K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meillä tästä syötäisiin kerran ehkä osa perheestä toisen kerran.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hernekeitto
Kuivatut herneet 1e
Jauheliha 2e
Syö 2-3 päivää
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Mies:Tartalette Romanov
Punajuuriliemi
Härkää, Madeirakastiketta, Korvasieniä ja Vihannessuikaleita
Päärynää ja Uunijäätelöä
Kahvi ja Petit Fours
75 ?
Onpas vanhanaikainen ruokalista, missä raflassa tällaiset tunnelmointiviikot?
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/reseptit/
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jauhelihaa kannattaa myös jatkaa valkoisilla pavuilla.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei näistä kyllä iso perhe kovin montaa kertaa syö. Me pärjättäs näillä ruuilla korkeintaan 2 päivää ja meitä on 2 aikuista ja 5 lasta.Alkuperäinen kirjoittaja säästeliäästi syövä:mä aloitan
Kaalipata
kaali 1e
jauheliha 2e
keittojuures 2pss 1e
riisi (0,50 per kerta)
tästä syö isompikin perhe monta kertaa, loppu pakkaseen
Makkarasoppa jätti kattilallinen
makkara 2pkt 2e
keittojuures 2pss 1e
perunat 1e
Kanasotku
riisiä (o,50 kerta)
kanaa 2e
ruokakerma 0,50
porkkanaa (0,50 kerta)
tietysti jos paljon käyttää kasviksia, ei kannata ostaa pakastealtaasta niin saa vieläkin edullisemmin
nämä maksaa 12 euroa ja varmasti syö yli viikon (osan voi laittaa pakkaseen vaikka seuraavaksi viikoksi ja tehdä jotain muuta samalle viikolle, ellei samaa halua syödä enemmän kuin yhden päivän)
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei näistä kyllä iso perhe kovin montaa kertaa syö. Me pärjättäs näillä ruuilla korkeintaan 2 päivää ja meitä on 2 aikuista ja 5 lasta.Alkuperäinen kirjoittaja säästeliäästi syövä:mä aloitan
Kaalipata
kaali 1e
jauheliha 2e
keittojuures 2pss 1e
riisi (0,50 per kerta)
makkara 2pkt 2e
keittojuures 2pss 1e
perunat 1e
Kanasotku
riisiä (o,50 kerta)
kanaa 2e
ruokakerma 0,50
porkkanaa (0,50 kerta)
tietysti jos paljon käyttää kasviksia, ei kannata ostaa pakastealtaasta niin saa vieläkin edullisemmin
nämä maksaa 12 euroa ja varmasti syö yli viikon (osan voi laittaa pakkaseen vaikka seuraavaksi viikoksi ja tehdä jotain muuta samalle viikolle, ellei samaa halua syödä enemmän kuin yhden päivän)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei näistä kyllä iso perhe kovin montaa kertaa syö. Me pärjättäs näillä ruuilla korkeintaan 2 päivää ja meitä on 2 aikuista ja 5 lasta.Alkuperäinen kirjoittaja säästeliäästi syövä:mä aloitan
Kaalipata
kaali 1e
jauheliha 2e
keittojuures 2pss 1e
riisi (0,50 per kerta)
makkara 2pkt 2e
keittojuures 2pss 1e
perunat 1e
Kanasotku
riisiä (o,50 kerta)
kanaa 2e
ruokakerma 0,50
porkkanaa (0,50 kerta)
no teillä ei olekkaan mikään tavanomaisen kokoinen perhe. Meillä 1 aikuinen ja 2 lasta ja syödään kyllä monta kertaa, iso kattila tulee täyteen noista
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Alkuperäinen kirjoittaja :) :kesäkurpitsa on nyt tosi halpaa, sitä kannattaa hyödyntää. oli ainakin täällä Lidlissä 69 senttiä /kg
Mitä siitä kesäkurpitsasta kannattais sitten tehdä? Jäänyt melko tuntemattomaksi mulle toi, joskus tehnyt täytettyjen paprikoiden tapaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Käytä tähteet! Esim. harva nykyään edes muistaa pullavanukasta, vaikka se on kuolettavan hyvää! Sukulaisilta saadut reikäisetkin omenat voi hyödyntää jossain paistoksessa tai vaikka soseena. Jäikö keitettyä riisiä yli? Tee siitä riisivelliä tai omenariisipuuroa (lidlin omenasose on oikein hyvää tähän tarkoitukseen, jos omatekoista ei ole), tai laita vaikka pannaritaikinaan. Miltei mitä tahansa ruokaa saa jatkettua. Esim. jos kanankoipia jää yksi, siitä voi tehdä risoton koko perheelle lisäten tietenkin riisiä ja kasviksia jne.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Nyt on kaalipadasta syönyt 3 ihmistä, eikä näytä, että kattilasta olisi juuri mitään edes otettu. On kyllä riittoisaa.
Minun vinkkini on tuo isot satsit, pakkaseen kertyy aika nopsaan valmista ruokaa, meidän pakkasen annoksilla syötäisiin varmasti ainakin kuukausi, eikä tarttis kuin maitoa ja hedelmiä hakea kaupasta, leivätkin teen itse. Ruisruutuja meillä on useasti, tosi nopea ja helppo ohje. Ainekset vaan sekaisin ja pellille (ruisjauhopussissa ohje)
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Nyt on kaalipadasta syönyt 3 ihmistä, eikä näytä, että kattilasta olisi juuri mitään edes otettu. On kyllä riittoisaa.
Minun vinkkini on tuo isot satsit, pakkaseen kertyy aika nopsaan valmista ruokaa, meidän pakkasen annoksilla syötäisiin varmasti ainakin kuukausi, eikä tarttis kuin maitoa ja hedelmiä hakea kaupasta, leivätkin teen itse. Ruisruutuja meillä on useasti, tosi nopea ja helppo ohje. Ainekset vaan sekaisin ja pellille (ruisjauhopussissa ohje)
Onnistuisko nuo myös sämpyläjauhoista? Sitä kun löytyis kaapista... Jos onnistuu, niin olisko mitenkään mahdollista saada ohjetta
:saint: ?