Teetkö lapselle eri ruoan, jos ei tykkää samasta, mitä muut syö?

  • Viestiketjun aloittaja Maailmassa monta...
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="vvieras";27638392]Teen. En pakota syömään kaalilaatikkoa tai muuta sellaista ruokaa, mitä teidän lapsen oikeasti inhoavan. Ei kukaan pakota minuakaan syömään semmoisia ruokia, jotka ihan oikeasti yököttävät. En esim. pysty edes maistamaan mätiä. Mies kuitenkin tykkää sitä syödä. Olisko se sitten oikein, että minun pitäisi istua pöydässä mätivoileivän kanssa kunnes olen saanut sen menemään alas?[/QUOTE]

Ja taas... kuinak moni tässäkään ketjussa pakotti lastaan syömään yhtään mitään? Ei vissiin kukaan? Ei ole pakko syödä, jos ei kelpaa mutta aina ei voinolla vain sitä lempparia.
 
040608
Periaatteessa meillä kaikki syö samaa ruokaa. Toiset jotain paremmin kuin toiset. Vähän nirsoja/huonoja syömään lapset kylläkin on. Mutta perus kotiruokaa meillä syödään. Jos on jotain mistä tiedän ettei joku yhtään tykkää niin sit saa syödä eilistä tai leipää.

Esimerkiksi keskimmäinen ei syö kiusauksia, ei ollenkaan, melkein oksentaa jos pakotta suuhun laittamaan, joten silloin hän saa jotain muuta. Esikoinen ja mies ei syö kalapuikkoja, jos niitä joskus kiireessä laitetaan niin sit syövät jotain muuta. Minä ja kaks muuta lasta kyllä niistä tykätään.

Silloin harvoin kun ravintolassa käydään niin lapset ottaa ihan lihaa, lehtipihvi on esikoisen herkkua, kalaa tai kanaa. Ranskalaisia ja nakkeja saa kotonakin.
 
En ala mitään erikoisempaa tekemään erikseen, mutta jos tiedän että ei syö tai on ekaa kertaa maistamassa, ni laitan aterialle myös jotain sellaistaki mitä varmasti syö, vaikka ihan vaan porkkanaa. Tai jos on jotain jämiä ni tarjoan tarvittaessa lisäksi. En halua nälässäkään lasta pitää, mahtaako tuo 1,5-vuotias vielä ymmärtää sitä että nälkä tulee välillä jos nyt ei syö (?).

Meillä muuten syödään tänään kaalilaatikkoa. :D Maistuu lapselleki.
 

Yhteistyössä