaan?
ei.Minusta tuntuu että tälläviikolla on Perjantai siirretty jotenkin epätavallisen kauaksi.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Kiva, että onnistuin piristämään. Tää oli tosiaan tän aamun opetus mulle.
:ashamed:
Minulle on käynyt samoin muuten, mutta unohdin kokonaan soittaa, onneksi lapsi älysi itse lähteä kouluun. Soitin sitten tunnin pari myöhässä vähän varovaisena, että toivottavasti kukaan ei vastaa :ashamed:
Voi helpotuksen huokaus. Kiitos. :hug: Mä vielä juuri olin tilittänyt lapsen opettajalle reissuvihkoon, että yritetään olla tarkempia lukujärjestyksen lukemisessa, kun olen nyt kaksi kertaa onnistunut lähettämään lapsen kouluun väärään aikaan (ekan kerran pari tuntia liian aikaisin ja toisella kerralla tunnin myöhässä ). Mietin jo, pitäiskö delegoida kouluunlähettämiset miehelle, kun sillä sentään liikkuu ajatus aamuisin.
 
Esimiehen ja aviomiehen puhelinnumeroita ei kannata tallentaa kännykkään peräkkäisillä nimillä, vaikka esimiehen onkin hyvä saada joskus suoraa palautetta toiminnastaan.

Leivontavinkki!! Juustokakkua ei kannata tehdä valkosipuli-creme bonjourista, vaikka onkin kiva kokeilla välillä jotain ihan uudenlaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mietin jo, pitäiskö delegoida kouluunlähettämiset miehelle, kun sillä sentään liikkuu ajatus aamuisin.
Minä olen puolipakottanut lapsen kantamaan sukset kouluun, kun olin ihan varma, että hänellä on sinä päivänä hiihtoa, toinen koitti kyllä sanoa, että äiti, meillä ei ole liikuntaa tänään, mutta äitipä oli toista mieltä. Kun katsoin lukujärjestystä tarkemmin, menin sitten hakemaan lapsen koulusta ja ne sukset :ashamed: Eikä heillä ollut hiihtoa minään päivänä, minä olin kuvitellut koko jutun, oli sentään talvi ja lunta, joten jotain pientä lievennystä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä olen puolipakottanut lapsen kantamaan sukset kouluun, kun olin ihan varma, että hänellä on sinä päivänä hiihtoa, toinen koitti kyllä sanoa, että äiti, meillä ei ole liikuntaa tänään, mutta äitipä oli toista mieltä. Kun katsoin lukujärjestystä tarkemmin, menin sitten hakemaan lapsen koulusta ja ne sukset :ashamed: Eikä heillä ollut hiihtoa minään päivänä, minä olin kuvitellut koko jutun, oli sentään talvi ja lunta, joten jotain pientä lievennystä :saint:
Joo, oikeasta väline+vuodenaika -yhdistelmästä saa kyllä ainakin puoli pistettä oikein. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
ai niin yksi vielä!!

kun kerrankin maksat kassalla käteisellä niin sillon ei tarvitse ottaa kynää allekirjottaakseen kuitin ;)
tämä mullekkin käynyt useamman kerran.

-valkoisten pyykkien sekaan ei kannata laittaa punaista paitaa :whistle:
-pyykki koneeseen ei myös kannata laittaa lapsen hametta joka on täynnä kimalle paljetteja..on meinaan kivan kiiltävää joka paikassa sen jälkeen

-tee veden keittämiseen hellalla ei mene 2-3tuntia :whistle:
-kylälle lähtiessä kannattaa katsoa auton katolle(aika usein siellä rahapussi), samoin tankkauksen jälkeen katsaus katolle.

.kaupasta tullessa kannattaa katsoa mihin autoon istuu ja miks auto on täynnä vierasta porukkaa :whistle: :whistle: oma voi olla siinä vieressä...

-plussakortilla ei saa automaatista rahaa vaikka kuinka painelisit tunnuslukusi oikein

-aamukahvin sekaan ei välttämättä kannata laittaa suolaa purkista..ainakaan paljoo :LOL: :LOL:
 
öhömm
Kannattaa jo illalla kerätä taaperon soivia/ääntä pitäviä leluja lattialta, ainakin makuuhuone-lapsenhuone kulkuväylältä, lapsi saattaa herätä uudestaan kun kävelet lelujen päältä sen jälkeen kun olet juuri saanut lapsen nukahtamaan...
 
aamupalaa tehdessään, juustoa ei tarvii voidella, sen voi sitten leivän voitelun jälkeen siivuttaa siihen leivän päälle!

maitoa ei kannata kaataa suoraan sinne kahvipannuun, kaikki kun ei maitokahvista tykkää, jos kaatais sen kahvin sinne kuppiin, ja sitte vasta sen maidon sinne perään..

jos puhelin soi keskellä yötä, ei se sointi lopu vaikka kuinka renklaat valoja, siihen pitää vastata..


 
mies ei tykkää jos hälle kaataa vain vajaat puoli lasia mehua. kuten myöskään kahvia muille tarjoillessa, ei aikuiset tarvii niitä lasten muovimukeja, ihan kupit käy.

kaupassa kärryjä ottaessa, varmista että sylissäsi on oikea lapsi jota yrität kärryihin sovittaa, isompi ei välttämättä mahdu ja pienempi ei jaksa kävellä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Kannattaisi käyttää kalenteria tai kännykkää muistuttamasta menoista ja vielä ennen lähtöään varmistaa, että on todella se päivä, joka pitäisikin olla.
Ettei rahaa katrastaan kiirellä lääkäriin/ neuvolaan istumaan odotushuoneeseen pitkäksi toviksi ja närkästymään ja lopulta valittamaan, kun meidän vuoro ei lainkaan tule.
Joka onkin vasta seuraavana päivänä..
Mulla on jostain kumman syystä aika monesti tapana tarkistaa päivämäärä tuolta teksti-tv:stä.. mistäköhän tuo johtuis.. :snotty: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Kannattaisi käyttää kalenteria tai kännykkää muistuttamasta menoista ja vielä ennen lähtöään varmistaa, että on todella se päivä, joka pitäisikin olla.
Ettei rahaa katrastaan kiirellä lääkäriin/ neuvolaan istumaan odotushuoneeseen pitkäksi toviksi ja närkästymään ja lopulta valittamaan, kun meidän vuoro ei lainkaan tule.
Joka onkin vasta seuraavana päivänä
..
Mulla on jostain kumman syystä aika monesti tapana tarkistaa päivämäärä tuolta teksti-tv:stä.. mistäköhän tuo johtuis.. :snotty: :LOL:
Tai mennä parturiin joka oli jo edellisenä päivänä :ashamed: Vähän nolona pyytelin parturilta anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Kiva, että onnistuin piristämään. Tää oli tosiaan tän aamun opetus mulle.
:ashamed:
Minulle on käynyt samoin muuten, mutta unohdin kokonaan soittaa, onneksi lapsi älysi itse lähteä kouluun. Soitin sitten tunnin pari myöhässä vähän varovaisena, että toivottavasti kukaan ei vastaa :ashamed:
ja mulle tällä viikolla..lapselle sanoin..et lähdet sitten kouluun kun ÄITI soittaa sulle..no tyttö meni 10yli 10 ja 25 yli 10 huomasin asian..siinä sit äkkiä töistä kotiin ja viemään tyttöä autolla kouluun ja nolona menin opettajalle sanoon.et äiten vika et tyttö myöhästy..

ja jos on sopinut vanhempain ajan niin se kannattais myös muistaa kun itse sitä aikaa pyysikin :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä