Teettekö päätelmiä ihmisistä auton perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jungle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, mä ajan rajoitusten mukaan. Pitäiskö sun lähteä vähän aikasemmin liikenteeseen, niin ne nopeusrajotusten antamat määreet vauhdille riittäis sullekin? ;)

Sori. Siis ihan oikeastikin. Mä luin jotenkin hyppien noita kommentteja ja sain mielikuvan, että sä et aja nopeusrajoitusten mukaisesti, vaan niiden alle. Ja sitä ajatellen kommentoin. Se on vaan todella hankala ajaa presis nopeusrajoitusten mukaisesti jos ei ole nopeudensäädintä (vai miksi sitä kutsutaan). Helposti livahtaa alinopeuden puolelle ja sekös muita kismittää.

Mutta siis en todellakaan ole täällä vaatimassa että pitäisi ajaa ylinopeutta. Itse ajan, aina jos mahdollista, hivenen yli sallitun. Juurikin sen joustavan liikenteen vuoksi.

[QUOTE="vieras";26060942]Kirjoitit, että he joilla on aikataulut joutuvat ottamaan riskejä ja ohittamaan typerissäkin paikoissa. Se on todellakin sitä liikenteessä nähtävää typeryyttä, jota on aivan turha vierittää kenenkään muun niskoille. Mutta nythän sinulla ei ole kiire. Anteeksi, se oli ilkeästi sanottu.[/QUOTE]

Mä en osaa nähdä asiaa vain oman napani kautta. Mulla ei nyt olekaan kiire, totta puhut :). Mutta tiedän paljon ihmisiä, joilla työssään on aikataulut. Ja niistä täytyy pitää kiinni. Ymmärrän, että jotkut pelkäävät autoa ajaessaan ja siksi ajelevat hissukseen. Mutta ihanko totta on niin, että yksi alinopeutta ajava on syytön siihen, että töpeksii vaikka kahdenkymmenen takana ajavan aikataulut? Eikö ihan oikeasti voisi olla huomaavainen ja väistää hetkeksi sivuun? Kun kerran itsellä ei ole kiire.

[QUOTE="jungle";26059830]Meitä nimittäin pidetään usein rikkaina/varakkaina. Usein kuulen sen "no teillä nyt on varaakin" "helppo sun, kun teillä on rahaa".. Siis wtf.. Meillä on lainoja yli 300t. Olen lähihoitaja ja mies postilla töissä. Nettotulot max 3000e kuussa.
Miehelle on auto aina ollut tärkeä ja harrastaakin autoja. Meillä on 2011 vuoden audi a6, josta miehellä lainaa yli 30t. On vaan jännää miten siis varakkuutemme päätellään autosta, vaikka asummekin esim. 70-l rakennetussa talossa.

Kauppalehdessä vai mikä lie nyt olikaan oli taannoin juttu, että Suomen rikkaat ajavat yleisimmin Skodalla. Toisena taisi tulla Avensis tai Passat. Mulle on AIVAN SAMA millä rikkaat ajaa ja mä en edes ymmärrä miksi jotkut ottaa sen asian niin raskaasti, ettei oma auto ole "parempien ihmisten listalla". Mä itse kyllä ainakin määrittelen ihmisarvon vähän muuta kautta ja on mielestäni lähinnä säälittävää, jos joku esine pitää ostaa siksi, että joku luulee sinusta jotakin.

Meillä ei ole audi minkään muun takia, kuin miehen intohimon ja autoharrastuksen. Tosiaan monilla ylempää keskiluokkaa olevilla ei yleensä edes ole mitään "erikoista" autoa. Taitaa mun työpaikallani totta tosiaan useimmiten lääkärit ajaa juurikin Skodalla.[/QUOTE]

no suomen varallisuushan on vanhempien ikäluokkien käsissä ja heillä myös keskimäärin suurimmat tulot, siis yli 55-vuotiailla.
ja just noilla ne ajelee, esim. appivanhemmat.

Mä en osaa nähdä asiaa vain oman napani kautta. Mulla ei nyt olekaan kiire, totta puhut :). Mutta tiedän paljon ihmisiä, joilla työssään on aikataulut. Ja niistä täytyy pitää kiinni. Ymmärrän, että jotkut pelkäävät autoa ajaessaan ja siksi ajelevat hissukseen. Mutta ihanko totta on niin, että yksi alinopeutta ajava on syytön siihen, että töpeksii vaikka kahdenkymmenen takana ajavan aikataulut? Eikö ihan oikeasti voisi olla huomaavainen ja väistää hetkeksi sivuun? Kun kerran itsellä ei ole kiire.
Ei silti voi vierittää syytä kenenkään muun niskoille, jos itse tekee vaarallisen ohituksen ja siitä tulee ulosajo tai kolari. Liikenteessä mennään sen mukaan, mikä on tilanne milloinkin. Ne kuumakallet ovat sitä, vaikka olisivat yksinään tielle. He heristävät nyrkkiä ihan vain heristämisen ilosta.

Suomi on varmaan ainoa maa maailmassa jossa Audia pidetään jollain ihme kultajalustalla. Esim. Saksassa (mistä kys. merkki on kotoisin) Audi on se perusauto, kansanauto. Bemarin,Wolkkarin ja Mersun ohella.

