Teettekö lapselle/vauvalle itse ruokia VAI ostatteko kaupasta pilttejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvamasu 3kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä tein itse. On nimittäin aikamoista moskaa ne vauvojen einekset. Muutama vuosi sitten valmistettua ruokaa, jossa on paljon suurustetta, ja säilytetään läpinäkyvässä lasipurkissa huoneenlämmössä. Lisäksi kansien tiivisteissä on ainetta, jonka tiedetään aiheuttavan syöpää nimenomaan vauvoille. Johonkin purkkiruokaan kannattaa totuttaa siltä varalta, että itse sairastuu tms. Mutta kyllä muutoin kotiruoka on aina paras vaihtoehto.

Esikoiselle tein joskus itse, useammin taisi syödä kaupasta ostettua. Kuopus söi itsetehtyjä ruokia, 3-5 kaupasta ostettua ruokapurkkia söi reissussa varmaankin yhteensä koko 1 vuoden aikana. Nyt syö jo samaa kuin me muut, ikää 1v 2kk.

Hedelmä- ja marjasoseita kuopuskin söi kyllä kaupasta ostettuna. Omena sosetta ja kiisseleitä tein itse omista marjoista/omenoista, muut ostin kaupasta mutta ihan kunnon ateriat tein aina itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Vauva 7kk ja olen tähän asti ostanut valmiina, kun olen ollut niin aikaansaamaton tämän toisen kanssa. Mutta nyt on kasa pilttipurkkeja kaapissa joten niihin on hyvä alkaa ensi viikolla soseista pakastellakin!

no eipä sun tarvi enää kauaa pakastella soseita kun vauva voi 8kk eteenpäin syödä samaa ruokaa kuin muu perhe, mutta vaan ilman suolaa ja tietty muussattuna =)

mua kiinnostas kokeilla sitä sormiruokailua, joten ei ehkä soseita sit juuri muutenkaan...mut jos soseiden puolelle kallistutaan niin sitten kyllä yritän ite tehä...vielä on tosin perehtyminen asiaan kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
olen ajatellut että olisi kätevää tehdä ruokaa ja sitten pakastaa se.

Itse teen ja tein silloin kun aloitin soseiden annot.

Kerran viikossa annoin / annan valmisruokaa purkista, mutta en muuten niitä suosi kyllä!

Yhteistyössä