Teetkö/teitkö itse soseet vauvalle?

T
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja T:
Kyllä meilläkin pottu kesti pakastamisen hyvin...

Ja lihaa meillä ei edes maisteltu ennen kuin poika oli noin 8-kuinen. Ne harvat kerrat poika sai isin ostamaa ja valmistamaa kalaa/lihaa tai purkista ruokaa, koska mä en tee liharuokia ollenkaan (kasvissyöjä). Nykyäänkin poika saa proteiininsa pitkälti muista lähteistä.
Kyllä se on hyvä syödä lihaa

Lihan ravintoainetiheys on hyvä, eli energiaan nähden se sisältää runsaasti vitamiineja ja kivennäisaineita. Suomalaiset saavat suurimman osan proteiinistaan lihasta ja liha onkin erinomainen hyvälaatuisen proteiinin lähde. Tämä tarkoittaa, että lihan proteiinista saadaan kaikki elimistölle välttämättömät rakennusaineet eli aminohapot. Lisäksi liha on yksi tärkeimmistä B-vitamiinien, raudan, sinkin, seleenin, fosforin ja magnesiumin lähteistä. Lihan rauta on erityisen hyvin imeytyvää hemirautaa. Pienikin määrä lihaa edistää raudan imeytymistä myös muista lähteistä, kuten viljasta ja muista kasvikunnan tuotteista, joista rauta imeytyy muuten melko huonosti.

Liha varmistaa siis monen välttämättömän ravintoaineen saannin ilman lisäravinteita. Kun liha kuuluu ruokavalioon, pysyy kokonaisuus helpommin suositusten mukaisena!
Juu, no poika on koko ikänsä kasvanut +2 käyrällä (pitkä ja lihaksikas) ja ollut terve kuin pukki - ei yhtä ainutta korvatulehdusta ja yksi ainut kuumepäivä, joka sekin oli rokotereaktio. Liha ei todellakaan ole kovin terveellistä. Proteiinia saa muualtakin. Eikä syö lisäravinteita paitsi kunnon päiväannoksen D-vitamiinia syyskuusta toukokuuhun.

 

Yhteistyössä