teettekö muut viä vanhan 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
että mun näsäviisas tyttö jaksaa muistuttaa kun mä teen seiskan väärin eli niin miten mulle opetettu tämä 7 ja sitten se pikku viiva tohon..

kun oikea on tämä 7 ilman viivaa..

aina toi kärppänä "äiti sä ot taaaas tehny väärin ton seiskan"

oon 27 mun puhelinnumerossa on 3kpl 7..

Joo, huomasin saman. Omat lapset on viel pieniä, mutta pikkusisko ohjeisti mua, että teen seiskan väärin. Kakkosen sentään teen oikein, siis ilman sitä silmukkaa. Kaksi vuotta mua vanhempi veli tekee senkin väärin :D

Oon mäki kuullut ettei sitä enää siihen opeteta laittamaan.

Mutta mäkin käytän sitä ja tulen käyttämään niin kauan kun kykenen kirjottamaan. Erotan sen sillä ykkösestä. Myös mun numeroissani ne vois mennä muuten helposti sekaisin.

Ja kakkoseen teen silmukan.

Alkuperäinen kirjoittaja unintended:
Joo, huomasin saman. Omat lapset on viel pieniä, mutta pikkusisko ohjeisti mua, että teen seiskan väärin. Kakkosen sentään teen oikein, siis ilman sitä silmukkaa. Kaksi vuotta mua vanhempi veli tekee senkin väärin :D

silmukka sinne yläpäähänkinkö? :D

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
silmukka sinne yläpäähänkinkö? :D

En tee ollenkaan silmukkaa, veli tekee alas silmukan. Mä oon syntynyt -82 ja veli -80, meidän paikkakunnalla "mallikakkonen" vaihtui juuri tuossa välissä. Isä tekee silmukan ylöskin ja osaa kirjoittaa hienoa kaunoa. :D

mun ukko tekee ysin väärin =) alhaalta ylöspäin..

vaikka se pitää tehdä ylhäältä alaspäin.. =)

sama kuutosen kans se alottaa ympyrästä vaikkase pitää alottaa ylhäältä

tekstauskirjaimet_kaikki_viivastolla.gif

Tekstauskirjaimet

En ole vuosiin tehnyt seiskaan viivaa. Mies kiroaakin, että on hankala erottaa sitä ykkösestä. :snotty:

kakkonen silmukalla
seiska viivalla
Iso H tulee silmukat alas vasemmalle ja ylös oikealle
q tulee viiva "häntään"
z tulee viiva keskelle
j tulee silmukka ja l myös silmukalla

Minä olen syntynyt -79 ja veljeni -81 ja meillekin opetettu erilailla merkit, mutta eikös ne ole sen jälkeenkin muuttuneet?

Joka tapauksessa tosi harmi ettei nykypäivän lapset opi enää kunnon kaunokirjoitusta. Se mikä veljellenikin on opetettu niin on sellaista katkeilevaa ja töksähtelevää kaunoa, kun taas itse olen oppinut kunnon kaunokirjoituksen.

Teen itse seiskaan viivan väliin yleensä ja kakkoseen lenkin alas. Tuleeko kakkoseen tosiaan ylöskin lenkki? Enpä sellaista muistanutkaan....