Itse kyllä syyllistyn arvioimaan ihmisiä autojen perusteella. Mm. seuraavaa:
-BMW:tä ajaa yleensä nuoret liikemiehet tai tuunijätkät. Etenkin nämä jälkimmäiset ajaa aina hanurissa kiinni.
-Mersua ajaa eläköityneet taksikuskit ja yritysten johtajat tai johtajien pikkurouvat. Kännykkä korvalla. Vilkku harvoin toimii. Samaa esiintyy myös edellisen automerkin omistajilla.
-Audia ajaa Virolaiset. Suomalaiset kuskit luulevat itsestään yleensä vähän liikoja. Ajelevat ylinopeutta eivätkä muutenkaan noudata liikennesääntöjä. Provosoivat ja provosoituvat, kuin myös BMW tyypit.
-Kaikki tuuniautot tuo mieleen teiniviiksiset amisjätkät jotka pörisevillä pakoputkillaan kaahailevat ja yrittävät saada tyttöjen huomion ja aiheuttaa kateutta muissa teinipojissa. Joillekin tämä vaihe jää päälle.

Itse harrastan autoja, kuulun autoklubiin. Käyn seuran tapahtumissa ja huollan autoani. Nainen nopean auton puikoissa saa joissain miehissa jotain ihmeellistä aikaiseksi. Heissä herää jokin ihmeellinen kilpailun tarve. Ihan kun mä nyt lähtisin parivuotias takapenkillä johonkin kiihdytys kisaan??!!
Motarilla nauraattaa useasti kun ensin itse ohittaa jonkun tyypin, ihan siis sallituilla nopeuksilla. Hetken päästä sen tyypin on vaan pakko mennä musta ohi ja tulla eteen, taas hidastelemaan. Varmaan vain koska olen nainen :DD
Ja juurikin nämä tapaukset ajelevat jotain noista mainitsemistani merkeistä.

[QUOTE="mie";26061342]Tuohon kommentoisin, että virolaiset ajavat mielestäni enimmäkseen bemaria. Katso vaikka Virossa, jokaisella juuri kortin saanellakin on bemari.... ehkä vanha ja ei niin hieno, mutta bemmu silti ;)[/QUOTE]

Vietän melkein puolet vuodesta Virossa. Ainakin siellä missä minä olen niin ihmiset ajaa Audeilla. Mut tossa alunperin tarkoitinkin niitä Virolaisia jotka ajaa täällä Suomessa ;)

Mulla on n.5 v vanha toyota ja miehellä saksasta tuotu 12 v vanha mersu. Mun auton arvo on tuplaten miehen autoon verrattuna, mutta silti jengi on kateellisia mersusta.. Hassua sinänsä. :D

Kauppalehden palstalla oli joskus hauska juttu keskustelusta, jonka jotkut olivat käyneet bensa-asemalla. Toinen autoilija oli todennut kalliilla autolla ajavalle, että ei ikinä laittaisi niin paljon rahaa autoon. Johon tämä toinen vastasi, ettei hän taas koskaan laittaisi kaikkia rahojaan autoon :)

Sometimes so true!

Suomi on varmaan ainoa maa maailmassa jossa Audia pidetään jollain ihme kultajalustalla. Esim. Saksassa (mistä kys. merkki on kotoisin) Audi on se perusauto, kansanauto. Bemarin,Wolkkarin ja Mersun ohella.

Itse kyllä syyllistyn arvioimaan ihmisiä autojen perusteella. Mm. seuraavaa:
-BMW:tä ajaa yleensä nuoret liikemiehet tai tuunijätkät. Etenkin nämä jälkimmäiset ajaa aina hanurissa kiinni.
-Mersua ajaa eläköityneet taksikuskit ja yritysten johtajat tai johtajien pikkurouvat. Kännykkä korvalla. Vilkku harvoin toimii. Samaa esiintyy myös edellisen automerkin omistajilla.
-Audia ajaa Virolaiset. Suomalaiset kuskit luulevat itsestään yleensä vähän liikoja. Ajelevat ylinopeutta eivätkä muutenkaan noudata liikennesääntöjä. Provosoivat ja provosoituvat, kuin myös BMW tyypit.
-Kaikki tuuniautot tuo mieleen teiniviiksiset amisjätkät jotka pörisevillä pakoputkillaan kaahailevat ja yrittävät saada tyttöjen huomion ja aiheuttaa kateutta muissa teinipojissa. Joillekin tämä vaihe jää päälle.

Itse harrastan autoja, kuulun autoklubiin. Käyn seuran tapahtumissa ja huollan autoani. Nainen nopean auton puikoissa saa joissain miehissa jotain ihmeellistä aikaiseksi. Heissä herää jokin ihmeellinen kilpailun tarve. Ihan kun mä nyt lähtisin parivuotias takapenkillä johonkin kiihdytys kisaan??!!
Motarilla nauraattaa useasti kun ensin itse ohittaa jonkun tyypin, ihan siis sallituilla nopeuksilla. Hetken päästä sen tyypin on vaan pakko mennä musta ohi ja tulla eteen, taas hidastelemaan. Varmaan vain koska olen nainen :DD
Ja juurikin nämä tapaukset ajelevat jotain noista mainitsemistani merkeistä.

Tai sitten tälle sun ohittamiselle ja "hidastelemaan" tulemiselle selitys on se että se toinen kuski käyttää vakionopeudensäädintä, ja sinä et? Arvasinko oikein?

Yhteistyössä