Teettekö vauvanvaatteille aina käyttöönottopesun?

• Viestiketjun aloittaja Teenu
  • Ensimmäinen viesti
pesuun, pesuun
Myrkkyjen lisäksi niissä on tehtaalta tullutta pölyä ja herraties mitä kaikkea likaa ja paskaa kun vaatteet pyörivät pitkin tehtaan ja kaupan lattioita kunnes joku ne nostaa takaisin hyllyyn. Ja mistä sitä ikinä tietää mikä pedofiili niihinkin on käynyt runkkaamassa.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Todellakin pesen, jättääkö joku pesemättä. :$ :$ :$
Minusta on suorastaan pelottavaa, että nykyään joku jättää pesemättä ja altistaa vauvan/lapsen ties mille myrkyille. Kuinka kukaan voi olla noin tietämätön?

Itse pesen kaikki vaatteet, pyyhkeet, lakanat jne paitsi en ulkovaatteita, kun eivät ole ihokosketuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Todellakin pesen, jättääkö joku pesemättä. :$ :$ :$
Minusta on suorastaan pelottavaa, että nykyään joku jättää pesemättä ja altistaa vauvan/lapsen ties mille myrkyille. Kuinka kukaan voi olla noin tietämätön?

Itse pesen kaikki vaatteet, pyyhkeet, lakanat jne paitsi en ulkovaatteita, kun eivät ole ihokosketuksessa.
Täällä tosiaan äiti joka ei näe mitään syytä pestä uusia vaatteita. Koskaan ei niistä vauvoillemme tai isommille lapsille ole mitään tullut, enkä usko että elämän aikana kerkeää mitään vaaroja niistä tulemaan.

nn
tähän mennessä olen pessyt kaikki vauvan vaatteet mitä meillä on ollut ja osa on jäänyt ns. käyttöönottopessyiksi. Omia vaatteita en välttämättä pese, paitsi alusvaatteet kyllä pesen.

Mun mielestä lastenvaatteet ulkovaatteita lukuunottamatta tulee pestä...

nn
tuli tästä pesemättömyydestä mieleen, kun oltiin viime su kirpparilla turun kodin1 parkkihallissa ja ostin sieltä sitten pojalleni velour-haalarin... Parkkihallissa oli tosi hämyisää ja vasta ulkona päivänvalossa huomasin, että se oli ihan mielettömän likainen! Jotenki ihmetyttää miten jotkut kehtaavat laittaa myyntiin likasia vaatteita suoraan käytöstä. Tietenkin pesen kaikki vaatteet ennen kuin se meillä otetaan käyttöön, mutta silti vähän ihmetyttää. Ois kyllä jääny ostamatta jos oisin siellä tuon huomannut.

Minä olen pessyt kaikki meidän tulevan vauvan vaatteet ensiksi ja sitten asetellut kaappiin. Luulin että se on kaikille itsestäänselvyys että uudet vaatteet pestään ennen käyttöä. ulkovaatteet olen kyllä jättänyt pesemättä.

vieras
Pesen joo. Isommille en pese kaikkia, satunnaisesti jotain. Alusvaatteet pesen aina ja kaikenikäisille. Mies joskus ostaa itselleen uusia kalsareita enkä huomaa ja ottaa suoraan käyttöön, mutta jos tiedän että on ostanut niin pesen nekin ennen käyttöä.

Äitini ei ole koskaan pessyt uusia vaatteita, ei edes alusvaatteita eikä myöskään pese mitään kirpparilta ostettua ennen käyttöönottoa. ://

Teenu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pesen joo. Isommille en pese kaikkia, satunnaisesti jotain. Alusvaatteet pesen aina ja kaikenikäisille. Mies joskus ostaa itselleen uusia kalsareita enkä huomaa ja ottaa suoraan käyttöön, mutta jos tiedän että on ostanut niin pesen nekin ennen käyttöä.

Äitini ei ole koskaan pessyt uusia vaatteita, ei edes alusvaatteita eikä myöskään pese mitään kirpparilta ostettua ennen käyttöönottoa. ://
No kirpparilta ostetut saatan pestä, elleivät tuoksu juuri pestyiltä (kuten yleensä), mutta mitään kaupasta tullutta en pese - toki pesisin jos todella haisisivat pahalle, mutta ei meillä vielä mikään vaate ole niin pahalle haissut. Kaupasta ostettuja alusvaatteitakaan en pese - haloo, ne on päivän päällä ja menevät sitten heti pyykkiin!

Melkein kaikki vaatteet pesen ennen käyttöä. Jotkut omat päällysvaatteet jää pesemättä ja esimerkiksi uudet rintaliivit, mutta kyllä mielestäni on ihan hyvä ne pestä..

Vauvavaatteetkin yleensä tekee aika pitkän matkan monen eri käsiparin kautta ennen ostoskoriin päätymistä.

Yhteistyössä