Teettekö päätelmiä ihmisistä auton perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jungle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jungle"

Vieras
Meitä nimittäin pidetään usein rikkaina/varakkaina. Usein kuulen sen "no teillä nyt on varaakin" "helppo sun, kun teillä on rahaa".. Siis wtf.. Meillä on lainoja yli 300t. Olen lähihoitaja ja mies postilla töissä. Nettotulot max 3000e kuussa.
Miehelle on auto aina ollut tärkeä ja harrastaakin autoja. Meillä on 2011 vuoden audi a6, josta miehellä lainaa yli 30t. On vaan jännää miten siis varakkuutemme päätellään autosta, vaikka asummekin esim. 70-l rakennetussa talossa.

Kauppalehdessä vai mikä lie nyt olikaan oli taannoin juttu, että Suomen rikkaat ajavat yleisimmin Skodalla. Toisena taisi tulla Avensis tai Passat. Mulle on AIVAN SAMA millä rikkaat ajaa ja mä en edes ymmärrä miksi jotkut ottaa sen asian niin raskaasti, ettei oma auto ole "parempien ihmisten listalla". Mä itse kyllä ainakin määrittelen ihmisarvon vähän muuta kautta ja on mielestäni lähinnä säälittävää, jos joku esine pitää ostaa siksi, että joku luulee sinusta jotakin.

Meillä ei ole audi minkään muun takia, kuin miehen intohimon ja autoharrastuksen. Tosiaan monilla ylempää keskiluokkaa olevilla ei yleensä edes ole mitään "erikoista" autoa. Taitaa mun työpaikallani totta tosiaan useimmiten lääkärit ajaa juurikin Skodalla.

En useinkaan. Joskus jää mietityttämään nuoret jotka ajelee uudenkarheilla, kalleilla autoilla mutta mitäpä se mulle kuuluu. Priorisointikysymyksiä useinkin.

Sanon vaan että auto on yksi maailman huonoimmista sijoituksista. Paljon mieluummin ostasin metsää kuin ostaisin kalliin auton. Tai itseasiassa olen näin tehnytkin.
Meni asian vierestä, mutta tulipa sanottua. :D

Meillä on hyvät autot turvallisuus syistä. Yksi kolari ja ilman S mersua, olisi käynyt pahasti. Autolainaa meillä on n. 8te. Monessa autossa putoaa arvo rajusti parissa vuodessa, eli kun osaa nämä välttää ja säästää kunnon summan käteistä niin hyvät kaupat on varmat (toki pitää olla tietoa autoista).

Itse en koe tuota asiaa varakkuutena, vaikka tulomme hyvät ovatkin.

Vain, jos tyypillä on joku pienen omakotitalon kokoinen ja hintainen täysin turha sitimaasturi tmv. Tällöin päättelen, että henkilöllä on varsin surullinen elämä ja omakuva, kun sen parantamiseen/ilmentämiseen tarvitsee moista älyvapaata koslaa.

[QUOTE="jungle";26059830]Meitä nimittäin pidetään usein rikkaina/varakkaina. Usein kuulen sen "no teillä nyt on varaakin" "helppo sun, kun teillä on rahaa".. Siis wtf.. Meillä on lainoja yli 300t. Olen lähihoitaja ja mies postilla töissä. Nettotulot max 3000e kuussa.
Miehelle on auto aina ollut tärkeä ja harrastaakin autoja. Meillä on 2011 vuoden audi a6, josta miehellä lainaa yli 30t. On vaan jännää miten siis varakkuutemme päätellään autosta, vaikka asummekin esim. 70-l rakennetussa talossa.

Kauppalehdessä vai mikä lie nyt olikaan oli taannoin juttu, että Suomen rikkaat ajavat yleisimmin Skodalla. Toisena taisi tulla Avensis tai Passat. Mulle on AIVAN SAMA millä rikkaat ajaa ja mä en edes ymmärrä miksi jotkut ottaa sen asian niin raskaasti, ettei oma auto ole "parempien ihmisten listalla". Mä itse kyllä ainakin määrittelen ihmisarvon vähän muuta kautta ja on mielestäni lähinnä säälittävää, jos joku esine pitää ostaa siksi, että joku luulee sinusta jotakin.

Meillä ei ole audi minkään muun takia, kuin miehen intohimon ja autoharrastuksen. Tosiaan monilla ylempää keskiluokkaa olevilla ei yleensä edes ole mitään "erikoista" autoa. Taitaa mun työpaikallani totta tosiaan useimmiten lääkärit ajaa juurikin Skodalla.[/QUOTE]

oisittee ees ajatellut minkä auton ostatte...vaan se on teille yhdentekevää kun on uus meno peli alla! Itse ostasin uuden mustangin 500 gt! Tai vanhan ja kunnestuten . Mutta rahat riittää opel swingiin...Moottori toimi ja hyvin toimikin!

Toi audi on aika kova paikka monelle. Yllättävän paljon siitä tosiaan vittuillaan. Luulin ennen, että se on urbaanilegenda, mutta kyllä se tosiaan saa ihmiset avautumaan. Audi meilläkin on.

Vain, jos tyypillä on joku pienen omakotitalon kokoinen ja hintainen täysin turha sitimaasturi tmv. Tällöin päättelen, että henkilöllä on varsin surullinen elämä ja omakuva, kun sen parantamiseen/ilmentämiseen tarvitsee moista älyvapaata koslaa.

