Teetkö itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka paljon viitsitte nykypäivänä tehdä itse? Teettekö itse esim. huonekaluja? Pieniä askartelujuttuja (mitkä siis ihan käyttötavaroita )? Esim jotkut kun ajattelivat tehdä puisia sisustuskirjaimia itse. Entä sitten ruoka, teettekö kaikki alusta loppuun asti itse?

Mä olen huono tekemään itse. Kun kaupasta saa valmista niin itse en vaivaudu tekemään. Ruokaa toki teen itse. Mutta esim. kastikkeenkin tms teen valmispussista. Olen laiska, joo, tiedän. Mutta säästän näin aikaakin sitten taas perheen yhdessäolemiselle, joka on tärkeämpää.

Ruokaa teen väliin alusta saakka itse, välillä lämmitellään valmisruokaa.

Nukkekodin huonekaluja voin tehdä itse ja jotain ihan pientä juttua kotiinkin, en varsinaisia huonekaluja. Käsitöitä harrastan, villasukat ja lapaset teen itse.

Joo jotakin teen itse, harrastuksena. Olen tehnyt tasoja ja yöpöydät makkariin. Puutarhaan pöytäryhmän. Kylpyhuoneen tasoston. Irtopäälliset sohvaan, nojatuoliin, tyynynpäällisiä. Pojalle odottaa itse tehty leikkikauppa synttärilahjaksi, jossa osa ruuasta on itse väkerrettyä. Kudon villapaitoja, jne..

Muksu syö lähinnä eineksiä viikolla iltaisin ja syötin purkkimuonaa vauvana. Näin vastapainoksi. Tässä kohtaa priorisoin perhe-elämää....

Meillä tehdään paljon itse, mutta ruuanvalmistuksessa esim puolivalmisteet kelpaa yhtähyvin. Käytän mm. paljon pakastevihanneksia, niitä voi ostaa kerralla paljon ja ne pysyy hyvänä pitkään. Leipomista teen muutamia kertoja kuukaudessa lähinnä sämpylöitä jne.

Mutta esim lastenvaatteita teen paljon itse, mies tekee huonekaluja ja erilaisia sisustusjuttuja mm. nyt on työn alla sängynpääty, teki myös vessaan peilikaapin jne. Verhot ompelen yleensä itse jos valmiina ei satu saamaan halvemmalla.
kaappi.jpg

http://www.pieninaskelin.com/omat/veski/

Remontit on lähes kaikki tehty itse alusta loppuun myös.

Mä teen ruuat itse kyllä ja leivoin itse toki joskus on meilläkin kaupan leipomuksia.Tuollainen normi askartelu kuuluu kanssa mun mielenkiinnon kohteeksi mutta en minä mitään isompaa sisustus juttuja tee itse,puukirjaimet meillä pappa teki niin sai todella halvalla.Sängyn päätyä mietin joskus että itse teen mutta jäi haaveeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka paljon viitsitte nykypäivänä tehdä itse? Teettekö itse esim. huonekaluja? Pieniä askartelujuttuja (mitkä siis ihan käyttötavaroita )? Esim jotkut kun ajattelivat tehdä puisia sisustuskirjaimia itse. Entä sitten ruoka, teettekö kaikki alusta loppuun asti itse?

Mä olen huono tekemään itse. Kun kaupasta saa valmista niin itse en vaivaudu tekemään. Ruokaa toki teen itse. Mutta esim. kastikkeenkin tms teen valmispussista. Olen laiska, joo, tiedän. Mutta säästän näin aikaakin sitten taas perheen yhdessäolemiselle, joka on tärkeämpää.

Ruoka yleensä alusta asti loppuun itse, tai ei minulla vielä omaa kasvimaata ole, sekin toivottavasti vielä joku päivä ;)

Meillä tehdään yhdessä ihan kaikkea, meillä tehdään esim lasten kanssa metallipurkeista ja lasipurkeista nättejä koristeltuja säilytyspurkkeja ( maalamalla tai servettitekniikalla) . Teen itse vaatteita. No teen paljon itse ja lasten kanssa.

Itse oon tehny hyllyjä ja maalaushommat ja lattiat on tullu laitettua ja sen sellasta pienremppaa ja laittoa.
Vaatteiden korjaukset, muutokset sun muut hoituu myös.
Ruuan teen myös itse, tietty en nyt perunoita itte kasvata, ne voi hakea äiteen tai tädin maasta.
Ja mehutkin täti tekee valmiiksi, ettei mulle jää kuin sekoittamisen ilo.
Korjaan myös auton itse, silläkin säästää.

Ruokaa teen itse. Mieskin innostunut viime aikoina esim. leipomaan patonkia jne. Toki valmiitakin eineksiä ostetaan paljon.

En ole lainkaan askartelu/käsityöihminen, jos mulla puuttuu vaatteista nappi, mieheni ompelee sen. Siis sellaisia asioita en tee lainkaan itse! Mies osaa tehdä kaikkea remontointiin, rakentamiseen ym. liittyvää, ja haluaa tehdä kaiken itse. Nyt suunnitteilla kylpytynnyrin ja oikein ison (6-10 hlöä) puutarhapöydän rakentaminen.