Teettekö lapselle/vauvalle itse ruokia VAI ostatteko kaupasta pilttejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvamasu 3kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vauva 7kk ja olen tähän asti ostanut valmiina, kun olen ollut niin aikaansaamaton tämän toisen kanssa. Mutta nyt on kasa pilttipurkkeja kaapissa joten niihin on hyvä alkaa ensi viikolla soseista pakastellakin!

Hedelmäsoseet ostan valmiina. Syksyllä teen pakkaseen sosetta omista ompuista ja marjasoseitakin voi saada itsetehtyjä. Kasvissoseita ja lihasoseita teen itse. kaupan kasvis- ja lihasoseita vaan reissussa.

Teen itse. Tai vanhin lapsista oli vauva niin pääosin tein itse. Reissussa söi valmiita.
Kakkonen söi pelkästään itsetehtyjä, kun ei huolinut muuta...

Kolmosella on ikää vasta 1kk mutta suunnitelmissa on ainakin tehdä taas itse.

Ja noi isommat syövät edelleen suurimmaksi osaksi kotiruokaa. Välillä nyt tulee ostettua valmista tai käytyä jossain syömässä.

Ostan pilttejä. Neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että niiden tekemisessä on niin kauhea homma, että kannattaa ennemmin ostaa. Koliikkiaika otti voimille niin, että on helpompi ostaa ne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostan pilttejä. Neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että niiden tekemisessä on niin kauhea homma, että kannattaa ennemmin ostaa. Koliikkiaika otti voimille niin, että on helpompi ostaa ne.

Taitaa olla vähän uusavuton neuvolan terkka.

Juu, niin minäkin kuvittelin...Sitten kun vauva oli kuukauden päivät sylkenyt pois kaikki vaivalla väsäämäni mosot, marssin kauppaan...ja...dadaa! Kuopuksen kanssa en enää edes vaivautunut =)

Sekä että - itse tehdystä tietää varmasti, mitä tavarassa on ja tietysti pakastin helpottaa (pakastelin mm. jääpalakoteloon) + saa tietysti säädettyä maut kohdilleen (käytin kaupan roinaa enemmän mausteita (HUOM! Mausteita, en suolaa)).

Kaupan purkit taas ovat käteviä reissussa, jolloin jääkaappia ei ole heti kättelyssä käytössäja kun ruoan pystyy lämmittämään & syöttämäänkin purkista suoraan, kätevästi homma hoitui kaupan ruoillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

eikös koliikkivaivat kestä ihan muutaman kuukauden?aattelin vaa et etkai sä noin pienel vauval vielä kiinteitä antanut?

Teen itse. Parin kolmen päivän välein keitän vähän kasviksia. Pakkaseenkin oon välillä tehnyt isompia satseja, mutta mun mielestä on helpompi tehdä tuolleen vähän kerralla. Lihaa vasta alotellaan ja sen pakastin kerta-annoksiin.

Tein ensin itse, vauva vaan ei niitä suostunut syömään :ashamed: Esikoisella oli sama juttu... Nyt kuopus 10kk, eikä vieläkään suostu syömään muuta kun kaupan soseita :kieh: Mun lautaselta kyllä söis ruoat, mut jos sille soseutan omalle lautaselle, niin suu menee tiukasti kiinni :laugh:

N.10 kk ikäseksi ostin enimmäkseen purkkiruokaa. Uuden raskauden alettua alko kaupan vauvanruokien haju ällöttää MINUA nii palijo että siirryin täysin omatekoisiin soseisiin :P

Tein itse kaikki, parempaa ja tiesin mistä tulleista raaka-aineista ruuat on tehty! Myös ekologisempaa. Lapset oppi syömään tosi monipuolisesti, ainoastaan purkkiruokia ei sitten kyllä matkoillakaan huolinut, vaan piti säveltää. Meillä on useampia lapsia, joten rahakin oli yksi motiivi laittaa itse kaikki ruuat.

Yhteistyössä