Vähän samansuuntaisia ajatuksia.. eli en tee päätelmiä ihmisen varakkuudesta auton perusteella, vaan pikemminkin arvomaailmasta.

No täytyy myöntää, että jonkun verran teen päätelmiä auton perusteella. Mun kokemusteni mukaan suurin osa Volvo-kuskeista on itsekeskeisiä autoilijoita, ikään kuin olisivat yksin liikenteessä. Audeilla taas tuntuu olevan pakollinen tarve päästä ohi, vaikka ajaisi tuhatta ja sataa. Mersukuskit voivat pysäköidä ihan mihin tahansa, koska heillä on Mersu. Kukaan itseään kunnioittava mies ei aja Micralla tai muulla kauppakassilla, museoautoja (kuten Fiat 127) ei lasketa. Nuo mopoauton kokoiset miniautot ovat naisia varten.

Ja meillä on sitten Pösö! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja määki;26059925:
Vähän samansuuntaisia ajatuksia.. eli en tee päätelmiä ihmisen varakkuudesta auton perusteella, vaan pikemminkin arvomaailmasta.

En usko että ne ovat surullisia tai muuten onnettomia. Sinä kerrot omat kateudes sillä! Veikkaan että sinulla ei ole rahaa ostaa uutta!

meillä on passatti, osamaksulla. hirvee vittuilu jatkuvasti että "hyvähän se on kun on varaa", "en viittiny ajaa sun viereen parkkiin että jos osuu nii tulee kalliiks, vaikka olishan teillä vara maksaa kolhut..." yms muuta paskaa

JUMALAUTA!! ei todellakaan olla rikkaita, ollaan ihan perustulosia..olisinki rikas.

No täytyy myöntää, että jonkun verran teen päätelmiä auton perusteella. Mun kokemusteni mukaan suurin osa Volvo-kuskeista on itsekeskeisiä autoilijoita, ikään kuin olisivat yksin liikenteessä. Audeilla taas tuntuu olevan pakollinen tarve päästä ohi, vaikka ajaisi tuhatta ja sataa. Mersukuskit voivat pysäköidä ihan mihin tahansa, koska heillä on Mersu. Kukaan itseään kunnioittava mies ei aja Micralla tai muulla kauppakassilla, museoautoja (kuten Fiat 127) ei lasketa. Nuo mopoauton kokoiset miniautot ovat naisia varten.

Ja meillä on sitten Pösö! :xmas:

?

Samoin tuumailen minäkin. Auto on egonjatke. Aika monelle ihmiselle. Siitä voi monesti päätellä itsekeskeisyyden ja kusipäisyysasteen.

[QUOTE="vieras";26059948]En usko että ne ovat surullisia tai muuten onnettomia. Sinä kerrot omat kateudes sillä! Veikkaan että sinulla ei ole rahaa ostaa uutta![/QUOTE]

Veikkasit kyllä väärin :) Kyllähän se kertoo ihmisen arvomaailmasta siis siitä mitä se pitää elämässä tärkeänä, jos se pistää paljon rahaa autoon.. ja jos se vielä ottaa velkaa saadakseen tietynlaisen auton ajettavakseen oli syy sitten mikä tahansa. Mutta niinhän se vaan on, en mä oo ketään haukkumassa; toisille on tärkeää omistaa iso auto, toisille tietynmerkkiset kahvikupit tai farkut, toisille rotukoira, toiset panostaa ehkä sitten johonkin muuhun.
Juu, ja mulla on ihan uusi auto, pienikokoinen - ja ruokainen, jolla pääsen varmasti töihin aamuisin.

[QUOTE="vieras";26059977]Samoin tuumailen minäkin. Auto on egonjatke. Aika monelle ihmiselle. Siitä voi monesti päätellä itsekeskeisyyden ja kusipäisyysasteen.[/QUOTE]
Huomattu tällä palstalla. Pinnalliset materialistit vain koreilevat autoillaan.
Meillä on perus auto, meidän perheenkoko ja lemmikkien määrä otettuna huomioon auton hankinnassa. Myös turvallisuus on ollut kriteerinä, ei auton merkki (eli status).

TUolla kaduilla me muutenkin upotaan massaan, eikä kukaan kiinnitä huomiota millaisella kotterolla ajat, ellet tee jotain pöljää (hulluja kaahariohituksia, kuten myös Audin ratissa olevatkin tapaavat tehdä) tai muuta typeryyttä.

No en tietoisesti, mutta on mulla tiettyjä mielikuvia ihmisistä, jotka ajavat minkäkinlaisilla autoilla. Siis esimerkiksi citymaastureista tulee mieleen joku parempituloinen espoolainen perheenisä :D. Uudehkoilla BMW-merkkisillä autoilla ajavista tulee mieleen, että ovat koppavia hyvätuloisia ihmisiä, jotka haluaa päteä omaisuudellaan.

Sano ensi kerralla niille, että "joo, onhan tästä audista 30t velkaa" ;) Sen jälkeen teitä pidetään tyhminä eikä varakkaina :D
Mäkin jäin miettimään, että mihin autoharrastukseen sellainen uusi audi oikein liittyy? Elli millä tavalla sillä harrastetaan? Yleensä niillä harrastusjäppiksillä on joko jenkkirauta, vanhempi kunnostettu uniikki tai sitten perusauto, jonka duunaamiseen on pisteety pieni omaisuus.....

Yhteistyössä